30.05.19 13:47

У Черкасах створили мобільний додаток для контролю ремонту доріг


У Черкасах створили мобільний додаток для контролю ремонту доріг

 

Контроль якості доріг за допомогою мобільного телефона.  Функціонал додатку дозволяє переглядати, які ремонти виконувалися на вулицях Черкас, хто їх здійснював та за яку суму. Окрім того, кожен містянин зможе порівняти на фото стан дороги до та одразу після ремонту і викласти свої фото - як дорожнє покриття пережило одну чи кілька зим. Містяни зможуть лишати фотографії та відгуки, а на основі цієї інформації розробники додатку розроблять рейтинг підрядників. Основна мета - щоб недобросовісні ремонтники не отримували нових підрядів.

- Поки-що додаток містить лише інформацію по 2017-му року, але навіть з цього невеличкого “шматочка” ми можемо робити висновки, - коментує автор ідеї додатку, головний редактор сайту Zmi.ck.ua Сергій Стасько. -  Наприклад, підрядник ПП ПВКП “Укрєвробуд 2013” у 2017-му році відремонтував у Черкасах відрізок 1 кілометр 300 метрів по бульвару Шевченка від вулиці Небесної Сотні до вулиці Припортової (колишньої Героїв Сталінграда). Стан дороги хороший. В тому ж році фірма ТОВ “Автомагістраль-Центр” реконструювала іншу ділянку бульвару Шевченка - від вулиці Припортової до вулиці Рідзвяної. Близько кілометра. Але на дорозі вже є 3 ями глибиною від 6 до 10 сантиметрів. Окрім того, каналізаційні люки встановлені з порушенням будівельних державних норм, із заглибленнями на 10 сантиметрів. І ями утворюються довкола цих люків. Тобто, робота із самого початку була виконана неякісно. Хоча, вулиця одна й та ж сама, технологія - аналогічна, майже однакова протяжність. Але результат - різний. Хоча, як зауважив керівник “Укравтодору” Славомір Новак, кожна відремонтована дорога має гарантійний термін від 5 до 10 років.

Щоб подібного надалі не траплялося, розробники додатку підписали Меморандум про співпрацю з міським головою Черкас Анатолієм Бондаренком. Суть меморандуму - за однакових умов, які пропонуватимуть різні фірми, рейтинг чи антирейтинг підрядника в додатку “Чиї Ями?” стане вирішальним фактором при виборі фірми-ремонтника.

- Я вважаю, що така співпраця дуже корисна, оскільки кожен має відповідати за свою ділянку роботи. У нас же у всьому винен міський голова - чи дороги погані, чи сусід сміття на тротуар викинув. Я за те, що імена цих підряднків, назви їхніх фірм, суми, витрачені на ремонти, а також усі недоліки цих ремонтів були озвучені публічно, - зауважив Анатолій Бондаренко. 

Як розповів мер Черкас, на сьогодні в обласному центрі вже відремонтовано 54 000 квадратних метрів доріг. До кінця року цю цифру планують збільшити втричі.

Нині розробники додатку готують інформаційні запити щодо капітальних ремонтів, що відбувалися у 2018-му році та просять усіх небайдужих долучатися до роботи над додатком.

- Містяни не лише можуть коментувати стан тих доріг, які є у базі, а й додавати фото нових проблемних ділянок. Це буде для нас сигналом, що треба надіслати інформаційні запити або перевірити актуальні дані за допомогою системи “Prozorro”, щоб дізнатися, хто за це відповідальний, - коментує одна із розробниць додатку, голова ГО “Флай Медіа” Ірина Семенова. -  Наша надмета - це створити карту ремонтів доріг в Черкасах, а в ідеалі - карту майбутніх ремонтів із поясненням почерговості роботи. Адже, наприклад, на Жіночому Форумі у Черкасах, де ми робили попередню презентацію, люди обурювалися тим, що нині ремонтується дорога біля регіонального управління Служби безпеки України в Черкасах, яка ще в нормальному стані. Натомість, біля окремих садочків і шкіл у “спальних” кварталах - суцільні ями. Містяни хочуть розуміти, що, де, коли, яким чином і в якій черговості буде ремонтуватися за кошти, які вони платять зі своїх податків.  

Додаток також був презентований на Національному форумі “Взаємодія: Влада і Громада” у Львові.

До публічного діалогу розробники додатку планують залучити також і підрядників. Із ними готуватимуть окремі інтерв`ю, передаючи питання, побажання і коментарі містян, які вони лишатимуть у додатку.

- Зараз ми оцінюємо абсолютно все. Від того, як нас обслужив офіціант у кафе до того, який таксист нас підвіз. Приватний бізнес швидко і гнучко реагує на критику, намагаючись втримати клієнта. Дивно, що підрядники, які заробляють десятки і сотні мільйонів гривень, і клієнтами яких є усе місто, досі цього не роблять. Наше завдання - виправити цю ситуацію, - прокоментувала Ірина Семенова.

Координатор ВГІ “Активна Громада” ВГО “Інститут “Республіка” Марина Гур`янова стверджує, що завдання цього додатку “підсвітити” проблемні місця на дорогах і спонукати черкащан активніше цікавитися тим, куди витрачаються бюджетні кошти.

- Задача додатку показати, яким чином ми, як громадяни, можемо долучитися до процесу контролю якості ремонту доріг, - коментує Марина Гур`янова. - Адже від того, наскільки ми будемо усвідомлювати, хто що робить, і за що відповідає, залежить, чи зміниться ситуація в найближчі кілька років.

 

Додаток “Чиї Ями?” уже зараз доступний в Google Play market. Користуватися ним можна безоплатно. Потрібно лише завантажити додаток на смартфон та зареєструватися через “Фейсбук” або електронну пошту.

- Ми розробляли цей додаток для того, щоб він мав соціальний ефект, тому запрошуємо черкащан максимально його використовувати. Якщо там буде 2-3 тисячі коментарів і більше, то міська влада зрозуміє, що це впливова сила, з якою треба рахуватися, - коментує один з розробників додатку,  голова ГО “Платформа громадських діалогів” Олександр Курявий. - Також запрошуємо до співпраці інші міста Черкащини і України.

Розробники проекту “Чиї Ями” закликають містян слідкувати за новинами на порталі Zmi.ck.ua, де повідомлятиметься про перебіг проекту.

Проект реалізований  ГО “Платформа Громадських Діалогів” у співпраці з сайтом Zmi.ck.ua та PR-агенцією Semenova-Media за грантової підтримки Всеукраїнської ініціатива "Активна Громада" від «Інституту «Республіка»  та Національного Демократичного Інституту США.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter



Останні новини

20 вересня 2019
17:40
Під Черкасами згорів хімічний склад (ФОТО)
16:30
У черкаському парку реставруватимуть годівнички й прибиратимуть сміття
15:40
Багатодітний черкащанин намагався підпалити власну оселю
15:01
Черкащанка заради безпритульних котів шиє екоторбинки (ВІДЕО)
14:39
Що черкащанам варто знати про "хворобу брудних рук"
14:19
Учнів черкаської гімназії вчили стріляти із гвинтівок (ФОТО)
13:38
У справі черкаської бізнес-вумен, яка смертельно збила велосипедиста, виявили неточності
13:15
АТОвець із Черкащини обрав справою життя бджолярство
12:43
Сиротами залишилися п'ятеро дітей: черкащанка в лікарні здійснила самогубство
12:30
Осінній призов наближається: черкаські юнаки вже проходять медогляд (ВІДЕО)
11:40
На Черкащині розшукують чоловіка, який не дістався додому (ФОТО)
11:28
У центрі Черкас не розминулися мотоцикліст та водій легковика
11:18
До України на 20% частіше почали надсилати грошові перекази із-за кордону*
11:00
Сьогодні у Черкасах попрощаються із ІТ-підприємцем, якого позбавили життя у власній автівці
10:41
На Черкащині дитину до школи влаштували через суд
10:16
Президент призначив суддів у Черкаси та Золотоношу
09:40
Репер із Черкас випустив кліп з Аліною Паш про гендерну рівність (ВІДЕО)
09:10
Де в Черкасах сьогодні сидітимуть без електрики
19 вересня 2019
20:40
Мешканці багатоповерхівки на Сумгаїтській просять ліквідувати стихійний ринок (ВІДЕО)
19:23
Осінь набирає обертів: завтра стовпчики термометрів черкащан опустяться ще нижче
18:25
"Знайди мужика та йди в декрет": черкащанка, яка стала першою жінкою-рятувальницею в Україні, розповіла про свою роботу
17:40
"Проблеми в раю": черкаська художниця одночасно виставила свої роботи в Парижі та в Черкасах (ФОТО)
16:42
Черкащани зможуть розплачуватися за товар “обличчям”