08.11.19 10:12

У Черкасах перевізники знову вимагають підвищення вартості проїзду



У Черкасах перевізники знову вимагають підвищення вартості проїзду

 

Виконком завернув розрахунки підприємців та прохання підняти вартість до 6 гривень. Мовляв обґрунтування не переконливі.

Про це пишуть Вечірні Черкаси.

Переживши торік транспортний колапс, не важко передбачити, що і цього року підприємці можуть вдатися до шантажу. Алгоритм простий: перевізники спочатку просять підняти вартість проїзду, влада відмовляє, ті не випускають автобуси на маршрути – і врешті-решт виконком іде на поступки. Містяни сподівалися, що навчені гірким досвідом, посадовці за рік якось вирішать ситуацію з перевізниками. Однак складається враження, що торішній урок пройшов даремно.

Сьогодні немає підприємців, охочих зайти в місто та обслуговувати наші маршрути

Взаємозалежні

Цілі групи у соцмережах присвячені тому, як перевізники та екіпажі маршрутних автобусів не виконують своїх обов'язків щодо городян. Тут черкащани переповідають свої історії та виливають душу таким же пассажирам, як і самі. То кондукторка рюкзак з салону викинула, бо їй видалося, що пасажирка знімає її на телефон. То водій під час руху у телефоні в іграшки грався. То водії на кінцевій зупинці побилися, а на маршруті влаштували перегони — справжній блокбастер, а не буденна робота громадського транспорту Черкас. Та незважаючи на це, міська влада не має можливості вплинути на перевізників, бо окрім тих, що працюють у Черкасах, інші на наш ринок громадських перевезень заходити не поспішають.

— Я категорично проти здорожчання вартості проїзду у маршрутних автобусах, бо не бачу підвищення якості надання послуг перевізниками. Коли буде оновлення автобусного парку, ми побачимо якісніше обслуговування пасажирів, тільки тоді зможемо ставити питання про підвищення вартості проїзду, — запевняє міський голова Черкас Анатолій Бондаренко.

Мер визнає: сьогодні немає підприємців, охочих зайти в місто та обслуговувати наші маршрути. Тож по суті Черкаси залежні від тих перевізників, які вже працюють на міських маршрутах. І знову ми потрапляємо у ситуацію, в якій перевізники мають усі важелі впливу на міську владу та городян, а напередодні зими це особливо тривожно.

— Так, перевізники зверталися до нас з розрахунками, аби підняти вартість проїзду на автобусних маршрутах до 6 грн. Але вони не надали достатнього обґрунтування для тарифу, який озвучили. Основне їхнє обґрунтування — підняття цін на пальне і запчастини. Ми завернули їхню документацію. — роз'яснює керівник Департаменту економіки та розвитку Черкаської міськради Ірина Удод.

— На жаль, багато перевізників вдаються до шантажу громади. І поки місто не стане монополістом у громадських перевезеннях, ми будемо повертатися до цієї ситуації, — констатує черкаський мер. — На жаль, коштом міста ми не спроможні провести транспортну реформу. Ми розпочали переговори з Європейським банком реконструкції та розвитку. Але свого часу депутати не підтримали у співпраці із ЄБРР «Черкаситеплокомуненерго», і це значно погіршило кредитну історію міста. А співпраця з ЄБРР дала б нам можливість отримати необхідних 10-15 млн євро та провести  реформу.

Безрезультатні конкурси

І ніби й не дурні та не такі вже й бідні, але з транспортною реформою у Черкасах чомусь виходить, як у всім відомій українській приказці. Приватні перевізники часто погано обслуговують городян, але схаменути їх ніхто не може, бо у переважній більшості працюють на маршрутах без угод, термін яких давно сплив. Нові конкурси на перевезення безрезультатні, бо участь у них беруть ті ж самі перевізники, а їхні можливості не дотягують до вимог влади.

Минулого тижня у міськвиконкомі оголосили черговий конкурс з перевезення пасажирів на 10 автобусних маршрутів. Йдеться про маршрути 2-6, 11-14 та 28. У вимогах посадовці виписали якісні та кількісні характеристики щодо автобусів, які хочуть бачити на міських маршрутах і часу роботи маршруту.

— Так, міська влада проводить конкурси, але в них беруть участь усе ті ж перевізники з наявним рухомим складом. Тому ті конкурси нічим і не закінчуються, бо ми не спроможні задовольнити вимоги влади, — ділиться голова правління Черкаського автотранспортного підприємства 17127 Олена Куниця. — З тими заробітками, які ми маємо, ми не можемо оновити свій автопарк. Банк дає кредит під 19% відсотків річних і просить на 5 років розписати, як я буду повертати цю позику. А я не знаю, чи зможу її узагалі повернути.

У перевізників своя правда і також переконлива. Підприємці запевняються: собівартість перевезення у них становить від 6 до 8 грн, бо місто вимагає, аби на маршрутах працювали великі автобуси, а їхня робота та обслуговування дорожчі. Серед аргументів нового тарифу на проїзд і здорожчання електроенергії, пального, газу, вартості запчастин та ріст мінімальної зарплати. Усе це входить у собівартість послуги. Окрім того, молоді та кваліфіковані кадри зараз їдуть на заробітки або за кордон, або у більші міста України, де за таку ж роботу отримують в рази більші зарплати. Працювати ж у Черкасах залишаються здебільшого люди передпенсійного та пенсійного віку. Зі слів Олени Куниці, зупиняти роботу на маршрутах міста перевізники наразі не планують. Однак і городяни мають розуміти, що надати ту послугу, яку від них очікують і вимагають, підприємці також не можуть.

Теги: перевізники, вартість проїзду, підвищення

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter



Останні новини

24 січня 2021
11:38
Двом жінкам, які здійснили серію крадіжок на Черкащині, оголосили про підозру
10:45
Енергетики просять черкащан вчасно оплачувати комунальні послуги
10:03
У Черкасах п'яний водій розтрощив п'ять автомобілів (ФОТО)
09:41
На Черкащині зареєстрували 78 нових випадків COVID-19
23 січня 2021
18:30
Світлини Черкас ХХ століття опублікували в соцмережі (ФОТО)
17:36
Нервувався й не хотів говорити: в Черкаській області затримали чоловіка з наркотиками
16:42
Репер із Черкас зняв кліп на перший сингл нового альбому (ВІДЕО)
15:35
Під час пожежі на Черкащині загинули жінка
14:36
На першому етапі в Черкаській області від коронавірусу хочуть вакцинувати близько 10 тисяч людей
13:40
Поліцейські затримали чоловіка в розшуку, який обікрав будинок у Черкаській області (ФОТО)
12:33
15-річний хлопець із Черкащини потребує термінової допомоги для лікування
11:44
Розбили вікно, розламали кілька стільців: на Черкащині неповнолітні пробрались до церкви, щоб зайнятися коханням
10:35
"Ні тарифному геноциду": люди перекрили трасу "Київ-Черкаси" через підвищення цін на комуналку (ВІДЕО)
09:47
COVID-19: у Черкаській області зафіксували ще 161 новий випадок
22 січня 2021
20:15
У Черкаській області на вихідних прогнозують тумани (ВІДЕО)
19:31
Музиканти з Черкащини отримали президентську стипендію
18:21
Спеціальні тролейбусні маршрути в Черкасах тепер будуть курсувати як звичайні
18:18
Отруєння газом: на Черкащині медики рятували двох дітей та бабусю
17:19
На Черкащині за останню добу помер пенсіонер, який хворів на коронавірус
16:15
Збитки на 3 млн грн: у Черкасах судитимуть директора медзакладу
15:54
На Черкащині трансплантацію органів зможуть проводити три медзаклади
15:18
У Черкасах зі сльозами на очах із маршрутки вигнали вагітну жінку, але в кондуктора є своя версія
14:51
Фатальне куріння: на Черкащині під час пожежі загинув чоловік