Реклама
Реклама
06.03.15 14:09

Перевізники запевняють, їх не врятує навіть тариф у чотири гривні


Реклама
Перевізники запевняють, їх не врятує навіть тариф у чотири гривні
 
— З жахом пригадую кінець 90-их, коли по сорок хвилин на морозі чекали на 8-ий автобус, а коли приїжджав ікарус, то через велику кількість пасажирів, що назбиралася на зупинці, я часто не могла в нього залізти.
 
Врешті доводилося іти пішки на Хімселище із Громова, — з тугою пригадує буремні 90-ті 37-річна черкащанка Валерія.
 
На жаль, місто має сьогодні усі перспективи повернутися до такої якості роботи громадського транспорту.
 
26 лютого у Черкасах не працювали 20, 25, 31 та 2-ий маршрути, а 27 лютого замість 283 автобусів на маршрути вийшли 197. Перевізники скоротили кількість автобусів на 20, 31, 25, 14, 27, 7, 22, 36 маршрутах. Цього дня не працював 12-ий маршрут. У результаті різко збільшився пасажиропотік на тролейбуси, однак тролейбусів на маршрутах більше не стало.
 
— Я тільки за тролейбуси. Але сьогодні ледве на роботу добралася: по-перше, вони рідко їздять, по-друге, в перший нереально було влізти, а в другий ледь влізла, але мене там мало не задавили. А пішки мені від 20 школи далекувато, — ділилася враженнями від ранкової поїздки на роботу доцент ЧНУ Олена Надточий.
 
Тривале очікування транспорту на зупинках та тіснява у ньому ще більше пригнічує і без того спантеличених городян. Втім міська влада не поспішає задовольняти вимог перевізників.
 
На останньому засіданні виконкому було прийнято рішення про проходження регуляторного акту на підняття вартості проїзду у місті до чотирьох гривень. Процедура проходження регуляторного акту від моменту публікації рішення у друкованому органі міськради до прийняття нового тарифу може тривати від одного до трьох місяців. Вартість же пального за цей час може збільшитися в рази.
 
— Зрозуміло, деякі перевізники не вдоволені, що регуляторку розпочали не на шість, а на чотири гривні. Бо коли закінчиться цей процес, ми не зможемо підняти вартість проїзду більш - ніж до чотирьох гривень. Однак якби регуляторний акт проходили на шість гривень то менший тариф встановити могли б, — аналізує директор департаменту ЖКК міської ради Андрій Наумчук.
 
Тим часом, щоб зменшити фінансове навантаження на перевізників, міська рада порадила їм пускати не в години пік менше автобусів на маршрути. Рекомендували з 10.00 до 16.00 і після 19.00 працювати вдвічі меншою кількістю транспорту. Однак перевізники виходили з власних можливостей скоротивши вдвічі, а то і втричі кількість автобусів на окремих маршрутах.
 
–  Необхідно шукати альтернативних шляхів зниження собівартості перевезень, аби стримати тариф на нинішньому рівні. Зокрема зменшити кількість одиниць транспорту, – аналізує міський голова Сергій Одарич. – Моя пропозиція така: ви зменшуєте кількість холостих поїздок у ті години, коли немає великого пасажиропотоку, а ми в свою чергу відкоригуємо й затвердимо оновлені графіки руху.
 
За словами міського голови, у місті є два-три маршрути, собівартість яких вища встановленого нині тарифу, а всі інші ж можуть працювати в межах 3-3,50 грн.  Зі слів Андрія Наумчука оновлені графіки руху дозволять перевізникам на 2%, а подекуди й 30%, зменшити кількість рейсів й таким чином зекономити на перевезеннях.
 
Перевізники запевняють, що натепер у зв’язку з суттєвим здорожчанням пального від роботи собі в збиток їх не врятує навіть підняття ціни квитків із трьох до чотирьох гривень.
 
—  Не може тариф залишатися на цьому ж рівні, якщо всі його складові зросли. Із минулого тижня вартість палива зросла на 10 гривень на одному літрі, автобус бере 50 літрів, – розповіла генеральний директор ПАТ «ЧАТП 17127» Олена Куниця. – Ми розуміємо, що підвищити вдвічі нереально й про це ніхто не говорить, люди фізично не в змозі стільки платити. А чотири гривні, як-то кажуть, зараз уже нікому не потрібні.
 
Задля того, щоб зменшити собівартість, підприємці запропонували серед іншого й скасувати безкоштовне перевезення пільгових категорій населення. А ще – прибрати з черкаських доріг нелегальні маршрутки.
 
Поки в Черкасах тривають транспортні баталії, міський голова Сергій Одарич вирішив відпочити. На останньому засіданні міськвиконкому він заявив, що планує піти у відпустку до 17 березня.
 
Злі язики плещуть, що вже традиційно  коли міськвиконком приймає непопулярні рішення про підняття тарифу, мера у місті немає. Він перебував то у відпустці, то у відрядженні, дистанціюючи себе від болючих для черкащан процесів. Виходить, що наче і рішення прийнято і мер до цього ганебного вчинку ніби відношення немає. Тож рейтинг на місці і на нову передвиборчу гонку він приходить із чистими руками.
 
 
Тим часом
 
Власники маршруток Рівного – подали до міськвиконкому заяви з проханням повернути тарифи з 3 гривень до попередніх 2,50. Практично всі власники маршруток висловили свою добру волю возити школярів за 2 гривні. Із часу запровадження нового тарифу в міських маршрутках городяни пересіли у тролейбуси.
 
Щоденно електротранспорт став перевозити більше на 7 тисяч пасажирів. Тож рівняни пересіли з маршруток на тролейбуси, де вартість проїзду 1,50 грн. Збільшення пасажирів і у черкаських тролейбусах відмічає директор КП «Черкасиелеьктротранс» Петро Кучер.
 
Зокрема, надходження від перевезення платних пасажирів тут збільшилися на 37%. Щоправда сам керівник підприємства пояснює ріст популярності електротранспорту у місті приведенням салонів тролейбусів до відповідної комфортності, наявності інформаційного забезпечення про розклади руху тролейбусів на зупинках громадського транспорту, посилення контролю за збором доходів з лінії і це без впровадження змін тарифу на проїзд та проведення транспортної реформи. Імовірно ріст тарифу на проїзд у автобусах зробить електротранспорт серед городян ще більш популярним.
 
 Як змінювалася ціна пального минулого тижня
 
Середня ціна у грн. за літр пального на заправках області
 
23.02.15     24.02.15     25.02.15     26.02.15     27.02.15
 
А-95           22,30          25,25          25,27          26,49          26,49
 
А-92           21,94          24,62          24,72          25,94          25,94
 
ДП             22,24          24,80          26,40          27.22          27.22
 
(за інформацією сайту http://vseazs.com/)
 
Вартість палива на момент останнього підняття тарифу на проїзд
 
03.07.14
 
А-95           15,00
 
А-92           14,85
 
ДП             14,50
Читайте нас у Telegram-каналі. Там коротко і ясно.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter

Останні новини

22 листопада 2024
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал
16:18
На Уманщині внаслідок автотрощі загинули дві людини, ще одна - постраждала
16:09
Черкащан запрошують написати повідомлення для капсули часу
15:46
У Черкасах сталася аварія
15:29
Житель Уманщини, який ухилявся від сплати аліментів, отримав новий вирок
14:14
У Черкасах у Свято-Михайлівському соборі встановили військових частин гарнізону
13:39
Правоохоронці з'ясовують обставини розстрілу собак на Черкащині
13:05
Укрзалізниця анонсувала запуск нового поїзда з Харкова до Черкас
12:33
У Черкасах попрощалися із молодими захисниками
11:55
У одному із черкаських парків висадили дуби
11:33
На Черкащині прогнозують значний мокрий сніг
10:55
У Канівській громаді попрощаються із ветераном війни
10:21
Черкаські комунальники борються із ожеледицею
09:42
П'яний черкасець викликав медиків на фейкову ДТП
09:09
У Черкасах за деякими адресами не буде гарячої води та опалення 
21 листопада 2024
20:11
Енергетики оновили графіки відключення світла у Черкаській області
19:01
На Черкащині ще додали черги на відключення світла
18:00
Троє травмованих: у поліції повідомили подробиці ДТП на Уманщині
17:05
У "Новій якості" попередили черкащан про технічний збій
16:56
На Черкащині прогнозують небезпечні метеорологічні явища
16:11
На Калинопільщині попрощаються із загиблим сапером
15:47
У Черкасах на білбордах з'явилися постери із захисниками
15:18
Мокрий сніг та дощ: де на Черкащині найбільше випало опадів