Майданчик для селфі за 9 мільйонів: для чого на черкаській дамбі збудували павільйон, лавки та ліхтарі у формі маків
Реклама
Щоб підвищити привабливість Черкащини, обласна влада вирішила звести оглядовий майданчик. Павільйон зі стелою «I♥UA» та ліхтарі-квіти вже встановили на дамбі. Оцінили «родзинку» регіону у майже 9 мільйонів гривень.
Хто був ініціатором проекту та чому майдачник має саме таке архітектурне втілення, з’ясовувало Громадське.
Про те, що на дамбі поблизу Черкас збудують оглядовий майданчик, черкащани дізналися від заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Льва Парцхаладзе. Той наприкінці жовтня поділився ескізами майбутнього об’єкта у Facebook.
«Такий вигляд матиме оглядовий майданчик на дамбі Кременчуцького водосховища біля Черкас, неподалік від села Панське. За аркою планується прозоре огородження, яке буде створювати видимість, що ти стоїш на воді. А величезні червоні маки – це незвичайні ліхтарі, які можуть стати найупізнаванішим символом і визначною пам’яткою цього регіону», – написав Лев Парцхаладзе.
Заступник Міністра також зазначив, що проект оглядового майданчика виконувало одеське дизайнерське бюро Dekart Studio. Авторство дизайну належить Анатолію Єксареву, який і є засновником бюро.
Більше інформації у профільному міністерстві Громадському не надали, лише зазначили, що планувати й будувати об’єкти має власник або користувач земельних ділянок, та переадресували до обласної влади.
В обласній держадміністрації натомість скерували до Служби автомобільних доріг у Черкаській області. Ті у відповіді на інформаційний запит не надали жодних характеристик об’єкта, що зводять, а також дали відписку, що оглядовий майданчик взагалі не передбачений проектно-кошторисною документацією.
«Майданчик матиме високий рейтинг відвідуваності»
Більш контактним виявився сам автор проекту Анатолій Єксарев. Він і пролив світло на те, звідки з’явилася ідея зведення майданчика.
«Наше бюро працює на субпідряді над інтер’єрами обласного драмтеатру і над будівлею екстреної медичної допомоги. Коли виникло питання, як підвищити привабливість регіону, ми запропонували свою ідею та абсолютно безкоштовно віддали її в користування. Завдання, яке перед нами поставив очільник області Юрій Ткаченко, полягало в тому, щоб перетворити паркувальну кишеню в місце, яке матиме високий рейтинг відвідуваності, щоб кожен, хто проїжджатиме повз, зупинявся там, фотографувався і зачекінився (позначав геолокацію – ред.) Таким чином ми працюємо над іміджем Черкаської області», – пояснює Анатолій Єксарев.
Архітектор гарантує, що майданчик буде популярним об’єктом і серед наречених.
«Ми хотіли, щоб там було дуже гарна локація для весільних фотосесій, тому і облаштували світильники у формі маків, адже це символ кохання. Також майданчик облаштований так, що при потрібному ракурсі складатиметься враження, що наречена витає у повітрі над водою», – зазначає Анатолій Єксарев.
Пояснює артіхектор і чому маємо надпис «I♥UA». Таким чином проектанти вирішили уникнути помилок, які допустили міські обранці зі стелою «Я любою Черкаси». Нагадаємо, містяни виступили проти встановлення двометрових літер у Черкасах. У результаті депутати навіть змушені були голосувати за перенесення стели на дамбу, поблизу станції «Панське».
«Ті літери – це популяризація країни. Нехай це і буде банально. Я вважаю, що це необхідне маркування для того, щоб залишилося у пам’яті, де саме цей знак. А геотеги вже вказуватимуть на область», – додає Анатолій Єксарев.
Він також додає, що початковий варіант оглядового майданчика був дорожчим. Щоб зекономити, деякі елементи спростили.
Завершити об’єкт завадила погода
Як згодом стало відомо, у документах майданчик називають додатковими роботами у межах поточного середнього ремонту автомобільної дороги державного значення Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань. Виконувало додаткові роботи ТОВ «Трансстроймеханізація». Це ж підприємство ремонтувало і проїжджу частину дамби через Дніпро на замовлення САДу. Проте у координатора регіонального центру компетенції ProZorro в Черкаській області Артура Чемириса до проведення цієї закупівлі є чимало питань.
«Можна припустити, що закупівля цих нібито робіт проводиться в рамках переговорної процедури в одного учасника. Замовник дійсно має право відповідно до Закону «Про публічні закупівлю» здійснити закупівлю додаткових робіт, якщо вони необхідні для виконання попереднього проекту. Але тут є дві проблеми. По-перше, навряд чи без побудови цього оглядового майданчика не можна було закінчити роботи на дамбі. Навпаки будівництво фактично розпочалося після того, як завершилася заміна дорожнього полотна. По-друге, і що важливіше це те, що законом передбачена додаткова закупівля робіт. Проте САД у свій час початково замовляв послуги з ремонту дамби, а не роботи. Про це свідчить як оголошення про проведення закупівлі, так і договір, укладений за її результатом. Відповідно жодних «додаткових послуг» бути не може. Аби провести цю закупівлю і освоїти кошти, в САД фактично сфальшували операцію», – зазначає Артур Чемирис.
Якщо вірити документам, Служба автомобільних доріг уклала договір із ТОВ «Трансстроймеханізація» після початку самих робіт – лише 27 грудня. У додатках, зокрема вказано джерела фінансування. Майжа 8 мільйонів – це кредитні кошти. Обласний бюджет дав на майданчик 800 тисяч.
У додатках також вказано і перелік робіт, що передбачені договором. Так об’єкт матиме павільйон, зупинковий майдачник, стоянку для автотранспорту, технічну будівлю. Проект передбачає облаштування дорожніх знаків, триплексного огородження та підключення енергетичних систем.
За словами начальника Служби автомобільних доріг в області Владислава Демиденка, на майданчик поки що не витратили жодної копійки – підрядник виконував роботи «на свій страх і ризик». У той же час він визнає: на спорудження об’єкта справді планували залучити кошти під державні гарантії.
«Майданчик недобудований і роботи відповідно не оплачені, тому стверджувати, що 9 мільйонів витрачені на будівництво об’єкта, не зовсім правильно. У зв’язку з тим, що погодні умови не дозволили завершити роботи, їх виконання перенесли на 2018-ий рік. Там ще залишилося завершити асфальтування зупиночного майданчика для автомобілів. До виконання цих робіт можна буде приступити, коли середньодобова температура сягне десяти градусів тепла», – зазначає Владислав Демиденко.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter