Cтрімке подорожчання автогазу на Черкащині відчуватиметься ще протягом осені
Реклама
Хто купив пропан – той, вважай, пропав! Таким сумним жартом між собою діляться перевізники Черкащини. Адже скраплений газ для автомобілів (пропан-бутан) стрімко підскочив у ціні.
На деяких АЗС це паливо продають по 17 грн/л, що майже на 50% вище, ніж було місяць тому. Дехто з перевізників, відчувши на собі подорожчання пального, вже підняв ціни на проїзд. Що буде з цінами на паливо, дізнавався сайт vikka.ua.
Економісти кажуть, що найбільше зростання цін на газ позначиться на громадських перевезеннях, оскільки там вартість палива становить більше половини собівартості проїзду.
"Ціни на перевезення зростуть на 15-20% вже в найближчі дні, адже у дрібних приватників немає запасу міцності, вони не можуть чекати, доки газ подешевшає. Потім, можливо, вони знизять тарифи, якщо ціна на газ повернеться до колишнього рівня", – каже президент Украналітцентру Олександр Охрименко.
Різкого подорожчання продуктів і промтоварів експерти не прогнозують. У ціні продуктів транспортні витрати становлять не більше 10%. Імовірно, що газ додасть до вартості молока, хліба 1-2%.
Пасажири зазначають, що проїзд у мікроавтобусі від райцентру Корсунь-Шевченківський до Києва на відстань 140 км вже коштує 80 грн з людини. Це на 5 грн більше, ніж було раніше.
Голова Федерації професійних спілок Черкаської області Петро Шевченко, у свою чергу, роз’яснив ситуацію на ринку пасажирських перевезень.
ukr.media
"Більшість перевізників заправляється бензином та соляркою. Метан наразі трохи подорожчав, але не так сильно, як пропан. Перевізники, які заправляються цим паливом, не можуть підняти ціни, бо не витримають конкуренції. Тому з останніх сил працюють на старих цінах", – зазначив він.
Петро Шевченко трохи заспокоїв черкащан, зазначивши, що, як правило, після стрімкого подорожчання ціни спадають. Але, на його думку, до початкової позначки так і не дійдуть.
Представник черкаської мережі АЗС зазначає, що зростання цін – це наслідок загальнодержавної кризи.
"В Україні раніше було багато заводів з виробництва скрапленого газу. Майже всі вони зупинили свою роботу. Ми залежимо від імпорту. Наразі я вже давно працюю з іноземними постачальниками", – зазначила експерт.
У своєму коментарі кореспонденту сайту vikka.ua генеральний директор асоціації скрапленого газу України Станіслав Батраченко зазначив, що підвищення цін на скраплений газ спричинене одразу двома чинниками.
"1 травня ФСТЕК (Федеральна служба з технічного та експортного контролю Російської Федерації ) припинила поставки зрідженого газу до України. Російські поставки складали 60% імпорту газу до України, з них залишилося лише 25%. Цю різницю нічим не заповнили. Тож у липні ціни на це паливо підскочили вгору, а у серпні досягли критичної точки. До того ж у Європі з вересня розпочинається сезонне підвищення цін на газ. Якщо 17 липня українська ціна скрапленого газу була 310 доларів за тонну, то сьогодні вона сягає 580 доларів", – пояснив експерт.
Він підкреслив, що наразі питання щодо стабілізації ситуації розглядається на державному рівні. Виходячи зі свого досвіду, експерт дає досить оптимістичні прогнози.
За словами Станіслава Батраченка, восени ціна на газ може знизитися до 14 грн/л.
"Якщо курс долара в Україні не зміниться, то з листопада-грудня будемо спостерігати 11-12 грн/л", – заявив генеральний директор асоціації скрапленого газу України.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter