Паперова мода: черкащанка створює космічні наряди для модних журналів та рекламних кампаній
Реклама
Екстраординарне вбрання, яке виготовляє черкащанка Ася Козіна, здається реквізитом для фантастичного фільму. І тільки більш пильний погляд викриває його справжню паперову сутність. Зараз те, що вона робить, не можна назвати ані ремеслом, ані рукоділлям.
Це сучасне мистецтво Paper art, яке у всьому світі має видатних представників. Свої космічні наряди Ася Козіна виготовляє на замовлення для модних журналів та різних івентів. Про неординарну сучасну творчість черкащанка розповіла сайту vikka.ua.
Фото з архіву Асі Козіної
Її кар'єра починалася з малої паперової скульптури, а тепер ціна деяких робіт сягає 15-ти тисяч доларів.
Ася Козіна каже, що поштовхом до вибору свого шляху та подальшого творчого успіху стали родинні обставини.
Фото з архіву Асі Козіної
"Я живу в унікальній сім'ї, де всі художники. Моя мама педагог образотворчого мистецтва, засновник арт-студії "Глорія" у Черкасах. Вона є учасником незліченної кількості художніх проектів. Батько – дизайнер у приватній друкарні. Тож потяг до творчості я ввібрала від них. Чоловік Дмитро Козін – мій друг, соратник і опора у всьому. Між іншим, він онук заслуженого художника України Петра Дмитровича Козіна, який жив і працював у Черкасах", – пояснює художниця.
Фото з архіву Асі Козіної
Перша лялька була зроблена під керівництвом професора Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького Івана Фізера. У маленькому камерному залі Черкаського художнього музею була відкрита дебютна виставка і перший професійний крок у кар'єрі художниці.
Фото з архіву Асі Козіної
"Мені було 23 роки. На виставці я представила невеликі скульптури заввишки 23-28 см. Це була колекція історичних костюмів від стародавнього Єгипту і до 1920-х років. Першою виставкою я посіла своє місце в мистецтві Черкаської області. Ніхто до мене не подавав такого роду роботи як самостійний художній напрям. Це, звичайно, стало певним успіхом у житті", – розповідає художниця.
Фото з архіву Асі Козіної
Вона зазначає, що для неї було величезним досягненням проведення майстер-класів та гастролей виставки містами України. А новим етапом у творчості стало створення образу весільного костюма.
"Це поєднання різних матеріальних паперу і людини захопило мене надовго. Контраст кольору та текстури шкіри на фоні паперу і навпаки досі викликає у мене захоплення", – розповідає Ася Козіна.
Вона добре пам’ятає своє перше замовлення для фешн-зйомки.
"Фірма-виробник нижньої білизни презентувала свою нову колекцію і проводила зйомку lookbook. Мною і моїм чоловіком були створені 4 костюми наречених світу. Це представниці Англії, Росії, Монголії та племені Яруба. Робилося все протягом одного тижня і на одному диханні", – розповідає черкащанка.
glazurmag.ru
Потім були ще різні замовлення.
"Це і спільний археологічний арт-проект із Сургутським художнім музеєм, робота з оперою, власні художні проекти, як-то фотосесії, виставки. Найдорожчим витвором стала гігантська кульбаба для німецької фармакологічної компанії", – каже черкащанка.
Багато її спільних з чоловіком робіт – це фотопроекти, ілюстрації з яких публікуються по всьому світу. Чого не скажеш про самі сукні. Вони живуть одну зйомку, після якої Ася Козіна зберігає зазвичай тільки головний убір.
glazurmag.ru
"Зйомка в паперовій сукні проходить непросто. Оскільки модель одягнена в папір, вона не може ані сісти, ані встати, ані повноцінно ходити. Зате красиво. Найчастіше я йду шляхом експерименту, досліджую папір і його можливості, вигадую і створюю нові прийоми і рішення. Все починається з ескізу. Тільки працюючи можна створити те, чого не було до тебе", – ділиться секретами майстерності художниця.
Майстриня розвивалася, як художниця та експериментувала з матеріалом. Спочатку вона використовувала у роботах звичайний ватман, найдешевший і простий. У якості каркасу нерідко був звичайний гофрокартон. Зараз же частіше використовує синтетичний папір. Він прекрасно витримує транспортування і багатогодинну зйомку.
"Працюючи над костюмом, ми безумовно створюємо образ, цілісний і закінчений. І для нас це не костюм у сенсі одягу, а створення художнього твору", – пояснює художниця.
Фото з архіву Асі Козіної
Натхнення художниця часто черпає з історичних костюмів, які роздивляється на старих фотографіях.
"Якщо говорити про монгольську серію, то самі костюми в оригіналі, на старих фотографіях і в етнографічних музеях мені нагадують футуристичний одяг. Насправді, коли входиш у цей світ національного одягу різних племен і народів, здається, що це космос. Мені зустрічалися унікальні зразки весільних костюмів Болгарії, Словенії, Тибету, Німеччини. Про Україну я взагалі мовчу – це окрема любов", – не стримує захоплення Ася Козіна.
Фото з архіву Асі Козіної
Вона зазначає, що Paper art в Україні активно розвивається. Черкащанка товаришує з великою кількістю українських художників, які роблять унікальні ілюстрації, аплікації та витинанки з паперу.
"Художник тим і відрізняється від ремісника, що постійно експериментує і шукає себе в нових рішеннях, а не тиражує вже напрацьовані напрями", – розповідає черкащанка.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter