Щоб не було, як у Львові: чому з черкаських дворів вчасно не вивозять сміття?
Фото Facebook / Іван Хижняк
У Черкасах з проблемою переповнених сміттєвих контейнерів стикнувся мало не кожен житель міста. У кінці 2017-го та в січні 2018-го року телефон оператора КП "Черкаська служба чистоти" просто "розривався" від дзвінків обурених містян. Редакція Zmi.ck.ua вирішила звернутися до керівника комунального підприємства Олександра Савенка, аби той пояснив, через що в місті утворився сміттєвий колапс та які є варіанти вирішення проблеми.
Із 2007-2008 року, за словами Олександра Савенка, сміття в місті вивозили щодня близько 40 автомобілів комунального підприємства "Черкаська служба чистоти". Втім, наразі цю техніку готують до списання, адже вона є застарілою і не підходить під механізм збору відходів.
"Наші всі автомобілі мають захвати під контейнера "стакани". У бункері однієї одиниці техніки можна вмістити сміття максимум із 30-ти контейнерів. Авто ТОВ "Умвельт Україна" значно сучасніші. Вони приймають сміття з близько 100 контейнерів. Тож із 2010-го року обслуговувати місто Черкаси почало це підприємство. На той час у них була повністю нова техніка. Проблеми з вивезенням сміття почалися у серпні 2017 року, адже техніка вже зносилася. Якщо на час її придбання товщина металу бункера становила 6 мм, то зараз - 1-2 мм, обладнання стерлося до фольги. У серпні 2017 року автівки знаходилися ще на території підприємства "Черкаська служба чистоти". Наприкінці вересня вони переїхали й відтоді ми не можемо оперативно здійснювати контроль над станом їхніх автомобілів", - розповідає Савенко.
Втім, за його словами, щоранку керівник ТОВ "Умвельт Україна" доповідає про кількість автівок, які вийшли на лінію. Так, щодня в Черкасах сміття мають вивозити сім автівок за сімома маршрутами й здійснювати по три "ходки".
"Перші дзвінки обурених жителів міста почали надходити в серпні, коли на лінію виходили менше п’яти автомобілів. І ця проблема продовжується, оскільки на підприємстві не можуть поставити автомобілі на плановий капітальний ремонт, вони їх підремонтовують, але незадовго техніка знову виходить із ладу. У "Черкаській службі чистоти", побачивши ці проблеми, хотіли розірвати договір, зверталися до перевізників різних форм власності по Україні. Але є асоціація перевізників твердих побутових відходів, в яких є, я думаю, домовленість між собою, адже нам усі відмовили", - пояснює Савенко.
Фото Facebook / Юрій Ремінний
За час існування проблеми з вивезенням твердих побутових відходів, у КП "Черкаська служба чистоти" до ТОВ "Умвельт Україна" направили претензії на близько 50 тис грн.
"За умовами договору вони мають вивезти сміття за 24 години. Якщо вони не справляються з графіком, ми пишемо претензію, складаємо акти про несвоєчасний вивіз, і вони вивозять його за власний кошт", - говорить посадовець.
На самому підприємстві, за його словами, обіцяють виправити ситуацію. 24 січня сміття вивозили чотири одиниці техніки – три з яких обслуговують двори багатоповерхівок, бюджетні організації та комерційні структури й одна призначена для приватних секторів. 25 січня на лінію мали випустити ще дві автівки.
Загалом же директор КП "Черкаська служба чистоти" Олександр Савенко вбачає три варіанти вирішення ситуації:
1. Перевізник все таки зможе знайти ресурс, час і техніку.
"Вони працюють не лише в Черкасах, а й в Києві. Ресурс технічний у них є, можна направити сюди пару автівок робочих, а ті яким потрібен ремонт – поставити на плановий капітальний ремонт, як це зробили ми. Один автомобіль під євроконтейнери успішно вийшов на лінію. Сьогодні, 24 січня, він тестовому режимі вийшов по маршруту. Завтра деякі проблеми усунуть і він допомагатиме ТОВ «Умвельт Україна", - зазначає Савенко.
2. Придбати техніку за рахунок міського бюджету.
"Це коштуватиме близько 50-ти млн грн. Вартість самої техніки складатиме приблизно 32 млн грн., це 12 одиниць техніки. Є техніка, яка миє контейнерний майданчик, а не лише забирає сміття, адже люди скаржаться на запах. Але це «чорновий» варіант. Великий автомобіль коштує 3, 2 млн , а маленький - 2, 9 млн. Можливо, вистачить п’ять великих і два маленьких автомобілі. Тобто це приблизно 22 млн. Але даний перевізник зайшов зі своїми контейнерами і розставляє його біля багатоповерхівок і комерційних структур. Контейнерний парк складається з 1, 5-2 тисяч контейнерів. Доведеться купляти ще контейнери, вартість одного на ринку зараз становить 7,5-8 тис грн", - розповідає керівник комунального підприємства.
3. Придбати техніку в лізинг.
"Можливо новий виконком надасть дозвіл на отримання техніки в лізинг. Комунальне підприємство готове взяти кредит і за тією ж схемою придбати автівки й контейнери. І це буде власність міста", - каже Савенко.
Зазначимо, що кореспондент Zmi.ck.ua зверталася за коментарем до керівництва ТОВ "Умвельт Україна", втім, додзвонитися так і не вдалося.
В.о. директора департаменту ЖКК Черкаської міськради Сергій Танюк у коментарі нашому виданню зазначив, що підприємство-підрядник на сьогодні свої зобов’язання виконує в повній мірі.
"Наразі сміття вже вивозять шість автівок. Техніку купляти для комунального підприємства "Черкаська служба чистоти" не збираємося", - сказав Танюк.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter #сміття #"Черкаська служба чистоти" #"Умвельт Україна"