Реклама
Реклама
26.10.17 10:15

Шанс для черкаського тролейбуса. Як має змінитися електротранспорт у наступні чотири роки? (ВІДЕО)


Реклама
Шанс для черкаського тролейбуса. Як має змінитися електротранспорт у наступні чотири роки? (ВІДЕО)

 

У Черкасах 5 жовтня міські депутати ухвалили програму розвитку електротранспорту на 2017- 2020 роки. Вона мусить допомогти працювати КП "Черкасиелектротранс" беззбитково, збільшити кількість тролейбусів, поліпшити якість перевезень у Черкасах.

Про це інформує "Громадське ТБ. Черкаси".

Врятувати "Черкасиелектротранс"

 

За словами директора КП "Черкасиелектротранс" Петра Кучера, попередня програма змогла зупинити економічне падіння підприємства. Завдяки їй зараз їздить більше тролейбусів, є вечірні рейси, а на підприємстві працює 400 осіб.

– Я вважаю, що в останні роки ремонт тролейбусів виконувався неефективно. Передбачені Державною програмою розвитку міського електричного транспорту на 2007-2017 бюджетні кошти  на закупівлю нових машин не виділили. У 2012-му році ми мали 20 млн грн боргу. Зараз цю суму ми скоротили до 3,8 млн. До того ж, були затримки у виплаті зарплат.

Нова ж програма спрямована на те, щоб підприємство не несло збитки і працювало згідно з вимогами громадян. Завдяки їй, КП "Черкасиелектротранс" зможе отримувати 10 млн грн на рік . Але для цього необхідно буде повністю модернізувати підприємство. Зробити це буде не так просто, кажуть місцеві активісти, адже проблем у електротранспортній системі Черкас дуже багато.

На чому їхати?

Зараз у місті діють 14 тролейбусних маршрутів та спеціальні рейси. У підприємства є 100 тролейбусів. Їхній середній вік – 20 років.  Значна частина тролейбусів парку застаріла і їх варто оновлювати. Проте робити це треба не одноразовими придбаннями, а щоб новий транспорт в Черкасах з’являвся щороку, впевнений активіст Валерій Мироненко.

– Крім цього, вкрай не вистачає молодих водіїв, більшість із них – пенсійного або передпенсійного віку. Через кілька років їм потрібна буде молода заміна, – зазначає він.

Розвиток комунального електротранспорту в місті – це єдине, що може вплинути на приватних перевізників, упевнений Валерій Мироненко. Щоб конкурувати, їм доведеться покращувати якість послуг.

Серед проблем місцевий активіст Павло Мосійчук також називає дублювання маршрутів. Тролейбуси працюють не у всіх районах міста, в районі "Митниця" взагалі немає тролейбусної лінії.

Операція "Модернізація"

На реалізацію програми з міського бюджету щороку будуть виділяти кошти, але на що саме їх спрямують – вирішуватимуть депутати.

До кінця 2020-го року в Черкасах планують створити диспетчерське управління з GPS-відслідковуванням та обліком пасажирів. Така система контролю за громадським транспортом  дозволить підприємству заробляти 7 млн грн на рік. На підприємстві мають скоротити неефективні робочі місця.

З’явиться автоматизована система оплати за проїзд, місто облаштують “розумними зупинками”. У планах – відремонтувати старі тролейбусні лінії та збудувати нові. До 2020-го тролейбусні маршрути можуть з’явитися на вулицях Гагаріна, Сержанта Смірнова, Героїв Дніпра та Гетьмана Сагайдачного.

За чотири роки тролейбусники хочуть придбати 32 нових  тролейбуси за середньою вартістю до 5 млн за одну машину. Також до 2020-го придбають 16 відремонтованих по 700 тис. грн. При цьому, щороку списуватимуть по 12 старих тролейбусів. Вирішать і проблему із водіями – готуватимуть по 20 водіїв щороку. Нарешті у черкаських тролейбусах з’явиться Wi-Fi. Вартість проїзду зростатиме щороку, і у 2020-му може піднятися до 5 грн. А от проїзний квиток коштуватиме 300 грн (зараз він вартує 120 грн).

Та найважливіше: як покращити якість транспортних послуг, тепер обіцяють запитувати у громади міста.

Програма – не панацея

Транспортна реформа для Черкас мусить об’єднати всі види транспорту, вважає активіст Павло Мосійчук.

– Я пропоную пересадочну схему руху та розподіл маршрутів на районні та місцеві. Пасажир мусить платити не за перебування в транспорті, а за поїздку в цілому і може здійснювати пересадки за квитком між різними видами транспорту.

Несправедливим Павло вважає і те, що пільговики в нашому місті можуть їздити лише на тролейбусах. Право пільгового проїзду мусить діяти на всіх видах громадського транспорту.

За інформацією "Черкасиелектротрансу", нині пільговим проїздом користується майже половина населення міста – близько 130 тис. громадян.

Утім уся ця програма може так і лишитися кольоровим "фантиком", якщо міська влада не знайде кошти на її втілення. Досвід попередніх років показує: гроші на розвиток тролейбусів виділялися епізодично. Так, зрушення і справді є. За два останні роки у місті з’явилося 23 нових тролейбуси. Але – 15 із них подарував «Азот». Часто представники влади відверто саботували ініціативи, покликані покращити пасажирський сервіс у Черкасах. 

 

Читайте нас у Telegram-каналі. Там коротко і ясно.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter
#реформа #транспорт #тролейбуси

Останні новини

25 квітня 2024
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал
20:17
У Черкаській області зводять укріплювальні дамби
19:13
В Умані чоловік намагався незаконно продати зброю
18:10
Пропонував 400 доларів: у Черкасах нетверезий водій намагався дати хабаря поліцейським
17:11
Суддю, що збив нацгвардійця з Черкащини, тимчасово відсторонили від посади
16:51
На Звенигородщині прощатимуться із загиблим військовослужбовцем в його день народження
16:38
У Черкасах жителі своє побутове сміття викидують в урни скверів та парків
15:48
У Смілі збільшилась кількість пошкоджених будинків до понад 70
15:21
Один із навчально-наукових інститутів ЧНУ запрошує на день відкритих дверей
15:10
Черкаські волонтери отримали церковні нагороди
14:57
У Тальному на фасаді школи встановили меморіальну дошку на честь загиблого воїна
14:14
На Черкащині попрощаються із полеглим захисником
13:49
На Звенигородщині п'яний водій їздив без посвідчення у комендантську годину
13:18
Стало відомо, чи будуть черкасці отримувати субсидію в неопалювальний сезон
12:34
У прокуратурі повідомили хронологію ранкової атаки ворога на Черкащину
11:59
Не стало відомого черкаського спортивного функціонера
11:30
У Повітряних силах повідомили подробиці ракетного удару по Смілі
10:40
На вулиці Черкас повертається велопатруль
10:14
У Смілі внаслідок ворожої атаки пошкоджено майже півсотні приватних будинків
09:55
Невистачає зовсім трішки: черкаським військовим необхідна допомога
08:35
Руйнацій через ворожу атаку зазнала Сміла: на місці 6 постраждалих
08:00
Зранку ворог атакував Черкащину: є пошкодження та постраждалі
24 квітня 2024
19:40
У селі на Черкащині на одній з вулиць підтопило більше десяти будинків (ФОТО)