Дочекатися автобуса: чи стануть перевезення черкащан більш комфортними?
Реклама
Дістатися потрібного місця черкащанам, які користуються маршрутками, подібно до лотереї. Адже часто транспорт доводиться лише проводжати поглядом, а потім чекати наступного автобуса. Усе, через те, що на зупинці немає графіку, за яким вони курсують.
У ситуації розбиралася журналіст Zmi.ck.ua.
З тролейбусами ситуація краща. Чи не на кожній зупинці розміщений розклад руху електротранспорту. Адже у 2011 році цю проблему вже намагалися вирішити. Владці планували розмістити інформацію, де вказано початок і кінець руху всіх маршрутних автобусів, інтервал і період ходіння. Однак реалізувати проект до кінця не вдалося.
Виконавчий директор фундації «Паритет», що була однією з ініціаторів ідеї, Сергій Гончар пояснив, тоді проект втілили у життя лише на комунальному рівні. А от з приватними перевізниками дійти компромісу не вдалося.
«Громадський транспорт – досить корумпована тема. Насправді перевізники мають не ту кількість автобусів, яку вони заявляють у конкурсній пропозиції. Зазвичай їх більше. Тому вони не зацікавлені «ходити» за графіком, адже доведеться ставити рівно ту кількість, яку заявляли. Водночас, це один з ключових кроків проведення транспортної реформи. Ми зараз не знаємо скільки реально на лінії виходить автобусів. Спочатку потрібно проаналізувати кількість транспорту і які пасажиропотоки вони опрацьовують. Перевізники знаходять у владі людей, які блокують встановлення графіків руху. Якщо паралельно впроваджувати транспортну реформу і боротися з корупцією, графіки можна буде встановити», – зазначив Сергій Гончар.
Нові зупинки зі старими проблемами
Навесні у Черкасах замінили старі зупинки та встановили нові там, де їх не було. На конструкціях навіть передбачене місце для графіку. Та самого розкладу немає.
«Зараз зупинки мають ніби незавершений вигляд. Назви зупинок досі відсутні навіть у місцях, які призначені для цього. Там, де відведені місця для розміщення графіків тролейбусів або автобусів, теж порожньо. Хотілося б, щоб у недалекому майбутньому всі нові зупинки отримали належне оформлення, з великим написом назви зупинки і компактним розміщенням інформації щодо графіків. Після цього зупинки стануть не лише укриттям від негоди, але і інформативними для наших мешканців і гостей міста», – наголосив член громадської ради при КП «Черкасиелектротранс» Валерій Мироненко.
За комфорт перевезень взялися активісти
Сьогодні ж проблему графіку руху взялися вирішувати небайдужі активісти. Так, до цьогорічного Громадського бюджету проект «Комфортне місто: візуалізація руху громадського транспорту» подала керівник ГО «Академія стратегічних досліджень» Любов Ропало. Ідею визнали однією з найцікавіших.
За словами авторки, під час підготовки вивчали досвід Вінниці та Хмельницького. Переваги функціонування громадського транспорту Любов Ропало відчула у Варшаві.
За проектом, інформаційні стенди з розкладом руху мають розмістити на усіх зупинках міста. Окрім того, графіки хочуть продублювати в мережі, наприклад, на сайті Черкаської міськради.
«Наразі цей проект, як і інші в рамках Громадського бюджету 2016, проходять розгляд в профільних департаментах на оцінку можливості реалізації в місті і чи вони відповідають умовам Громадського бюджету. Активності по проекту в частині його підготовки до голосування будуть відбуватись в другій половині вересня-жовтень», – повідомила громадська активістка.
Черкащани відчують, що таке «розумна» зупинка
На черкаських зупинках досі немає роздрукованого розкладу, а у розвинутих містах табло вже електронне. Та задля експерименту сучасну конструкцію планують встановити на зупинці «Будинок торгівлі». Якщо містянам новинка сподобається, то інші табло мають встановлювати вже владці. А програмне забезпечення IT-компанія надасть.
«На табло буде зображений час прибуття тролейбусів. Ініціатором виступає керівник провідної ІТ-компанії "Ekreative" в Черкасах Віктор Євпак. Ця компанія вже розробила мобільний додаток Mapa Magic для відстеження в реальному часі руху тролейбусів. Підійшовши до зупинки, людина бачитиме через скільки хвилин прибуде необхідний транспорт», – розповів у Facebook Валерій Мироненко.
За словами Віктора Євпака, один з місцевих інтернет-провайдерів вирішив доєднатися до пілотного проекту. Так, до зупинки підведуть кабель і зроблять відкритим доступ до інтернету.
Любов Ропало сподобалася ідея електронного табло. Але, на її думку, розміщувати їх потрібно на зупинках, де рух найбільш інтенсивний. На інших краще розмістити інформаційні стенди з постійним обслуговуванням, аби електроніку не пошкодили.
Активістка також вже випробувала і мобільний додаток, де можна відстежити рух транспорту. Це можливо завдяки тому, що у тролейбусах вже встановлені GPS-трекери. Та більшість все ж користується автобусами.
«Їх більше, вони ходять частіше і потік користувачів відповідно теж більший. Проблема полягає в тому, що цей транспорт непідконтрольний міській владі, а з приватними перевізниками домовитися складно, оскільки більшість із них шукає особисту вигоду», – пояснив Віктор Євпак.
Тому черкащан закликали підтримати у мережі петицію про встановлення у маршрутках GPS-трекерів.
Рішучі дії влади
Віктор Євпак та Громадська спілка «ІТ-кластер» запропонували міському голові Черкас розширити дію системи GPS-моніторингу на усю мережу громадського транспорту, щоб пункт про встановлення на автобуси GPS-трекерів був у вимогах конкурсу для міських перевізників.
Сам Анатолій Бондаренко повідомив у коментарі кореспонденту Zmi.ck.ua, що також вивчав питання перевезень і графіків руху зокрема. Безпосередньо систему у дії мер випробував у польському місті Бидгощ.
«Цю тему я довго вивчав, адже мрію про її впровадження. Дуже добре, що наші айтішники готові запропонувати проект. Влада позитивно ставитися до таких ініціатив, і ми готові йти на зустріч», – зазначив Анатолій Бондаренко.
Водночас директор ДП "Чарз Авто" Юрій Сущенко у коментарі нашому виданню повідомив, що приватники також готові співпрацювати з владою задля комфорту черкащан.
Більше того, він не розуміє, чому існує думка про те, що приватним перевізникам не вигідні графіки руху на зупинках.
Водночас, черкаські айтішники переконані, що процес налагодження єдиної транспортної системи в Черкасах є неминучим і рано чи пізно місто приєднається до світових стандартів.
Фото: Любов Ропало, Валерій Мироненко
Матеріал підготувала Ірина Зінченко
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter
Голосування завершено
Чи буде у Черкасах громадський транспорт ходити за графіком?-
Так, активісти досягнуть свого і місто стане ближче до Європи (14 / 52%)
-
Ні, жителі Черкас й надалі будуть "танцювати" під музику перевізників (13 / 49%)