Пробиті колеса та зіпсовані нерви: як черкасець проїхався по дорогах міста
Реклама
Більше 1,5 тисячі гривень коштуватиме черкащанину Олександру Дикому поїздка дорогами Митниці. Однак віддавати гроші з власного гаманця чоловік не збирається: покарати недобросовісних комунальників та відстояти власні права – ось чого прагне Олександр.
Про це повідомляє vikka.ua.
"Їхав увечері по Гагаріна, перед школою №34. І раптом вскочив у яму – спершу переднім правим колесом, а потім і заднім. Обидва колеса буквально розрубало. Це щонайменше 1600 гривень за кожну покришку. Плюс витрати на шиномонтаж", – розповідає черкащанин.
Після пригоди не розгубився та викликав поліцію. Потому написав скаргу на балансоутримувача дороги. Патрульні склали акт обстеження ділянки, схему та сфотографували вибоїну.
"У мене був вибір: просто написати заяву чи оформити це як ДТП. Якщо б я вибрав останнє, то вважалося б, що я наїхав на перешкоду і мав би сплатити штраф 340 гривень. При цьому мене позбавили б водійського посвідчення і довелося б судитися за свої права, щоб не сплачувати штраф, – каже Олександр Дикий. – Я обрав перший варіант, адже другий – надто ризиковий. Так зробити мені порадили і люди, які підійшли після того, як я потрапив у яму. Вони були в подібній ситуації і оформляли наїзд на яму як ДТП. В результаті їх визнали винними, змусили сплатити штраф і жодної компенсації не надали".
Після того, як він написав скаргу, патрульні допомогли відвезти диски на шиномонтаж. Там порадили зберегти чеки і додати їх до справи. Мовляв, є шанси ці витрати компенсувати. Далі справу Олександра передадуть слідчим.
"Патрульні сказали: якщо постійно смикати дорожників, то ймовірність отримати компенсацію від них дуже висока. Але ціль стоїть не в отриманні компенсації, а в тому, щоб не терпіти і відстоювати свої права. Якщо кожен автомобіліст у подібній ситуації вчинить відповідно, то дорожникам буде значно простіше відремонтувати дороги, ніж бігати по судах, платити і відбиватися від скарг. Треба робити їхнє життя таким, яким вони зробили для нас дороги", – наголошує водій.
Черкаський юрист Людмила Бордунос зазначає: якщо автомобіль потрапив у яму – це вже вважається дорожньо-транспортною пригодою. Тому в таких випадках потрібно викликати поліцію. Допоки її чекати, потрібно заручитися свідками. Якщо вони не захочуть чекати поліцію, достатньо записати їхній контактний телефон і потім просити свідчити в суді.
"Під час складання протоколу потрібно бути дуже уважним, оскільки водія можуть зробити винним у тому, що не вжив заходів для уникнення ДТП. Для цього потрібно обґрунтувати, що ви не бачили ями або не могли її оминути, не було попереджувальних знаків тощо. Навіть якщо поліцейський визнає вас винуватим, можна оскаржити його дії в суді", – наголошує вона.
За її словами, потрібно наполягати на тому, щоб поліція робила багато фотографій вибоїни, виміряла її ширину та глибину, описала її краї. До того, як буде складено протокол, необхідно вимагати від поліцейських викликати дорожників, які відповідальні за утримання дороги. Оскільки вони мають нести і адміністративну відповідальність, і цивільну – за завдані збитки власнику автівки, в обов’язковому порядку складається акт обстеження ділянки вулично-шляхової мережі.
Крім того, перед зверненням до суду і ремонту автомобіля водієві обов’язково потрібно зробити експертизу автомобіля.
Людмила Бордунос зазначає: постраждалий водій може розраховувати на відшкодування збитків лише у разі, якщо буде складено протокол за ч. 4 ст. 140 КУпАП. Якщо ж мова про ч. 1-3 відповідної статті, то на утримувача дороги буде винесено постанову, яка передбачатиме лише адмінвідповідальність. Однак дорожників не можна буде притягнути до цивільної відповідальності за завдання збитків власникові автомобіля, оскільки факт ДТП не буде зафіксовано у встановленому порядку.
"Тому водіям потрібно наполягати на складенні протоколу , якщо вони дійсно вжили всіх дій для унеможливлення ДТП. На практиці по всій країні, зокрема і в Черкасах, водіям нерідко вдається притягнути до відповідальності та стягнути збитки із дорожніх служб", – зазначає юрист.
Зазначимо, що за даними Управління патрульної поліції Черкас, лише у другому півріччі 2016 року за незадовільне утримання вулично-шляхової мережі, що призвело до пошкодження транспортних засобів, на черкаських дорожників було складено 16 адміністративних протоколів.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter