Скандал у черкаському творчому сімействі
Реклама
Попри завершення театрального сезону, наш музично-драматичний продовжує перебувати у центрі уваги поціновувачів сценічного мистецтва, та й загалом культурного простору. І справа цього разу не в руйнівній пожежі, що трапилася 1 липня, і навіть не в оприлюдненні офіційних висновків щодо її причини, яких все ще немає.
Чергова порція новин від шевченківців пов’язана з бажанням колективу позбутися виконувача обов’язків художнього керівника театру Сергія Проскурні, пише Акцент.
Актори написали відповідний лист на ім’я директора закладу Володимира Осипова. У листі, зокрема, йдеться: „Методи діяльності Сергія Проскурні нагадують методи славнозвісного „великого комбінатора“. Ми відмовляємося бути „пішаками“ у нечесній грі на експериментальній шаховій дошці, в яку перетворюється наш театр.
Актори повинні виконувати свою духовну місію, а не бути знаряддям для сумнівних піар-акцій. Український музично-драматичний театр має створювати видовищні ВИСТАВИ, покликані дарувати глядачам естетичне задоволення і залучати в ряди своїх прихильників різні верстви населення. А, натомість, за час керівництва пана Сергія, ми беремо участь у „проектах“ та створюємо „продукт“, який не до смаку ні більшості глядачів, ані самим акторам. У професійному українському музично-драматичному театрі має панувати творча атмосфера, а не атмосфера студійності. Якість повітря в колективі театру залежить, більшою мірою, від художнього керівника. За діяльності ж Сергія Проскурні „організм“ театру став „хворим“ і стосунки в колективі стали напруженими, що призвело атмосферу в театрі до найвищої точки кипіння“.
На зборах колективу 59 осіб висловилися за звільнення творчого керівника з займаної посади, 11 — проти, 8 — утрималися. При цьому самого Сергія Владиславовича на „волевиявленні“ не було, хоч його неодноразово запрошували на розмову ще до пікового моменту прояву незгоди з методами його роботи.
Наостанок 24 липня актори вирушили шукати підтримки у своїй ініціативі до голови обл-ради Валентини Коваленко. Вислухавши делегацію, вона слушно зауважила, що це питання належить виключно до компетенції директора установи, але він має врахувати думку колективу. Утім, складається враження, що хоч очільник театру й має до Сергія Проскурні „купу претензій“, діставати з сейфу його трудову книжку наразі не поспішає.
Взяв паузу й сам винуватець бучі. Коментуючи ситуацію, пан Про (нейм Сергія Проскурні в арт-тусівці) повідомив, що поки що не вважає за потрібне виступати із будь-якими заявами, адже ситуація потребує осмислення.
Нагадаємо, що в.о. художнього керівника театру Сергій Проскурня став влітку 2012 року на гребені підготовки до 200-річчя д.н. Тараса Шевченка. Відразу заявив, що не має наміру „полишати якихось проектів, які робилися в Одесі, Києві та Львові, але зараз черкаський театр може стати майданчиком, який все це поєднає“. Зрежисував частини поеми-тетралогії „Тарас“, однак у зведеному вигляді глядач її так і не побачив.
Сумнівною можна вважати й успішність роботи „Серед грому і тиші“ до ювілею Василя Симоненка. Натомість, спільно з молодими режисерами вдало реалізував кілька бліц-проектів. Запам’ятався також бажанням попрощатися зі старими виставами („Я не думаю, що „Кайдашева сім’я, для черкаського театру — це те саме, що „Принцеса Турандот“ для театру Вахтангова“, вересень 2012 року) та провокативними висловлюваннями на адресу глядачів („Якщо ви не бачили „Мізантропа“, то ви олухи царя небесного“, червень 2015 року).
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter