Історичні таємниці: 10 фактів про Черкаси, яких ви могли не знати
Реклама
Походження назви поселення "Черкаси" невідоме, ця історія досі повита багатьма версіями. Назва міста, відомого з XIII століття, напряму пов'язана з етнонімом "черкаси". Тоді цим словом називали всіх українців наші сусіди, зокрема татари і росіяни. Які ще цікаві факти приховує черкаська історія, читайте далі, повідомляє in.ck.ua.
Оборонне чудо
У 1482 році кримсько-татарський хан Менґлі Ґірей зі своєю десятитисячною ордою захопили 11 міст від Києва до Житомира, оборонитися вдалося лише Черкасам. Коли не вдалося взяти місто, хан зі своїм військом, що в рази перевищувало українське, повернувся назад у Крим.
Випередив свій час
Ще за 20 років до створення Запорізької Січі староста черкаських земель Остафій Дашкевич представив литовському сейму проект захисних споруд на березі Дніпра, які згодом втілилися в життя у вигляді наймогутнішої козацької республіки.
Зниклий замок
500 років тому центром нашого міста був сквер Богдана Хмельницького, де ми зараз проводимо романтичні прогулянки з видом на Дніпро. Раніше ж це було вигідне місце для оборони, там розташовувався величезний дерев’яний замок із чотирма вежами. Це місце мало назву "Замкова гора".
Черкаське "Бородіно"
"Москва спаленная пожаром французам отдана"... В історії нашого міста також є своє "Бородіно", коли під час битви з поляками в XVII столітті переможці спалили Черкаси.
Копія мосту
У черкаського мосту через дамбу є точна копія, яку виготовили на випадок війни. Якщо б міст підірвали, його можна було б одразу зібрати і замінити "запасним". Залишки конструкції останніми роками "догнивають" в Золотоноші.
Розбудувалися
У середині XIX століття (приблизно 1840-ві роки) в Черкасах був лише один кам’яний будинок, а в місті проживало всього 9230 людей.
Прорив у стратосферу
У нас народився один із перших радянських стратонавтів – Яків Український. Він спроектував легкий скафандр для польотів у стратосферу і першим сфотографував Землю за допомогою інфрачервоних променів. Загинув разом із командою під час польоту на стратостаті.
А де ж трамвай?..
Ще до початку Першої світової війни в Черкасах хотіли побудувати найсучаснішу на той час трамвайну лінію. Проект заморозили через початок війни. Трамвайну колію хотіли прокласти від Сінного базару (район вулиці Сєдова) до Соснівки по обидва боки бульвару Шевченка (тоді Олександрійського бульвару). В 1914 році для трамвайних шляхів навіть побудували першу в місті електростанцію. У Черкаси завезли шпали, рейки й інше необхідне для будівництва обладнання. Через Першу світову, а пізніше громадянську війну шпали розтягнули на дрова, а інше обладнання пішло на потреби цукрового заводу.
Одна з 20-ти у світі
Фото - http://haidamac.org.ua/
На території водоканалу стоїть висока водонапірна вежа. Це унікальний пам'ятник архітектури – одна з перших у світі гіперболоїдних конструкцій. Надзвичайно легка сталева ажурна водонапірна башта побудована за проектом Володимира Шухова. Сьогодні таких конструкцій у світі збереглося не більше двадцяти.
Місто-супутник
У Черкас могло з'явитися поселення-супутник "Черкаси-2" з населенням близько 120-180 тисяч осіб. Побудувати новий "мікрорайон" планували на намитих островах у трикутнику "Панське – Чапаєвка – Чехівка", а з основним містом з'єднати за допомогою моста. "Черкаси-2" навіть внесли у генеральний план. Але в результаті від задуму відмовилися: Черкаси почали розбудовувати у південно-західному напрямку.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter