Управитель замість СУБів: що чекати мешканцям багатоквартирних будинків у Черкасах
Реклама
У Черкасах багатоквартирними будинками, що не входять до ОСББ, опікуватиметься управитель ТОВ "Сантехбудконструкція". Відповідне рішення ухвалив виконавчий комітет 15 травня. Представник управителя Андрій Бортник пояснив, що зміниться для жителів багатоповерхівок та які переваги має управитель над СУБами та ОСББ.
Про це Андрій Бортник, який, до слова, є також директором підприємства ЧСУ-525 (що взимку займалося прибиранням міста від снігу) розповів під час прес-конференції.
За словами підприємця, основна перевага управителя для мешканців багатоквартирних будинків полягає у тому, що для кожного будинку відкриватимуть свій особовий рахунок. Із СУБами інакше – бюджет утримання будинків був загальним, тож усі кошти, які надходили, спрямовували за баченням керівництва чи депутатів на ті будинки, які потрібно було робити в першу чергу.
"Тепер же кошти мають бути витрачені на кожен будинок. Тому є розбіжність по тарифах. Тариф залежить від стану будинку, зокрема покрівлі, комунікацій, також від наявності чи відсутності ліфтів, розміру будинку, площі прилеглої території. Чим більше квартир, менша площа прилеглої території – тим буде дешевше. Якщо навпаки - дорожче. Кожен тариф вираховують", - пояснив Андрій Бортник.
У порівнянні з ОСББ перевага управителя, за його словами, полягає у тому, що хоч підхід по витрачанню коштів мешканців однаковий і кошти акумулюються, але ОСББ, як правило, не має власної бази.
"І всі ці послуги вони замовляють на ринку. Якщо робити це самостійно - вийде дешевше. Тому що мати своїх двірників, сантехників вартуватиме дешевше. До прикладу, взимку для прибирання снігу будинки замовляли техніку, трактор погодинно. Вартість роботи трактора протягом трьох діб після снігопаду доходило до 3,5 тисяч грн на годину. Ми ту саму роботу, коли перераховували по площі, робили приблизно за менше 100 грн. Адже, якщо замовляти послугу, в тариф входить час виїзду з бази до часу заїзду на базу тощо", - зауважив підприємець.
Андрій Бортник зазначив, що на відміну від управителя, ОСББ звільнені від сплати ПДВ, тож як тільки будуть підписані договори, у ТОВ "Сантехбудконструкція» хочуть створити кілька десятків підприємств, які займатимуться обслуговуванням конкретних будинків. Це, як пояснив Бортник, дасть можливість уникнути сплати ПДВ (чого не могли зробити комунальні підприємства), до того ж, діяльність буде більш прозорою з точки зору обліку.
"Якщо управитель встигає щось зробити, наприклад, придбати матеріали - ПДВ не потрібно сплачувати. А якщо хоче закумулювати кошти, щоб зробити щось у наступному місці, має 20% відразу віддати державі. У разі створення підприємств - ми переходимо на спрощену систему оподаткування і мешканці будуть економити 15% коштів. Це суттєва перевага", - зауважив Бортник.
Також підприємець відповів на закиди в бік ТОВ "Сантехбудконструкція" стосовно створення у місті монополії, адже підприємство стало переможцем за усіма чотирма лотами.
"Звинувачення хибні. Проводився конкурс, спочатку місто було розбито на дві частини так, як історично склалося - "Соснівський СУБ" та "Придніпровський СУБ". Потім була скарга в Антимонопольний комітет, який не заборонив, але рекомендував для уникнення монопольного становища розділити місто на чотири частини. Таким чином у нас є 300 будинків, які обслуговуються ОСББ, і є ще будинки, які обслуговуються ЖБК. І для кожного з лотів менше чим 25%. Після проведення конкурсу його можуть виграти хто завгодно і відхиляти нас, коли ми запропонували найнижчу ціну і виграли в чотирьох лотах - не передбачено такого законодавством", - сказав Бортник.
У договорі, як розповів підприємець, чітко прописується винагорода управителя. Ця цифра складає від 0 до 15% від тарифу.
"Тобто ця сума незначна і навіть, якщо порівнювати з ОСББ, то мешканці отримують перевагу, тому що кожне ОСББ має керівника, бухгалтера, сантехніка, електрика, яким потрібно сплачувати зарплату, а також договір на обслуговування ліфтів. Управитель витрачає на це значно менше коштів, адже у нас на понад 800 підприємств, наприклад, в бухгалтерії - 4-8 осіб. Тож у підсумку, коли кажуть що перевага ОСББ у тарифі – це зовсім не так. Я прибічник ОСББ і ми навіть намагатимемося десь після півроку діяльності підприємства створювати ОСББ, але для того, щоб мешканці відчували себе власником саме прилеглої території. Тобто без них не можна поставити кіоск, погодити якийсь вивіски на будинку. Якщо хтось хоче розмістити на їхньому будинку банер - ці кошти йтимуть на рахунок ОСББ", - сказав Андрій Бортник.
У договорах по кожному будинку зазначений базовий перелік робіт, які мають бути виконані і з якою періодичністю. Зокрема, і обслуговування мереж гарячого водопостачання та теплопостачання, допоки не буде затвердженим тариф на гарчу воду і опалення.
"Поки тариф не затверджений - ці послуги надають управителі. Стосовно оплати нічого не змінюється, так само надходитимуть платіжки. Послуги з ремонту та технічного обслуговування ліфтів надалі має надавати "Черкасиліфт". Ми не ставимо собі за мету заробити все. Готовізалучати сторонні організації, які якісно виконують свою роботу", - пояснив представник управителя.
Окрім цього, Бортник зазначив, що на підприємстві радитимуться з мешканцями щодо способу витрати залишку коштів і тоді лише прийматимуть рішення по кожному будинку.
"Рекомендуватимемо насамперед замінити стандартні лампи на LED, щоб отримати економію в електроенергії. Наступні місяці коштів лишатиметься більше. Також перед зимою ремонтуватимемо зробити утеплення систем трубопроводів, які ще не утеплені", - розповів підприємець.
Стосовно СУБів – їх мають ліквідувати. У ТОВ "Сантехбудконструкція» готові взяти на роботу працівників, які залишилися без роботи.
"Ми з радістю приймемо, можливо, на інші напрямки роботи. Однозначно готові взяти працівників за виробничими спеціальностями", - сказав Бортник.
Насамкінець представник управителя зазначив, що для мешканців багатоквартирних будинків процес переходу від СУБів до управителя буде "безболісним".
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter