Веселий період. 8 проблем, які “оголив” у Черкасах великий сніг
Реклама
Цьогоріч Черкаси вперше за багато років істотно засипало снігом. Цей спалах природної негоди дозволив не лише ефективно протестувати роботу комунальних служб, а й загострити ті проблеми, на які роками закривалися очі міськими владцями.
1. Підприємство ЧСУ-512 під керівництвом Андрія Бортника більш-менш ефективно ліквідувало наслідки цих двох інтенсивних снігопадів. Однак скарг на прибирання міських доріг від черкасців і справді вистачало: як у спільнотах соціальних мереж, так і на особистій сторінці Бортника у Facebook. Підприємство не встигало самотужки боротися з негодою, оскільки людський та технічний ресурс у нього не безмежний. Це визнавав його керівник зокрема.
2. У такому випадку в арсеналі міста доцільно було мати хоча б частково дієздатне комунальне підприємство (наприклад, “Челуаш”), яке могло б також ефективно долучитися до прибирання міських шляхів. Ставка на приватного підрядника – це непогано, однак завжди має бути додаткове страхування, особливо в екстремальних ситуаціях. Такого КП у Черкасах сьогодні немає.
3. Не всі містяни розуміють функції підприємства, яке прибирає від снігу дороги Черкас та 50% зупинок громадського транспорту. Іншу частину зупинок мають розчищати приватні заклади, що поруч розміщені. А черкасці щиро переконані, що підприємство ЧСУ-512 повністю займається прибиранням всього міста. Зокрема, дворів багатоповерхівок і тротуарів.
4. А відповідальними за прибирання дворів багатоповерхівок є СУБи, які під час снігових заметів так і не змогли продемонструвати, чому насправді черкасці щомісяця сплачують кошти за їхні послуги. В кращому випадку міські двори “рятували” малочисельні працівники цих організацій, які для протидії наслідкам негоди у своєму арсеналі мали аж лопату. Наскільки така робота була дієвою та ефективною – кожен бачив на власні очі.
5. У цій ситуації небайдужі черкасці були змушені виходити на двір і самостійно розчищати дороги. В окремих випадках допомагали депутати або просто небідні люди, які мали змогу орендувати техніку і розкидати сніг. Деякі ще й змогли активно попіаритися на цій темі :).
6. Була й інша категорія містян, яка за цим дійством спостерігала з боку і не мала жодного бажання долучатися. Аргумент залізний: “Навіщо тоді я кожного місяця плачу квартплату? Є відповідні служби, то нехай займаються. Тим більше, що на роботі не заплатять за той день, поки я у дворі сніг вигрібав”.
7. Прибирання тротуарів – це виявилося найбільш слабким місцем у комунальній системі Черкас. Чим, звісно, були дуже незадоволені містяни, адже тротуари фактично залишилися без догляду. Хоча їх прибирати мають СУБи, коли це стосується територій багатоповерхових будинків, приватний сектор і організації, які розміщені поруч. Виявляється, що в місті є тротуари, які взагалі ні за ким не закріплені.
8. Ще однією проблемою стала відповідальність установ, організацій чи представників бізнесу, які все ж мають прибирати тротуари чи зупинки громадського транспорту. Добросовісні виконували свої обов’язки, але були й такі, яких сніг мало хвилював. В цьому плані єдиним механізмом впливу залишається лише штраф, що:
а) Далеко не факт, що випишуть.
б) Мало кого взагалі може похвилювати своїм розміром.
Таким чином, надмірні опади яскраво продемонстрували фактичний стан комунального господарства Черкас. Настав час змін.
Сергій Стасько
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter