Якість по-черкаськи: чому містяни відмовляються від маршруток
Реклама
Майже місяць тому проїзд у міський автобусах підвищили з трьох до чотирьох гривень. Вимога до приватних підприємців була одна – покращити якість перевезень. Натомість маршрутки почали виходити з ладу просто на ходу.
Черкащани заговорили про бойкот автобусів ще після здорожчання квитка. Та після того, як транспорт довелося чекати десятками хвилин, у машин відпадали двері, закінчувалося пальне, а водії та кондуктори зривалися на пасажирів, обіцянки переросли в дії.
#бойкотмаршруток : на роботу пішки або тролейбусом
У відповідь на ганебне ставлення перевізників містяни почали надавати перевагу електротранспорту. Хоч проїзд у тролейбусах також став дорожчим, за квиток треба віддати дві гривні і якість не гірша.
Актор черкаського драмтеатру чи не щодня публікує у мережі фото у тролейбусі. На роботу Олександр Гуменний тепер їздить на тролейбусах.
“Починаю звикати. Тепло, сухо, комфортно, з Wi-Fi. Бойкот маршрутчиків продовжується. Долучайтеся”, - закликав актор.
На тролейбуси пересіла і черкащанка Вікторія Кондисенко.
“Мій тиждень (7 днів) поїздок в громадському транспорті”, - зазначає у Facebook Вікторія Кондисенко.
Збільшення кількості пасажирів фіксують і кондуктори тролейбусів. А у КП "Черкасиелектротранс" повідомляють, що виручка неабияк зросла. Частина містян, за можливості, йде пішки. Також черкащани кажуть, що користуватимуться велосипедами, коли потепліє.
Позиція перевізників
Підприємці, які обслуговують маршрути, продовжують скаржитися на низьку вартість квитка, мовляв, і чотирьох гривень мало. Проблеми з дверима називають "технічними особливостями".
Подібна "техніча несправність" сталася і в автобусі №9.
За словами перевізників, в автобусі багато пасажирів. А в дверях автобусів ПАЗ є стержень, який переламується, тому що він не суцільний, а зварений. Двері не відпадають, а нахиляються в салон, що часто трапляється.
Контролювати та реагувати: дії органів влади
Через велику кількість скарг на перевізників у місті створили комісію, яка мала перевірити факти неналежного надання послуг перевізниками та порушення безпеки міських перевезень. Відповідне розпорядження міський голова підписав 3 лютого. А вже 7 лютого комісія озвучила свій висновок і надала рекомендації департаменту ЖКК та меру.
За правилами, угоду з перевізником можна розірвати, якщо щодо нього надійшло три однотипні скарги. За словами голови комісії, секретаря Черкаської міськради Олександра Радуцького, найбільше скаржаться на "ЧАРЗ-Авто" і ТОВ "Авто ТЮЛ". Містяни не задоволені автобусами №13, № 9, № 20, № 33, № 30 і №25.
Комісія порекомендувала оперативно реагувати на скарги, розробити нові умови щодо відповідальності перевізників. А загалом Черкаси дуже потребують транспортної реформи.
Сервіс по-новому: чи є результат?
У маршрутному автобусі №6 під час руху відпали двері.
За тиждень після перевірки і засідання комісії містяни продовжують скаржитися, зокрема у мережі. Так, в автобусі № 31 закінчилося пальне. Замість пояснень пасажири почули від кондуктора "ваші проблеми, забирайте свої 4 грн". У маршрутці №8 водій дуже поспішав. Як наслідок – затиснута нога та пропущена зупинка.
Однак, як зазначив у коментарі Zmi.ck.ua начальник управління транспорту Віталій Москаленко, скарг на перевізників стало дещо менше.
"Протокол комісії отримали, направили перевізникам. Будемо виконувати", - повідомив посадовець.
За його словами, наразі юристи вивчають питання включення в проект договору штрафних санкцій при порушенні умов. Можливо стягнення будуть передбачатися за кожен складений акт. Решту рекомендацій щодо форми для кондуктора та табличок з інформацією також включать до умов договору.
Нові умови мають розробити до проведення конкурсу.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter