"Заберіть дорогу-вбивцю": хто відповідатиме за ремонт траси, на якій загинув байкер
Реклама
На початку серпня на виїзді з Черкас розбився мотоцикліст. Зі слів очевидця, байкер переднім колесом в’їхав у яму і не впорався з керуванням. Як виявилося згодом, відрізок дороги, на якому загинула людина, ніхто не утримує.
Чому дорога виявилася нічийною та хто за це відповідатиме, дізнавалося «Громадське ТБ: Черкаси».
Аварія трапилася 4 серпня на смілянському шосе біля АЗС. У ДТП втрапили хлопець та дівчина з Одещини. Вони приїхали на Черкащину на фестиваль «Дорога на Січ».
«Водій мотоцикла в’їхав у яму в асфальті – дорога там просто жахлива. Від удару мотоцикл та його пасажири розлетілися в різні боки. Водій, 30-річний Олександр, загинув, а дівчина з тяжкими травмами перебуває в лікарні, – повідомив «Про все» очевидець аварії Григорій.
«Від удару мотоцикл та його пасажири розлетілися в різні боки» – очевидець події. Фото: УПП у Черкаській області
Наразі деталі ДТП вивчають слідчі. У поліції відкрили кримінальне провадження за частиною другою статті 286 КК України (Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту).
Відрізок дороги, на якому загинув мотоцикліст, ніхто не утримує. Вперше про це після смертельної аварії заговорив на прес-конференції начальник управління патрульної поліції в Черкаській області Олександр Кокоба.
За словами прессекретарки патрульної поліції Зої Вовк, тільки за 2018-2019 роки на цій ділянці дороги трапилося сім аварій. У результаті двоє осіб загинуло та шестеро – травмувалися.
«Тут і вибоїни, і ями, і деформація дорожнього полотна. Але ремонтувати ніхто не береться. Вже понад два роки ми направляємо до Черкаської міськради і Черкаської облдержадміністрації звернення. У них просимо знайти балансоутримувача. Але ніхто на наші листи не відповідає», – каже речниця УПП.
Кому дорогу?
Дорогу від цього перехрестя до руськополянського контрольного пункту раніше обслуговував Черкаський міський комунгосп. Після розпаду Радянського Союзу її поділили між собою різні суб’єкти господарювання. Згодом дорога отримала назву «Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань», і з’явився об’їзд Черкас через руськополянське КП. Прес-секретар Служби автомобільних доріг у Черкаській області Юрій Дубравакаже, що 1,2 кілометра дороги від Черкас до КП Руської Поляни так ніхто і не взяв на баланс.
Ділянка дороги, на якій загинув байкер, не належить ні до доріг місцевого, ні до державного значення.
«Ця ділянка дороги не належить ні до доріг місцевого, ні до державного значення. Вона просто випала із життя. У документах її немає», – каже Юрій Дубрава.
Тут додають: дорога, де сталася аварія за участі байкерів, ніколи не була на балансі у Служби автомобільних доріг.
Не причетний до дороги і обласний центр. Так говорять у Черкаській міській раді.
«Автомобільні дороги Н-16 та Р-10 належать до автомобільних доріг державного значення. А це означає, що місто не має жодних законних підстав виділяти гроші на ремонт цієї ділянки дороги», – каже директор департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради Юрій Панченко.
Земля під проблемною ділянкою дороги належить сільській раді Руської Поляни. Про це говорить начальник відділу безпеки дорожнього руху УПП в Черкаській області Анатолій Милостян. Проте у Руській Поляні цю інформацію заперечують. У коментарі «Про все» голова Руськополянської ОТГ Олег Гриценко повідомив, що сільська рада не може взяти на баланс кілометр «нічийного» шляху. З його слів, дорога знаходиться далеко від населеного пункту, а надходжень до бюджету громади не вистачить на її утримання.
«Власника цієї ділянки дороги шукаємо вже понад 10 років. Досі жодного рішення не було ухвалено. Наша ОТГ із власних надходжень не в змозі повноцінно утримувати місцеві дороги. Що вже казати про взяття на баланс дороги, яка за 8 кілометрів від села. На мою думку, дорогу має взяти під свою опіку Служба автомобільних доріг. Оскільки цей відрізок межує одночасно із Черкасами та трасами «Н-16» і «Р-10», – говорить Олег Гриценко.
Ніхто із чиновників не каже, хто ремонтував дорогу в останні роки
Хто ремонтував дорогу?
Якщо юридично дорога від Черкас до КП Руської Поляни нікому не належить, значить її ніхто не має права ремонтувати. Ні в міській раді, ні в Черкаській ОДА, ні в САДі не знають, хто ремонтував цю дорогу після того, як її офіційний балансоутримувач припинив свою діяльність.
Начальник управління вуличної інфраструктури Сергій Отрешко каже: «Не знаю хто ремонтував, але точно не ми». Те ж саме говорить і заступник голови Черкаської ОДА Костянтин Омаргалієв.
«Служба не може обслуговувати чуже майно. Сьогодні ми полатаємо там ями, а завтра приїде прокуратура і спитає, чого ми витрачаємо державні гроші невідомо куди», – додає речник Служби автомобільних доріг Юрій Дубрава.
Як знайти балансоутримувача дороги?
«Для того, щоб передати на баланс дорогу, треба щоб Служба автомобільних доріг зробила ревізію своїх доріг. Потім звернулася до Кабміну та Укравтодору із проханням визначити балансоутримувача цієї частини дороги», – каже директор департаменту інфраструктури, розвитку та утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення Черкаської ОДА Сергій Чубань.
Перший заступник Черкаської ОДА Тарас Висоцький вже дав доручення начальнику Служби автомобільних доріг Владиславу Демиденку звернутися в Укравтодор і Кабінет Міністрів з проханням встановити балансоутримувача. У САДі підтвердили, що лист прийшов. Але сказали, що Служба не має права звертатися до Кабміну з таким проханням.
«Чубань спихнув відповідальність у наш бік. Передачу майна ініціює балансоутримувач, який на сьогодні відсутній. Сама Служба не може ініціювати передачу якогось майна у свою власність. Ми не можемо прийти і сказати: дайте нам оце майно, будь ласка», – каже Юрій Дубрава.
Сергій Отрешко називає інший механізм пошуку балансоутримувача.
«Власник землі, який виявив на своїй ділянці майно, повинен визначити власника. Якщо його немає, то він собі має взяти це майно, – сказав чиновник.
«Не буває нічийних доріг. Цей відрізок дороги хтось будував, його до цього хтось ремонтував. Вона ж у такому стані не з моменту її створення» – юрист
Юрист Максим Полішкевич коментує проблему з пошуком балансоутримувача дороги так:
«Не буває нічийних доріг. Цей відрізок дороги хтось будував, його до цього хтось ремонтував. Вона ж у такому стані не з моменту її створення. Тому відсутність балансоутримувача дороги – тупе небажання шукати документи і повна відсутність відповідальності посадових осіб. Це питання бюджетних грошей і розподілу фінансових потоків, тому ніхто не хоче брати на себе зайвої відповідальності. Всі хочуть заробляти там, де вони вміють і звикли. Вони легко крадуть асфальт там, де точно знають, що це їхнє. І в жодному разі не підпишуться ні під чим, в чому вони невпевнені. Тому ніякої юридичної проблеми у відсутності балансоутримувача немає».
Юрист каже, що документи можна реанімувати, якби було бажання:
«Погано, що юридичну особу вже ліквідовали. Але це не означає, що частиною її майна вже не можна розпорядитися. Власник комунального підприємства повинен взяти на себе відповідальність за те, що недоопрацювали в момент ліквідації цього підприємства, загубивши шматок дороги. І виправити свою помилку».
Як проблему вирішують чиновники і байкери?
Поки чиновники шукають, кому віддати на баланс 1,2 кілометра дороги, на якій гинуть люди, байкери влаштували мітинг під Черкаською ОДА. 14 серпня вони вимагали призначити балансоутримувача траси і негайно відремонтувати її.
Костянтин Омаргалієв пообіцяв забрати відрізок дороги на баланс Черкаської ОДА
Костянтин Омаргалієв взяв два дні, аби вирішити це питання.
«У п’ятницю вранці буде рішення, хто візьме на баланс цю дорогу. Я думаю, що відразу розпочнеться ремонт. До п’ятниці це питання вирішимо однозначно», – сказав чиновник.
У п’ятницю, 16 серпня, Костянтин Омаргалієв скликав нараду, на якій вирішували, кому віддати на баланс дорогу. Заступник голови Черкаської ОДА сказав, що обласна адміністрація готова взяти собі 1,2 кілометра дороги й відповідати за неї. Для цього Костянтин Омаргалієв попросив міську ради надати документи на цю ділянку дороги.
Однак, за словами Юрія Панченка, у міськраді ще мають погодити, щоб область взяла на баланс цей відрізок дороги. Це мають вирішили міські депутати. Хоча ще кілька днів тому у міськраді повідомляли: дорога не перебуває на балансі Черкас. На питання, чому затягують передачу дороги Черкаській ОДА, чиновник відмовився відповідати.
Байкери розмістили перед Черкаською ОДА шини та фотографію загиблого товариша
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter