Черкаські перевізники встановлюватимуть ціну на проїзд на власний розсуд
Реклама
Черкаські перевізники майже на 50% підвищили вартість проїзду на приміських та міжміських маршрутах. Якщо проїзд у деякі села кілька тижнів тому коштував 8 гривень, то зараз – 12.
Після того як Кабмін скасував державне та муніципальне регулювання тарифів, ціни на проїзд перевізники встановлюють самостійно, інформує Громадське ТБ: Черкаси.
«На сьогоднішній день тариф на приміських та міжміських внутрішньо обласних маршрутах не регулюється. Раніше він регулювався обласними державними адміністраціями. На сьогодні внесено зміни до постанови Кабінету міністрів і скасовано пункт стосовно регулювання тарифів на проїзд. Стосовно проїзду на міських маршрутах, то це питання має регулюватися законом про місцеве самоврядування.
Але в цьому законі неоднозначно виписаний той пункт, у якому сказано, що тарифи регулюються в порядках і межах, визначених законодавством. На сьогодні ні порядок, ні межі стосовно регулювання маршруток на міських маршрутах не визначені законодавством. Це питання опрацьовують юристи. До скасування цього пункту вже було розроблено проект розпорядження голови ОДА, у якому тариф на проїздне має перевищувати 45 коп./км із одного пасажира без ПДВ і без станційногозбору. У таких межах перевізники і встановили такі ціни», – повідомив начальник управління Укртрансінспекції у Черкаській області Євген Кімлик.
«На сьогоднішній день тарифи підняли на міжміські перевезення і приміські перевезення. У місті ми ще поки думаємо, як це нам зробити правильно, тому що ми розуміємо, що у людей зараз, на жаль, немає коштів, але потрібно знаходити якусь золоту середину, тому що далі підприємство виживати не може.
У нас страшенна інфляція в країні і всі складові квитка піднялись від 100 до 200%. Антимонопольний комітет може прийти до кожного перевізника на підприємство і подивитися – відповідає собівартість вартості квитка чи ні. Якщо не відповідає, то в законодавстві чітко прописано: якщо завищена ціна на проїзд, підприємство поверне гроші, якщо ж собівартість значно вища, ніж тариф, то цей процес регулює міська влада, яка повинна компенсувати різницю в тарифах», – говорить гендиректор ПАТ ЧАТП 17127 Олена Куниця.
«Якщо влада не буде оперативно діяти, не буде оголошувати нового конкурсу, перевізники можуть робити все, що захочуть. На приміських маршрутах немає конкуренції, там працює, як правило, один перевізник, і він робить все, що хоче. Тому зрозуміло, що якщо зараз все залишити так, як є, це буде не зовсім коректно.
Я думаю, що виходом із цієї ситуації має бути проведення нового конкурсу. І саме конкурсу, де буде конкуренція по ціновій пропозиції. Я думаю, що ті конкурси, які відбулися раніше на право перевезення, мають бути відмінені, угоди переглянуті і перевізників потрібно визначати саме по цьому принципу. Інакшого механізму регулювання цін на проїзд поки що, мабуть, не буде», – зазначив член виконавчого комітету Сергій Гончар.
Кабінет міністрів зберіг за місцевими органами влади право на регулювання тарифів у сфері міських пасажирських перевезень. Як і раніше, тарифи на ці види перевезень встановлюватиме виконавчий комітет. Міський голова Сергій Одарич запевнив, що найближчий місяць ціну на проїзд у міських маршрутках не підвищать.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter