Скільки на Черкащині коштує проведення передвиборної агітації?
Реклама
До 9 вересня місцеві органи влади мали прийняти рішення щодо визначення та обладнання місць для розміщення плакатів, стендів, листівок та інших друкованих агітаційних матеріалів, а до 14 вересня ЗМІ мали встановити розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації.
Майже всі місцеві ради такі рішення прийняли. А ЗМІ встановили ціни на рекламу для газет, телебачення та радіо. Так, вартість розміщення матеріалів для друкованих ЗМІ по Черкаській області коштує від 2 до 19 гривень за квадратний сантиметр. Ціна розміщення агітації на білборді в середньому від 1700 до 2000 грн. на місяць.
Про це інформує ГМ "Опора".
Згідно ст. 56, ч. 4: «Плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали (крім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами) розміщуються лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування не пізніш як за 45 днів до дня голосування». Їх мали визначити до 9 вересня.
Так, такі рішення прийняли Уманська, Кам’янська, Ватутінська, Жашківська, Звенигородська, Шполянська міські ради та Лисянська селищна рада тощо. Проте місця для агітації визначили не всі. Наприклад, Чигиринська, Тальнівська, Христинівська та Канівська міські ради керуються рішеннями прийнятими у 2012 році. Хоча у Каневі, одного, з двох визначених місць вже не існує. А Черкаська міська рада прийняла рішення 11 вересня, а не де дев’ятого, як того вимагає закон. Маньківська, Катеринопільска та Драбівська селищні ради таке рішення не приймали взагалі.
Зауважимо, що для тих органів влади, які рішення не прийняли, це є порушенням строків та порядку основних організаційних заходів з підготовки та проведення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів. Проте відповідальності за це не передбачено.
Також до 14 вересня ЗМІ мали встановити розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації.
За словами директора компанії «САТУРН-TV» Наталії Савочки, ціна на трансляцію по Уманському ТБ становить чотири гривні за одну секунду, а радіотрансляція – три гривні. До прикладу, на радіо «Голос Городищини» – 45 грн. вартує одна хвилина трансляції, 1,50 грн. коштує слово в оголошені. На черкаському телеканалі «ВІККА», трансляція агітаційного фільму, програми, сюжету чи прямого ефіру коштує – 7, 20 грн./сек. Виготовлення сюжету (до 3-х хвилин) – 10, 20 грн./сек.
Для газети «Умань» три гривні коштує квадратний сантиметр (2-26 сторінки), шість гривень – на першій сторінці. Для газети «Сміла», на першій сторінці – 4 гривні см², на інших сторінках – три гривні. Схожі ціни і в лисянській газеті «Над Тікичем» та звенигородській «Шевченків Край». Наприклад, у ватутінській газеті «Місто робітниче», вартість реклами на будь-якій сторінці – 2, 98 грн. см², а у газеті «Дніпрова зірка», вартість текстового матеріалу без рамки – 2 грн. см².
У той же час, вартість розміщення матеріалів у обласній газеті «Нова Доба» – 19,28 грн. см² на першій сторінці, на внутрішніх сторінках – 13, 33 грн. см².
У онлайн-виданні «shpola.in.ua»: 400 грн. – вартість новини та 1000 грн. коштує розміщення банеру чи оголошення протягом тижня. У черкаському інтернет-виданні «ІнфоМіст», вартість рекламного метеріалу – 800-1000 грн., політичної реклами – 1500 грн.
Щодо цін на білборди, то за словами директора «САТУРН-TV» Наталії Савочки, ціна розміщення білборду в Умані для політичних партій і кандидатів – 1800 грн. на місяць. У Черкасах розмістити політичну рекламу на білборді коштує від 2000 грн., в залежності від наближеності до центру, у Кам’янці – 1700 грн.
Зазначимо, що згідно ст. 57, п. 3: «Розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації встановлюються відповідними засобами масової інформації не пізніш як за 40 днів до дня голосування у розмірі, який не може перевищувати середньоарифметичного значення ціни за комерційну рекламу (рекламу, розповсюдження якої має на меті отримання прибутку) за перші три квартали року, що передує року проведення чергових місцевих виборів. При цьому засоби масової інформації можуть розрахувати такі розцінки вартості одиниці друкованої площі чи ефірного часу окремо для робочих днів і окремо для вихідних та святкових днів, а також окремо для різних за кількістю потенційної аудиторії періодів ефірного часу чи друкованої площі. Розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації не можуть змінюватися протягом виборчого процесу. Засіб масової інформації не може надавати знижки чи встановлювати надбавки на оплату друкованої площі чи ефірного часу суб’єктам виборчого процесу».
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter