На Черкащині впроваджують корупційні схеми на закупівлі інсуліну?
Реклама
У зв’язку з різким підвищенням курсу валют, бюджетних коштів на відшкодування вартості препаратів інсуліну катастрофічно не вистачає. Є загроза, що реальні фізичні обсяги закупівель інсулінів (доз, упаковок) у поточному році значно зменшаться, пише ПроГоловне.
В той же час кількість інсулінозалежних хворих з року в рік збільшується на 6-7%. Через це багато хворих можуть не отримають від держави життєво необхідних препаратів і змушені будуть купувати їх за власні кошти. Єдиний вихід із цього становища — купувати препарати за нижчою ціною з тим, щоб допомогти більшій кількості пацієнтів.
Препарати інсуліну для інсулінозалежних області закуповуються через тендер. За правилами тендерних процедур перевагу має отримати той учасник, який забезпечить поставку найбільш якісного продукту за найнижчою ціною.
Проте на Черкащині проведення тендеру на інсулін не минулося без скандалу. У минулу п’ятницю в Черкаській обласній лікарні провели тендер на постачання інсуліну. Про перенесення дати не було повідомлено учасникам торгів. У порушення правил проведення тендеру, фактично за відсутності конкуренції перемогу отримала фірма, наближена до радника голови облдержадміністрації — «Медфарком-Центр».
На сайті уповноваженого органу у сфері здійснення тендерів немає жодної інформації про проведення процедури розкриття пропозицій на закупівлю інсулінів у 2015 році (зазначена лише дата першої процедури розкриття, яка не відбулася через припинення тендеру закупівлі інсулінів в Черкаській обл. Антимонопольним комітетом України).
У той же час, за негласною інформацією, процедура розкриття пропозицій конкурсних торгів на їх закупівлю з фінансуванням 24,3 млн. грн. вже відбулася. Звісно ж, переможцем є той самий «Медфарком-Центр». Таким чином, на Черкащині прихований факт проведення тендеру від “небажаних” інших його учасників, від преси та громадськості, що є грубим порушенням основних принципів державних закупівель в Україні, а саме: максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У лютому 2015 року радником голови Черкаської ОДА з питань медицини призначений Лобас Михайло Віталійович. У коло його обов’язків на посаді входить контроль за організацією і проведенням тендерних закупівель лікарських засобів для потреб медзакладів області за бюджетні кошти. Як виявилося, радник губернатора пов’язаний з фірмою «Медфарком-Центр», яка виграла тендер, що пройшов з грубими порушеннями. Фактично чиновник пролобіював тендер для фірми, у якій досить тривалий час він був одним із керівників.
Саме з «Медфарком-Центру» Лобас пішов працювати заступником директора ДП «Державний експертний центр». Завдяки лоббізму чиновника «Медфарком-Центр» з року в рік «виграє» тендери інсулінів в Черкаській обл. (2012 рік — 24,5 млн. грн.; 2013 — 18,3; 2014 —19,94).
Очевидно, тепер, маючи такого «куратора», успіх фірми очікується ще більшим.
Хочеться вірити, що голова Черкаської ОДА предметно вивчить діяльність свого радника з тим, щоб на невиліковно хворих Черкащини не наживалися лоббісти та ділки.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter