На контролі: як черкаська влада цього року витрачатиме гроші на розвиток?
Реклама
У Черкасах члени виконавчого комітету ухвалили рішення про затвердження одного із важливих питань для міста – Програми соціально-економічного розвитку. Остаточну крапку в цьому питанні мають поставити депутати міськради під час сесії.
Але, як показує практика попередніх років, ефективно вносити зміни у програму якщо й можна, то лише під час виконкому. Тому народні обранці навряд натиснуть на кнопку “стоп” вже у сесійній залі.
Варто відзначити, що у 2017 році вперше із ПСЕРом відбуваються справді історичні речі, адже представники міської влади його затверджують не на один, а відразу на три роки – до 2019-го.
Таким чином, Черкаси стали першим містом в Україні, де вирішили запровадити такий стратегічний погляд. У міськраді сподіваються, що цей крок дасть можливість передбачити роботи на масштабних об’єктах, а черкащани зможуть краще орієнтуватися у планах та пріоритетах влади.
Журналіст Zmi.ck.ua дізнався, у якому напрямку цьогоріч буде плити корабель під назвою "Черкаси".
Одна із передвиборчих обіцянок міського голови Анатолія Бондаренка про “100 мільйонів на дороги” вже другий рік поспіль є актуальною для Черкас. Так і цього разу на будівництво, капітальний ремонт доріг, міжквартальних проїздів а також тротуарів планують використати 211 мільйонів гривень.
Покращення для чималої кількості черкаських доріг владці розбили на декілька частин. На одних вулицях буде проведена реконструкція (це коли окрім дороги, також необхідно зробити всю необхідну вуличну інфраструктуру (освітлення, дорожні знаки, каналізація), а на інших – лише капітальний ремонт доріг.
Зазнати змін мають багатостраждальний бульвар Шевченка, інша частина вулиці Героїв Дніпра, Молоткова, Одеська, Дахнівська, Оборонна, Університетська, Гагаріна, Сурікова, Хоменка та багато інших вулиць.
Більшість обсягів робіт планують зробити вже у 2017 році. Однак є дороги, на ремонт яких заклали кошти відразу на декілька років вперед у декілька черг. Наприклад, Молоткова, Сумгаїтська (в’їзд до міста з боку дамби) чи Квіткова.
Варто відзначити, що цьогоріч традиційно буде проведено і ямковий ремонт доріг. Однак профінансовано цей напрямок буде з інших джерел. Тому в ПСЕР його не зазначали.
На розвиток міського електротранспорту у програмі соціально-економічного розвитку заклали у 2017 році трохи менше півтора мільйона гривень. Тому про закупівлі нових тролейбусів для міста явно не йдеться.
Мабуть, владці вирішили, що минулорічних 24 тролейбусів буде достатньо для Черкас… А от закладені кошти будуть витрачені на ремонт контактної мережі.
Проте, на 2018-2019 роки вже заплановані гроші для будівництва нових тролейбусних ліній у тих мікрорайонах, де тролейбуси ніколи не їздили. Зокрема, мова йде про мікрорайон “Митниця” (вулиці Гагаріна, вул. Сержанта Смірнова, Героїв Дніпра, Козацька) та вулиці Сагайдачного, Академіка Корольова.
Також протягом цих двох років планується придбати по 8 одиниць вітчизняних або іноземних тролейбусів після капітального ремонту. На таку потребу також передбачили по майже 3 мільйони гривень щорічно. А от з новими “рогатими” все ж буде у Черкасах явно не просто…
У цій галузі міська влада також вирішили продовжити напрацювання попередніх років за програмою енергозбереження. Якщо раніше пріоритетним напрямом для шкіл та садочків була заміна вікон та ремонти покрівлі, то цьогоріч акценти було частково змінено у сторону утеплення фасадів.
Також капітальний ремонт буде відбуватися у навчально-виховних та спортивно-оздоровчих закладах Черкас (здебільшого покрівля, фасади, вікна). На цей напрямок передбачено 26 мільйонів гривень.
Окремо владці планують витратити близько 7 мільйонів гривень на покращення матеріально-технічного обладнання у навчальних закладах (здебільшого це комп’ютерна та побутова техніка). Окрім того, у Черкасах планують витратити 3 мільйони гривень на розширення мережі освітніх закладів.
От у кого буде багато роботи, так це у працівників КП “Міськсвітло”. 24 мільйони для комунальників заклали у бюджеті вже у 2017 році, а тому їм справді необхідно буде забезпечити якісне освітлення вулиць та прибудинкових територій житлових будинків.
На окремих вулицях запланована реконструкція зовнішнього освітлення, а на інших взагалі - будівництво. Цікаво, що нове освітлення буде енергозберігаючим.
У 2016 році році жителі Черкас вже мали змогу побачити результат подібних робіт на вулицях Благовісній, Героїв Майдану (колишня Гайдара), Гагаріна, бульвару Шевченка, Смілянської, Байди Вишневецького (особливо на території військової частини).
На цей раз нове освітлення буде зроблено на Смілянській (окремі адреси), Одеська, Хіміків, 30-років Перемоги, Надпільна, Амброса, Залізняка, Хоменка, мікрорайоні “Поляна” і т.п.
Також планують продовжити практику щодо встановлення додаткового освітлення для пішохідних переходів. Завдяки подібній підсвітці, водій зможе здалеку побачити людину, яка переходить дорогу, та вчасно зупинитися.
Цікаво, що на 2018 та 2019 році вже запланували витратити на зовнішнє освітлення приблизно таку ж суму.
У контексті міської безпеки слід відзначити виділення коштів (246 тисяч гривень) для придбання камер та відеореєстраторів для системи відеоспостереження з монтажем.
Не забули й про приведення до ладу зупинок громадського транспорту. На ці потреби були передбачені кошти у розмірі 2,6 мільйона гривень у 2017 році. На наступні роки гроші вже також передбачили – 5 і 7 мільйонів гривень.
А от з чим у комунальній сфері було важко в останні роки – це зливові каналізації. У місті є традиційні ділянки, де після дощів містяни “дістають човни” та перепливають вулиці – це перехрестя Смілянської/30 років Перемоги, Одеська, Козацька. Періодично “озера” виникають та інших частинах Черкас, менш “легендарних”. Хоча на ремонт зливових каналізацій неодноразово виділяли кошти із бюджету і його начебто проводили. Однак бажаного ефекту за принципом “один раз зробити і забути” поки що не отримали.
Одним словом, дощ явно не друг для міської влади, особливо для начальника управління інфраструктури Сергія Отрешка.
Чергову спробу впоратися із “озерами” по Одеській, Сумгаїтській, Козацькій та іншими ділянками міська влада здійснить у 2017 році. На що вже також виділені кошти у розмірі 700 тисяч гривень. А от яким буде підсумок такої дуелі цього разу – побачимо незабаром.
А от хто залишився задоволеним, так це ОСББ, яких знову продовжать підтримувати, виділивши із бюджету 6,8 мільйонів гривень. Нині в Черкасах працює програми підтримки ОСББ та ЖБК. За її умовами, якщо мешканці квартир в ОСББ уперше звернулися за фінансовою підтримкою, частка допомоги з бюджету складатиме 70 %. Виділення коштів із міського бюджету для заміни чи модернізації ліфтів, які не експлуатувалися п’ять і більше років проводитиметься на умовах співфінансування за принципом: 70% від загальної вартості проекту – це кошти міського бюджету, решта – власні кошти об’єднання. Також трохи більше 4-ох мільйонів гривень буде виділено на ремонт ліфтів.
Продовжать у Черкасах і вже легендарну програму “Європейський двір” у рамках ремонту прибудинкових територій. Нагадаємо, що програма розрахована на три роки. Її старт був у 2016-му. На це із міського бюджету було витрачено близько 10 мільйонів гривень, а вдалося зробити 60 дворів.
Цьогоріч влада виділили таку ж суму. Свого часу програма “Європейський двір” для Черкас вийшла своєрідним ноу-хау від нового мера, адже раніше реалізацією подібного проекту ніхто в місті не займався.
Окремої уваги заслуговує виділення трохи більше 30 мільйонів гривень на придбання техніки для комунальних підприємств. Більшість із цієї суми піде для КП “Черкасиводоканал” ( у 10 мільйонів обійдеться мулососні автомобілі, автоцистерна, вантажопіднімач, самоскиди, автобус) та КП “ЧЕЛУАШ” (20 мільйонів на вуличний пилосос, дорожні машини, асфальтоукладальник та маніпулятор).
Очевидно, що міська влада вирішила остаточно зробити ставку для прибирання та утримання доріг не на приватних підрядників, а на власні сили. Хоча завжди можна поєднати зусилля з двох напрямків: приватників та комунальників. Виключно для більшої ефективності.
Схожа ситуація і в медицині. Хоча пріоритет (28 мільйонів гривень) було віддано для закупівлі нового медичного обладнання.
Зокрема, для Першої міської лікарні виділено 1,3 мільйона гривень, для Третьої міської лікарні – 20 мільйонів гривень, а для пологового будинку “Центру матері та дитини” – трохи менше 6 мільйонів гривень.
Однак капітальний ремонт у закладах охорони здоров’я також планують робити.
В окремих випадках також хочуть проводити ще й реконструкцію прилеглих територій зі встановленням спортивних майданчиків. І 18 мільйонів гривень в реалізації таких планів мають непогано допомогти.
Не забули міські владці частково і про спортивні майданчики. На це вони виділили майже 3 мільйона гривень. Зокрема, реконструкція спортивної території відбудеться за адресами Нарбутівська, 163, Благовісна, 170, 308, Генерала Момота, 1,3,4,5, Тараскова, 3,5,7, Сергія Амброса, 147, Припортова, 22, Новопречистенська, 31/1.
Має бути нарешті завершено питання із реконструкцією запасного поля “Центрального стадіону”. Ціна питання – 1 мільйон 200 тисяч гривень. Нагадаємо, що кошти на ремонт цього об’єкту надходять із двох джерел 50/50: частина – міський бюджет, а інша – державний. Зокрема, останній напрямок пролобіював народний депутат України Олег Петренко.
Має відбутися будівництво спортивного майданчика для ігрових видів спорту і на березі Дніпрі. На таку потребу в 2017 році вже закладено близько 1, 3 мільйона гривень. За словами окремих представників депутатського корпусу, майданчик буде для баскетболу і стане справжньою візитівкою Черкас.
Також черкащанам слід чекати десь у тих же просторах появу Льодового палацу. Для його будівництва також виділити 20 мільйонів гривень. Хоча загалом проект будуть реалізовувати і за кошти інвесторів.
ПОЗИЦІЯ
Міський голова Черкас Анатолій Бондаренко:
“Цього року держава переклала на місцевий бюджет ще більше повноважень. Близько 200 мільйонів гривень не були виділені із державного бюджету, тому нам доведеться своїми силами окремі моменти перекривати. Також ми розраховуємо, що близько 100 мільйонів гривень зможемо отримати за рахунок ПДФО. Зокрема, у цьому контексті доречним із прихід нових інвесторів, які найближчим часом у Черкасах запустять нові виробництва.
Справді, за своїм навантаженням ПСЕР є більшим, але вільних коштів у ньому немає.
Головним пріоритетами у програмі є термоізоляція навчальних закладів, ремонти у школах та садочках, капітальні ремонти доріг та тротуарів, придбання техніки для комунальних підприємств”.
Секретар Черкаської міської ради Олександр Радуцький:
“У 2016 році міська влада поставила для себе високу планку, і нам вдалося її досягти. Тож у нинішньому році темпи виконання робіт точно не будуть меншими. Є об’єкти, які нам потрібно закінчити. Тому відразу орієнтуватися будемо на них.
Загалом, дуже важко на 100 % виконати всю програму соціально-економічного розвитку міста. Це пов’язано із фінансуванням, адже на всеукраїнському рівні урядовці можуть вносити корективи вже під час бюджетного року.
Є сподівання, що цілком реально виконати ПСЕР на 90 %. Це буде гарний результат роботи”.
Підготував Сергій Стасько
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter