Безготівковий розрахунок у транспорті Черкас: у скільки це обійшлося і що дасть місту
Реклама
У Черкасах близько двох тижнів тому запрацювала безготівкова електронна система оплати за проїзд. Поки що вона функціонує лише у тролейбусах, але найближчим часом її також буде запроваджено у маршрутках.
Мета одна - прозорий облік оплати вартості проїзду,
Реалізатором старту такої довгоочікуваної транспортної реформи у Черкасах стала компанія "SMART-TICKET TECHNOLOGY".
Для містян такий швидкий перехід зі звичного режиму із кондукторами до безготівкового виявився непростим процесом. Тому в соцмережах подекуди почали скаржитися на некоректність роботи системи.
Про перші результати роботи у Черкасах журналіст ЗМІ.ck.ua поспілкувався із комерційним директором компанії Вадимом Чередняком.
- Розкажіть, як компанія "SMART-TICKET TECHNOLOGY" взагалі з'явилася у черкаському транспорті?
- Ми не з'явилися нізвідкіля, прогнали кондукторів та встановили валідатори у тролейбусі, десь зникли і тихенько отримуємо собі на рахунок гроші (сміється. - Ред). Щоб розпочати роботу в Черкасах цьому передував значний процес.
У відповідності до пп.10-1, п. «а» ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів міських рад належать прийняття рішення про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті незалежно від форм власності та визначення особи, уповноваженої здійснювати справляння плати за транспортні послуги в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду.
На підставі зазначеної норми Закону та з метою прозорого обліку оплати вартості проїзду, здійснення перевезень пільгових категорій населення Виконавчим комітетом Черкаської міської ради прийнято рішення про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті та проведено конкурс по визначенню особи оператора. І вже за результатами проведеного конкурсу наша компанія отримала можливість здійснювати справляння плати за транспортні послуги в міському пасажирському транспорті міста Черкаси.
Тому запровадження безготівкового розрахунку - це результат плідної співпраці з мерією міста Черкаси, платіжною системою Visa. Це ще один крок до створення європейських умов у міському пасажирському транспорті міста Черкаси.
- Скільки місту обходяться ваші послуги?
-Згідно умов договору про здійснення справляння плати за транспортні послуги в міському пасажирському транспорті комісійна винагорода оператора становить 10% від суми проведених операцій з оплати вартості проїзду.
Поряд з тим, з бюджету міста Черкаси на реалізацію вказаного проекту не витрачено ні однієї гривні, а встановлення обладнання, забезпечення транспортного процесингу та його супроводу здійснюється за рахунок інвестицій нашої компанії. У свій час інші обласні центри витратили витратили на реалізацію подібних проектів від 370 000 000 грн. до 1 480 000 000 грн.
Ми розуміємо, який нині час в державі, але на свій страх і ризик розпочали роботу.
- У соцмережах вже доводиться чути певну криктику щодо некоректності роботи системи. Мовляв, люди не будуть без "поліцейського над головою" власноруч сплачувати за проїзд.
- Так, ми знаємо про ряд логістичних та організаційних проблем. Ми прекрасно розуміли, що вони будуть на стартовому етапі. Тому дали можливість жителям Черкас адаптуватися та звикнути до нових методів оплати, з розрахунку на їх свідомість, розуміння та порядність. Однак, на превеликий жаль, станом на сьогодні спостерігається значне падіння кількості здійснення оплати вартості проїзду. Вказані показники оплати за проїзд в громадському транспорті планується збільшити за рахунок впровадження в роботу служби контролю.
Але підкреслю - запровадження єдиного електронного квитка муніципального транспортного процесингу дозволить місту сформувати уніфікований підхід до безготівкової оплати проїзду в громадському транспорті, спростити купівлю проїзду онлайн, не тільки для мешканців, але й для гостей міста. При цьому оплачувати вартість проїзду можна будь-якими безконтактними платіжними засобами будь-якого банку України та світу, а також платіжної системи!
- Зараз доводиться чути різне жонглювання цифрами щодо економічної доцільності запровадження цієї безготівкої системи. Якими розрахунками оперує ваша компанія?
- Витрати на заробітну плату кондукторів черкаських тролейбусів становили 14 000 000 грн на рік, а результат впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду ми прогнозуємо на рівні заробітку 36 000 000 для міста. Відповідно витрати на комісійну винагороду оператора становитимуть 3 600 000 грн на рік.
Ця цифра заробітку для Черкас не взята зі стелі, ми досліджували пасажиропотік.
Не варто залишати поза увагою майбутні переваги впровадження в роботу вказаної системи у вигляді безкоштовних поїздок, впровадження додаткових можливостей та функцій. Прозорість та повний контроль за пасажирськими перевезеннями також нададуть можливість місту Черкаси залучати в майбутньому кошти європейських фінансових установ для покращення транспортної інфраструктури та рухомого складу.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter