Бізнес заснований на цінностях: екс-розвідник із Черкащини розповів про місію ветеранської кондитерської
Реклама
Роман Набожняк та його дружина Юлія заснували новий соціально орієнтований бізнес "Veterano Brownie". Вони виробляють всього один вид десерту – шоколадні тістечка брауні.
Про це інформує ГромадськеТБ.
Для втілення ідеї соціально відповідального бізнесу, подружжя звернулося до засновника бренду "Veterano Group" Леоніда Остальцева. Він підтримав проект, і так до ветеранської спільноти доєдналися виробники брауні. Леонід Остальцев каже, що бізнес Роми та Юлі постійно зростає в трьох напрямках - якість, різновиди смаків та продажі. А це, на його думку, найкращий показник для підприємства.
"Veterano Brownie" - частина великої родини "Veterano" - соціального бізнесу, який виник у Києві, щоб допомогти знайти роботу та знову віднайти себе в мирному житті людям, які повернулися з війни.
До війни Роман Набожняк працював у комп'ютерній компанії. Повернувшись із фронту, став успішним кондитером разом із дружиною та пече шоколадні тістечка.
Коли виникла ідея власної справи, Юля з Ромою мали сумніви, чи виходити на ринок під брендом "Veterano".
“Я була проти, бо не хотіла, щоб нас підтримували з позиції співчуття. "Хлопчики - наші герої, тому купимо у вас". Але ми розуміли, що пропонуємо крутий продукт, за яким повернуться не співчувати”, - ділиться Юля.
Утім, за перший рік роботи подружжя переконалося, що триматися на ринку лише за рахунок бренду неможливо. Саме тому весь цей час працювали над розширенням аудиторії ветеранського бізнесу - тепер це не лише довколовійськова спільнота, а й люди, які просто люблять смакувати хороші десерти.
Як розповідає подружжя, місія ветеранського бізнесу - це давати людям з досвідом участі у війні і вимушеним переселенцям відчуття, що вони потрібні. Тому засновники кондитерської прагнуть розвивати бізнес саме із власними корпоративними цінностями.
"Для мене це своєрідний місток між людьми, які мають військовий досвід, переселенцями, та людьми, які, на щастя, його не мають. Це і є "впала між нами стіна", - так Роман описує сутність своєї справи.
За перший рік сімейний бізнес спік і продав 1700 кілограмів брауні. Кажуть, коли продали першу тисячу, зрозуміли, що є сенс іти далі. За цей час стало більше не лише самих брауні, а й смаків. Починали виробництво із класичних поєднань, а відтак експериментували, комбінували, дегустували, доки не вигадали власні смаки, які стали особливістю бренду. І все це відбувається на домашній кухні, де переважно ночами Рома пече брауні, а вдень - координує доставку клієнтам.
Від часу заснування подружжя максимально чітко розподілило обов’язки в сімейному бізнесі: Юля займається комунікацію з медіа, пошуком партнерів, соцмережами, а Рома - безпосередньо виробництвом і фінансами.
Нині планують відкрити власну браунарню в Києві, щоб нарешті виїхати з домашньої кухні та зустрітися зі своїми клієнтами віч-на-віч. А згодом мріють про цілу мережу ветеранських браунарень: у Львові, Харкові, Одесі, Дніпрі, Вроцлаві, Тбілісі й Вільнюсі.
Думаючи про розширення, нове приміщення та новий етап розвитку бізнесу, Юля і Рома хочуть, щоб в їхньому майбутньому закладі працювали винятково ветерани та вимушені переселенці. Жартома називають це позитивною дискримінацією.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter