Черкаська мисткиня виготовляє дизайнерські вироби зі скла
Реклама
Черкащанка Леся Коленчук опанувала досить складну та непопулярну в України техніку "ф'юзинг". З допомогою цієї техніки майстриня виготовляє яскраві та неповторні речі домашнього вжитку: годинники, посуд, панно, вази, прикраси та багато іншого.
Про це повідомляє in.ck.ua.
В невеличкому приміщенні важко знайти місце, де не лежали б напівпрозорі шматочки скла чи готові витвори. На столах – різнобарвні скляні пластини, прикраси й незвичні інструменти для роботи. На стелажах – барвисті скляні вази й тарілки, на стіні – годинник із сотень скляних шматочків. Всі вироби яскраві, теплі й неповторні. Навіть за великого бажання точно відтворити якусь річ удруге дуже важко, адже скло – дуже примхливий матеріал.
Одна з найулюбленіших робіт Лесі Коленчук – панно “Великий вибух”. Це один із перших виробів, створений ще під час перебування у Данії. Сьогодні черкаська майстриня виготовляє годинники, картини, вази, панно, тарілки, підсвічники, світильники, статуетки, прикраси найрізноманітніших форм і кольорів. В руках Лесі Коленчук скло піддається дивакуватим трансформаціям, здається, що з цього матеріалу можна виготовити все, була б фантазія!
Для більшості черкасців слово “ф’юзинг” – далеке і незрозуміле. В Україні небагато професіоналів, які працюють у цій техніці. У Черкасах і області Леся Коленчук – єдина майстриня, яка опанувала мистецтво створення яскравих дизайнерських речей із примхливого крихкого матеріалу. Коли дивишся на неймовірно красиві вироби зі скла, виникає одне запитання – “Як?” Власне, із ним ми і прийшли до майстрині.
Я познайомилася з ф’юзингом у Данії, в школі зайнятості з різноманітними творчими майстернями. Займатися в майстерні з ф’юзингу могли майже всі охочі під наглядом досвідченого майстра. Там ми реалізовували свої творчі ідеї. А от розбиратися з усіма технологічними тонкощами процесу довелося самотужки, після повернення в Україну.
За час перебування в Данії я “зібрала” першу колекцію виробів. Тому, повернувшись у Черкаси, одразу представила свої роботи на персональній виставці “Відображення Скандинавії”. За півроку орендувала приміщення у Черкасах, закупила обладнання і почала творити.
Робота зі склом зацікавила своєю непередбачуваністю. Попри те, що у цій справі все треба продумувати до деталей і чітко уявляти кінцевий результат, кожна річ із печі – це своєрідний сюрприз. Під час плавлення скло може розтікатися і набувати найрізноманітніших форм і ефектів. Але з досвідом ти вже можеш більш-менш передбачити результат.
Ф’юзинг – це мистецтво створення виробів зі скла за допомогою “спікання” матеріалу в печі за температури від 800 °C. За допомогою такої технології можна створювати найрізноманітніші багатошарові композиції різного дизайну.
Виріб може складатися з незліченної кількості шматочків скла. Це десятки тисяч різнокольорових скляних уламків різного розміру… Щоб із них вийшов справжній “арт”, потрібна не одна година кропіткої праці.
Кожна річ – дійсно ексклюзивна і неповторна. Спочатку я готую керамічний папір необхідного розміру. Він потрібен для того, щоб скло не спеклося з вогнетривким подом печі. Потім нарізаю спеціальне скло для ф’юзингу невеличкими шматочками, викладаю все це в художню композицію на керамічний папір, а потім відправляю в спеціальну піч. Там м’які шматочки скла протягом близько двох годин запікаються за високої температури, перетворюючись у єдине ціле. З печі виходять дивовижні за кольором, формою і візуальними ефектами вироби.
М’які шматочки скла під час плавлення спікаються в єдине ціле і витримуються в печі ще протягом певного часу для охолодження. Щойно температура в печі знизиться до 40 °С, виріб можна виймати.
Я не надаю перевагу якимсь конкретним виробам, проте деякі речі подобаються мені більше. Це пов’язано з самим технологічним процесом. Я люблю об’єм. Обожнюю, коли скло в процесі обтікання по формі поводить себе, неначе живе. Воно дивовижно трансформується, і я можу зупинити цей процес, коли вважатиму за потрібне. Також люблю придумувати арт-об’єкти, які можна вішати на стіну як панно.
Раніше моя продуктивність залежала від настрою, інколи муза просто не приходила. Але з часом це минає, зараз настрій ніяк не впливає на роботу. Найстрашніший ступор – це лінь. У моменти боротьби з нею обов’язково приходжу в майстерню – тут у мене одразу з’являється робочий настрій. Інколи, звісно, потрібен відпочинок, прогулянки на природі, зустрічі з друзями, бесіди на філософські теми й перегляд витворів мистецтва, щоб не “варитися у власному соку”, а вдихнути свіже повітря.
Ф’юзинг для мене це – спосіб втілення творчих ідей. Вони з’являються з різних джерел: інколи надихає якесь поєднання кольорів, інколи – композиція певних об’єктів. Часто ідеї приходять уночі на грані сну. Я художник, малюю з дитинства, завжди захоплювалася графікою: просто брала листок паперу, і рука сама починала малювати. Зі склом все дещо інакше. Я починаю уявляти, як той чи інший задум можна втілити у склі. Це складний творчий процес, під час якого треба продумати багато речей, адже у цьому матеріалі можна реалізувати далеко не всі ідеї.
Щоразу хочеться зробити роботу якнайшвидше, оминути якісь етапи і процеси. Але це може вплинути на художню цінність виробу. Нетерпіння дуже заважає роботі зі склом, тому раніше доводилося займатися самоконтролем. Зараз це вже не є проблемою.
Думаю, для кожного митця важливо не просто творити й складати вироби “в шухляду”… Хочеться, щоб люди цінували ексклюзив й привчали себе до красивих речей. Мої клієнти – ті, хто хоче купити дійсно унікальні вироби ручної роботи. Здивувати близьких ексклюзивним презентом, зробити неочікуваний подарунок людині, у якої все є… Звісно, не всі люди готові до таких мистецьких “інвестицій”.
Ф’юзинг – це недешеве задоволення, якісні матеріали для роботи коштують дуже дорого. Найбільш доступне за ціною спеціальне скло для ф’юзингу обійдеться в $40 за м², деякі пігменти для скла, наприклад, червоний, коштують удвічі дорожче.
Арт-скло ідеально пасує до різних дизайнерських інтер’єрів. Роботи зі скла підкреслюють сучасний мінімалістичний дизайн із контрастними кольоровими рішеннями, а також прикрасять собою інтер’єр заміських будинків із дерев’яних зрубів.
Мої роботи купують люди з усієї України, а також клієнти з Данії, Швеції, Італії, Росії, Нідерландів. Всі “маршрути” відстежити важко, адже я співпрацюю з однією компанією, яка продає арт-вироби українських майстрів по всьому світу.
В планах – проекти з ландшафтного дизайну. Найближчим часом буде масштабний проект для комплексу відпочинку та рибалки з дерев’яного зрубу. Треба буде розробити дизайн серії підсвічників, панно, світильників та інший декор.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter