Досвід Брюсселя: чи потрібна Черкасам велоінфраструктура?
Реклама
Майже у всіх європейських країнах велосипеди є гарною альтернативою громадському транспорту або ж авто. В Україні й у Черкасах чимало містян теж обирали б цей транспорт для пересування містом. Однак через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок і смуг, це не тільки незручно, але й небезпечно.
Наскільки примарною є для Черкас перспектива облаштування велосипедних доріжок і про європейський досвід, який можна використати – у матеріалі "vikka.ua".
З 1 вересня в Україні мають впровадити обов'язкове проектування велосипедних доріжок і смуг під час новому будівництві й реконструкції доріг.
Черкаси мають свою велосипедну історію, яка триває вже кілька років. В обласному центрі була розроблена велоконцепція, яка згодом перетворилася у Програму розвитку велосипедної інфраструктури міста Черкаси на 2016-2020 роки, на реалізацію якої передбачено 22 мільйони гривень. Однак поки що за цією Програмою містяни отримали лише одну велодоріжку вздовж набережної.
"Недавно був у Івано-Франківську, де все місто опоясано велодоріжками. В Черкасах же маю два велосипеди вдома, працюю в офісі, де з легкістю можна розміщувати двоколісного, але на роботу змушений добиратися громадським транспортом, – розповідає співкоординатор ініціативи "ВелоЧеркаси" Сергій Слинько. – Через відсутність організованого велосипедного руху, на двоколісному транспорті містом їхати не тільки незручно, а й небезпечно. Неодноразово мене підрізали автомобілісти на дорогах чи притискали до бордюра. Нові ДБН фактично на загальнодержавному рівні закріпили ті норми, які ми з черкаськими велосипедистами заклали до Програми розвитку велосипедної інфраструктури міста ще в 2015 році. ЇЇ одноголосно підтримав виконком і депутати, проте фактичні виконавці у департаментах мерії не спромоглися виконати її навіть на 10 %".
Нині Сергій сподівається, що з 1 вересня 2018 року, коли норми ДБН вступлять в силу і наше місто стане дружнім до велосипедистів, – нарешті під час реконструкцій чи капітальних ремонтів доріг та тротуарів буде всюди будуватися веломережа.
Нещодавно журналісти телеканалу ВІККА відвідали столицю Бельгії Брюссель і невелике місто Брюгге. Звісно, європейські містечка здивували багато чим, і зокрема інфраструктурою для велосипедистів. На двоколісних тут пересуваються всі – і студенти, і домогосподарки, і пенсіонери, і чиновники, і депутати. Не зважаючи на вік, стать, одяг, пору року, погоду – всі крутять педалі. Велосипедів тут майже стільки ж, скільки жителів міста. Біля кожного будинку стоїть один чи два, під кожним рестораном стоїть десяток, в багатьох місцях зустрічаються велопарковки, де роверів може бути від десятка до декількох сотень.
Велосипедний рух тут сильно відрізняється від черкаського. Майже на всіх вулицях наявні велосипедні доріжки, а на світлофорах попереду машин винесено спеціальне місце для зупинки велосипедистів. Для велосипедистів є окремі світлофори і окремі дорожні знаки.
Окремо хочеться згадати про співробітників держустанов. В Брюсселі розташовані Європейська Комісія та Європейський Парламент. Чимало депутатів добираються на роботу на двоколісному, є так звані "корпоративні" велосипеди Європейської Комісії для поїздок на робочі зустрічі.
Щороку в столиці Бельгії проводять "неділю без автомобіля". За традицією цього дня з 9:30 до 19 години міські вулиці закриті для автотранспорту. Влада Брюсселю проводить розважальні заходи – циркові вистави на велосипедах, паркур, велосипедний мотокрос. "Неділю без автомобіля" відзначають з метою пропаганди пішого та велосипедного способів пересування.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter