Хитрощі черкаського маркетингу, або як довірливих покупців "розводять" на гроші
Реклама
Пішли в супермаркет за молоком і не зогляділися, як вже несете додому повний пакет товарів. Така поведінка покупців абсолютно невипадкова, а прорахована маркетологами, які працюють на те, аби вигідніше продати товар.
Про те, які прийоми використовують фахівці, щоб змусити вас витрачати більше, сайт vikka.ua говорить з кандидатом психологічних наук Інною Лук’янець.
Найважливіше – у самому кінці
Найзатребуваніші товари і ті, що найчастіше купують, як правило, розміщують у кінці торгового залу. Поки покупець дійде до полички з хлібом чи молоком, є велика ймовірність того, що по дорозі йому ще щось впаде в око.
Що більший візок, то більші витрати
Взявши на вході візок, покупець підсвідомо прагнутиме його наповнити. І що більшим він буде, то більше продуктів має заповнити порожнечу, а звідси й витрати. Цей механізм працює і у зворотному напрямку – у маленький візок вміститься лише найнеобхідніше.
Незамінні дев'ятки
Ціна товару, що закінчується на 99, одна із найпоширеніших практик маніпулювання, починаючи із копійок і закінчуючи десятками, а то і сотнями гривень. Пов’язано це з тим, що покупці, звертаючи увагу на ціну, запам’ятають перші цифри, а отже вартість на підсвідомому рівні здаватиметься меншою.
Дитячі товари – на нижніх полицях
Щоб дитина захотіла певний товар, його потрібно побачити, тому речі для них розміщують на нижній поличках – на рівні очей.
"У супермаркетах ці товари зазвичай розраховані на дитячу аудиторію 3-6 років. Це якраз той самий вік, коли дитина переживає першу кризу і їй нічого не вартує влаштувати істерику батькам, угледівши потрібний смаколик чи іграшку", – зазначає Інна Лук'янець.
Між двох товарів вибір припаде на дешевший
Обираючи між двома товарами з однаковими параметрами, покупець підсвідомо порівняє їх і обере той, що вартує менше. У такий спосіб магазин збуде дешевший товар, а покупець гадатиме, що значно зекономив, та ще й хвалитиметься, мовляв, яка вдала покупка за такі смішні гроші.
Знижки на "особливі" товари
Аби привабити покупців, маркетологи придумали знижки.
"Зазвичай реклама обіцяє шалені розпродажі, однак, приїхавши на місце, покупець бачить, що знижки не такі вже й сенсаційні та й діють вони далеко не на всі групи товарів. Навіть помітивши це, частина покупців щось та й купить – увімкнеться стадний інстинкт", – пояснює кандидат психологічних наук.
Смачні аромати спонукають витрачатися
Аромати кави чи випічки, принаджуючи своїми пахощами, спонукають покупців до незапланованих покупок. Саме тому фахівці радять не ходити по магазинах на голодний шлунок.
Небезпечні дрібнички на касі
Щасливо оминувши усі небезпечні зони в магазині, покупець прямує на касу, де вже його очікують різноманітні дрібнички: батончики, льодяники, гумки тощо. Навіть не маючи наміру їх купувати, стоячи у довгій черзі на них, може спокуситися і малий, і дорослий.
Розставайтеся з грошима під музику
Закупи у торгових центрах без музики ми вже і уявити не можемо, однак це теж один із методів маніпуляції.
"Драйвова музика, що тонізує та бадьорить, спонукає людину рухатися та витрачати гроші активніше. Стиль музичного супроводу залежить від цільової аудиторії. До прикладу, у магазинах молодіжного одягу крутитимуть клубну музику, в бутіках – щось легше та спокійніше: лаунж чи джаз", – зауважує Інна Лук'янець.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter