Реклама
Реклама
13.09.21 14:15

"Люди в помаранчевому": закулісся комунального життя Черкас


Реклама

 

Щодня в Черкасах можна побачити людей в помаранчевих жилетах. Вони прибирають сміття, чистять колодязі зливової каналізації, виконують поточний ремонт доріг, тротуарів, внутрішньо-квартальних проїздів - роблять усе, аби місто було зручним та комфортним. Усе це - завдання комунальників "ЧЕЛУАШу". Насправді, вони працюють вже більше 50 років, проте помічати їх почали саме останнім часом

Про те, як це - починати робочий день із шостої ранку, працювати на вихідних і у свята та незалежно від погодних умов  журналістам Zmi.ck.ua розповіли черкаські комунальники. 

"За останні роки комунальне підприємство "ЧЕЛУАШ" значно збільшило об’єми робіт"

Олексій Мельник очолив КП "ЧЕЛУАШ" у 2017 році. Він розповідає, що колись занепадаюче підприємство сьогодні впевнено дивиться у майбутнє. 

"Визначальна складова розвитку підприємства – це технічна база. За останні три роки придбано та отримано більше 30 одиниць техніки, що дало можливість виконувати додаткові роботи, зокрема очищення вулиць міста за допомогою дорожнього пилососа. Друга визначальна складова – це колектив "ЧЕЛУАШу", з якими "і у вогонь, і у воду". Створення нормальних умов роботи було одним із першочергових моїх завдань, як керівника підприємства. Так, нам довелося переформатовувати колектив, але сьогодні тут працюють ті люди, які готові вкладатись у роботу 24 години на добу, незалежно від пори року чи погодних умов", – зазначив Олексій Мельник.

У Статуті КП "ЧЕЛУАШ" основними напрямами діяльності підприємства є організація ремонту та утримання автомобільних шляхів і вулиць міста, чистота зелених зон і зупинок громадського транспорту та утримання зливових колодязів та решіток. 

Проте "за кадром" цих офіційних, "сухих" визначень стоїть людська робота 24/7, яка для багатьох містян залишається непомітною. 

"70 тонн асфальту вручну": як комунальники проводять аварійно-ямковий ремонт доріг у Черкасах 

Черкащани здебільшого лають "латання доріг", бажаючи капітального ремонту. Та, зазвичай, не задумуються про те, що без такого проміжного ремонту, яким і є аварійно-ямковий, по багатьох дорогах вже не можливо було б проїхати взагалі. Маленька ямка на дорозі, яку не залатали вчасно, стає в рази більшою вже за декілька тижнів. Робота працівників "ЧЕЛУАШу" в цьому контексті - це своєрідна "швидка допомога" з ремонту дороги, допоки на ній не зроблять капітальний ремонт.  

Начальник дільниці бригади  асфальтування Михайло Пасанецький працює на підприємстві вже близько трьох років. Розповідає, що на дільницях зазвичай працюють 2-3 бригади: бригада фрезерування, бригада асфальтування та бригада по ремонту тротуарів. Для робіт залучають всю необхідну техніку. Команда Михайла Пасанецького нещодавно проводила аварійно-ямковий ремонт тротуару, який останній раз ремонтували 60 років тому.

"За проханням жителів мікрорайону та за дорученням міського голови нещодавно виконали аварійно-ямковий ремонт від вулиці Припортова до бульвару Шевченка. Протяжність близько 1,5 кілометрів", – розповів він.

Перед початком безпосередньо асфальтування спочатку проводять підготовчі роботи (прибирають траву з місць пошкодження асфальтобетону, підсипають оскол у великі вибоїни, чистять основу тротуару).

"Працюємо кожен день із подовженням, бо дуже великі об’єми роботи. Інколи підготовлювати дорогу доводиться у погану погоду, дощить, але підготовку починаємо навіть тоді, щоб швидше приступити до асфальтування. Коли буває сильний дощ, то люди відпочивають у машині, а вже потім продовжують роботу. На якість підготовки ділянки до асфальтування погодні умови не впливають. А от коли вже починаємо асфальтування, то тротуар має бути чистим та сухим", – ділиться подробицями Михайло Пасанецький.

Додає, що паралельно із асфальтуванням тротуарів можуть тривати підготовчі роботи й на інших ділянках. Так, поки комунальники працювали над аварійно-ямковим ремонтом тротуару від вулиці Припортова до бульвару Шевченка, на вулиці Рози Люксембург відбувались підготовчі роботи фрезою.

"В основному ми працюємо відповідно до того плану, який формується згідно листів із міської ради про ті ділянки, які потребують нагального ремонту. Ми стараємось максимально реагувати на ці листи", – розповідає Михайло Пасанецький.

Крім заявок з листів, регулярно проводимо в позаробочий час обстеження по місту Черкаси та виявляємо ділянки, які потребують аварійно-ямкового ремонту. Включаємо їх у план. Це наша ініціатива. Стараємось працювати на випередження».

Він також додає, що велику роль у роботі відіграють працівники, які не просто виконують завдання, а намагаються зробити його якомога якісніше та в найбільш стислі терміни.

"Працівникам щоденно доводиться вручну викладати асфальт. На день привозять 60-70 тонн асфальту, після його вивантажування люди просто беруть лопати в руки й розкидають асфальт по підготовленим картам. Доводиться працювати за температури навколишнього середовища +35º, а температура асфальтобетону сягає не менше +155º", – поділився Михайло Пасанецький.

Станом на 1 вересня працівниками підприємства вже було виконано:

– поточного ремонту дорожнього покриття - 26 287,7 м.кв;

 – поточного ремонту тротуарів – 9 526,1 м.кв.

– поточного ремонту внутрішньоквартальних проїздів - 16 567,1 м.кв;

За замовленням "ЧЕЛУАШу" підрядна організація наносить дорожню розмітку в місті, цього року вже нанесена розмітка на проїзної частини в кількості 1 760,8 м.кв.

Прибирати місто важче, ніж у ньому смітити

Крім виконання аварійно-ямкового ремонту, працівники "ЧЕЛУАШу" також прибирають Черкаси. Прибиральники розпочинають працювати із самого ранку, інколи ще сонце не встало, а вони вже із сміттєвими пакетами у руках. Слідкують за чистотою на вихідних та під час свят, поки містяни відпочивають. Зізнаються, що на вулицях було б значно охайніше, аби черкасці цінували роботу комунальників, не смітили або хоча б реагували на зауваження. 

Начальник дільниці ручного прибирання Олександр Тацюк організовує роботу по прибиранню міста та слідкує за її виконанням. Так, підприємство здійснює утримання  бульвару Шевченка, Алеї Путейка, Алеї Слави, всіх зупинок міста, зелених зон вулиць (повністю центральні вулиці міста від початку й до кінця). Серед них: Смілянська, Максима Залізняка, Пастерівська, Чорновола, Благовісна, Надпільна, Гагаріна, Героїв Дніпра, Припортова, Сумгаїтська, Руставі.

"Практично всі вулиці – це наша робота. Слідкуємо за чистотою  площ біля пам’ятників, пам’ятних знаків, площі 700-річчя, Алеї Слави, площі біля драмтеатру, території поблизу скверів, сходів та узвозів у місті", – розповідає Олександр Тацюк.

Загалом на цих ділянках працює 82 працівника комунального підприємства "ЧЕЛУАШ", які розподілені та закріплені за певними територіями, аби кожну ділянку можна було прибрати якісно та вчасно. Аби тримати місто в чистоті, комунальникам часто доводиться виходити працювати на вихідних. Наприклад, коли до Дня Прапора та Дня Незалежності переважна більшість людей мала вихідні та святкували, прибиральники з КП “ЧЕЛУАШ” прибирали місто та робили його вигляд приємним для жителів і гостей.

"Працюємо кожен день із 7 ранку до 15 години дня. А в суботу з 7 до 12 години. І на вихідні виходимо, коли потрібно. На свята наші люди чергують. Навантаження в такі дні більше. Обсяги роботи величезні", – каже він.

Про свою роботу розповіли також прибиральниці Ольга та Валентина. Вони слідкують за чистотою на Алеї Путейка. Кажуть, що до їхніх обов’язків входить прибирання території навколо лавок, сміттєвих баків, підмітання території та згрібання листя. Загалом на цій ділянці працює тільки троє осіб.

"Дуже багато є несвідомих людей. Деякі з них викидають сміття з дому просто в урни, які призначені для невеликих відходів, наприклад - стаканчиків для кави,. Дивує в поведінці людей їхня недбалість. Якщо зробити зауваження їм, то відповідають: "А ти за що гроші отримуєш?" Біля кожної лавочки щодня можна помітити лушпиння від насіння, пляшки. При цьому урни стоять з кожного боку, але люди все одно чомусь викидають сміття на підлогу", – ділиться Ольга.

Валентина додає, що роботи по Алеї Путейка дуже багато, особливо в осінній період, коли почало опадати листя.

"Уже зараз акація жовта й листя постійно падає на землю. Ми його прибираємо. А тільки подує вітер, як уже знову на дорозі листя лежить. Весною ж з дерев падає цвіт, потім в осінню пору - спілі груші, абрикоси. Найбільш важко працювати в осінній та зимовий період, коли доводиться або згрібати листя, або розчищати доріжки від снігу. Трактори прочищають центральну частину алеї, ми ж вручну розчищаємо біля лавочок та маленькі доріжки", – розповідає прибиральниця.

Прибиральниця Валентина каже, що на початку найважчим у роботі було не фізична праця, а ставлення людей. Крім того, що вони смітять і не хочуть прибирати за собою, інколи ще й агресивно реагують на зауваження та прохання бути відповідальними.

"Ми стараємося зауваження не робити, бо ніколи не знаєш, як себе поведе людина. Бувають такі компанії, до яких страшно підходить, а тим паче ще щось казати. Є люди, що й урни перевертають, і лавочки. Буває, що ми підмітаємо, а людина йде, бачить, що ми працюємо, а все одно викидає лушпиння просто перед нами. Спочатку було якось важко й фізично (особливо, коли багато снігу та листя), й морально дивиться на те, як інколи вчиняють люди, але згодом уже звикли до цього всього. Але є й хороші люди, які все розуміють та відносяться до нашої праці з вдячністю", – каже жінка.

Чому після дощу Черкасами можна "плавати"?

Утримання мережі зливових каналізації у місті - ще одне із пріоритетних завдань “ЧЕЛУАШу”. Часто жителі Черкас скаржаться на те, що на вулицях міста “стоїть” вода після сильних злив. Начальниця дільниці зливової каналізації та утримання мостів Леся Бутенко розповідає, чому так відбувається і як підприємство “ЧЕЛУАШ” вирішує це питання. 

У бригаді Лесі – 14 людей і вони працюють над тим, аби мережа зливової каналізації працювала якісно та не було потопів у Черкасах. По місту налічується 97,5 км  мереж  зливової  каналізації  (в  тому  числі  10 км  відкритих  лотків). На мережі зливової каналізації  розташовано  2012 шт. колодязів  та  2718 шт. решіток. Це велике навантаження на ту кількість людей, які їх обслуговують. 

"Стараємося в рік потрапити на всі об’єкти хоча б один раз. А на ті місця, які знаємо, що підтоплюються – два, а то й більше разів по мірі необхідності. Завжди перед та після дощу ми їздимо перевіряємо та чистимо решітки. Згідно графіків постійно здійснюємо очищення колодязів від сміття та мулу. В разі засмічення труб мулом та корінням дерев очищення здійснюється за допомогою каналопромивною гідромашиною", – розповідає Леся Бутенко.

Щоденно проводиться огляд колодязів мережі зливової каналізації та виконується їх поточний ремонт та утримання.  Зокрема, виконуються аварійні заявки із оперативної служби 1505, в разі потреби ремонтуються оголовки колодязів, заміняються люки та зливоприймачі, встановлюються решітки.

"За останні роки центральна частина міста значно забудувалася, зелені зоні відповідно зменшилися, тому під час дощу на окремих ділянках міста виникає підтоплення. Черкаси топить через те, що труби, по яких сходить вода, мають маленький діаметр – 200-300 мм. Вода просто не встигає сходити, особливо коли великий потік. Вона зійде, але поступово, через 15-20 хвилин. Ми лише обслуговуємо мережі, а заміну чи капітальний ремонт наше підприємство (ред. – "ЧЕЛУАШ") не робить. Також одним із значних чинників підтоплення є безвідповідальне ставлення мешканців міста до засмічення тротуарів, зелених зон штучним сміттям, яке під час дощу потоками води наноситься на решітки зливоприймачів. На "низьких" місцях в Черкасах постійно чергують бригади, які реагують на засмічення. Не було би штучного сміття –  вода сходила б швидше", – каже Леся Бутенко.

КП "ЧЕЛУАШ" працює вже 58 років. Його працівники намагаються зробити Черкаси більш сучасними, гарними та комфортними.  Підприємство намагається протистояти викликам, створювати щось нове та йти в ногу з часом і результати його роботи можна побачити, прогулявшись містом. Одними із такого нововведення  є встановлення "повторюючих світлофорів", тобто спеціальної LED-бруківки на пішохідних переходах. А для безпеки школярів на пішохідних переходах встановлюються муляжі пішоходів.

Читайте нас у Telegram-каналі. Там коротко і ясно.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter
#комунальники #"ЧЕЛУАШ" #асфальтування #прибирання #чистота

Останні новини

21 листопада 2024
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал
20:11
Енергетики оновили графіки відключення світла у Черкаській області
19:01
На Черкащині ще додали черги на відключення світла
18:00
Троє травмованих: у поліції повідомили подробиці ДТП на Уманщині
17:05
У "Новій якості" попередили черкащан про технічний збій
16:56
На Черкащині прогнозують небезпечні метеорологічні явища
16:11
На Калинопільщині попрощаються із загиблим сапером
15:47
У Черкасах на білбордах з'явилися постери із захисниками
15:18
Мокрий сніг та дощ: де на Черкащині найбільше випало опадів 
14:08
На Черкащині знову змінили графік відключення світла
13:58
У Шполі на кладовищі встановили камери після осквернення могил полеглих захисників 
13:44
На Уманщині в ДТП постраждали двоє осіб
12:51
У Черкасах підліток влаштував погоню на авто від поліцейських
12:39
Рибне господарство запрошує черкащан на роботу
11:58
У Черкасах юнак викрав у малолітньої дівчинки телефон та втік
11:37
У черкаській багатоповерхівці сталася пожежа: 7 осіб евакуювали 
10:33
Від ворожого удару в Одесі згинув поліцейський із Черкас
10:23
В одному із сіл Уманщини виявили нелегального мігранта із рф
09:49
На Чигиринщині засудили винуватця смертельної аварії
08:08
На Черкащині оновили графік відключень світла на 21 листопада
20 листопада 2024
20:02
У Черкасах довгожительку привітали зі 100-річчям
19:03
Енергетики оновили графік відключення електроенергії на Черкащині на 21 листопада
18:01
Жовтий рівень небезпеки: на Черкащині прогнозують опади