Реклама
Реклама
13.03.18 08:35

Мер Черкас Анатолій Бондаренко:  “Ці МАФи мене вже дістали. Скоро будемо діяти жорстко”


Реклама
Мер Черкас Анатолій Бондаренко:  “Ці МАФи мене вже дістали. Скоро будемо діяти жорстко”

 

Старт нового року видався для Черкас непростим. Депутатська “війна” за бюджет, відсутність води у домівках черкасців через аварію, перезавантаження влади, проблеми із вивозом сміття та прибиранням міста після снігу, шантаж автобусних перевізників.  Для одних подібні ситуації – це роки життя, а для Черкас всього два місяці.

Весь цей час міський голова Анатолій Бондаренко не давав розширених інтерв’ю. Ексклюзивно для Zmi.ck.ua мер озвучив власну позицію із останніх резонансних питань.

Ми одразу домовилися, що календарна точка відліку розмови – обрання нових заступників міського голови та членів виконкому.

Про новий виконком

- Цей склад виконавчого комітету представлений виключно із політичних партій, які склали більшість в Черкаській міській раді. Це ВО "Батьківщина", ВО "Черкащани", ВО "Свобода", "Самопоміч" та позафракційні депутати. Також є представники громадських організацій. Так, у новому складі виконкому більшість представників партії  ВО “Свобода”.  Я не бачу в цьому нічого такого страшного. Два роки працювала “батьківщинівська” команда і всі бачили результат.  Зараз спробуємо продемонструвати не гіршу роботу вже із коаліцією, яку створили депутати.  Загалом, якщо люди будуть працювати професійно на своїх посадах, мені немає різниці,  які політичні сили вони представляють. Мене цікавить вирішення виключно господарських питань.

- Вже пройшов перший місяць роботи оновленої влади. Як ви можете його охарактеризувати?

- У кожного члена коаліції є власне бачення на розвиток міста. Не буду приховувати – часто воно відрізняється. Але це здорова дискусія, тому із новою командою мені поки що комфортно працювати: є нові та цікаві ідеї, що можна втілити у життя. От, наприклад, під час розподілу обов’язків, кожен заступник міського голови  самостійно обирав для себе ті напрями роботи, які будуть їм цікаві. Я нікому нічого не нав’язував силою. Тепер маємо хоча б рік попрацювати, щоб робити певні висновки щодо ефективності.

ЧИТАЙТЕ: Стало відомо, які обов'язки будуть у нових заступників міського голови Черкас

 

Про сміттєвий колапс

- Я вважаю, що профільне комунальне підприємство “Черкаська служба чистоти” допустило ту ситуацію, яку нині можна спостерігати на вулицях міста. А саме було здійснено неналежним чином контроль дій підрядника “Умвельт Україна”, з яким у комунального підприємства підписано договір на вивезення сміття. Новий керівник КП Віра Іщенко, яка також є представником ВО “Свобода”, пообіцяла мені, що до 8 березня (розмова була 6 березня. – Ред) місто буде почищено від сміття. Я декілька разів зустрівся із директором підрядника, і він мені кожного разу розповідав про те, що немає під’їздів до сміттєвих баків і про зламану техніку. Більше того, він переконаний, що потрібно піднімати тарифи на вивезення сміття. А коли ж ми будемо говорити про якість наданих послуг населенню?

- Але ж ви розумієте, що жителі міста у цій ситуації звинувачують міського голову, адже їм нецікаво, хто насправді вивозить те сміття. Люди щомісяця справно сплачують за послугу і хочуть отримати її виконання.

- Я із себе не знімаю відповідальності.  Але є певна схема робота, яка із незрозумілих для мене причин стала неефективною. Якщо найближчим часом ситуацію не вдасться вирішити – будемо змінювати підрядну організацію із вивезення сміття. Так далі справа не може тривати.

Про зимове прибирання доріг та тротуарів

-У цьому році ситуація зі снігом на дорогах була жахливою. Я вважаю, що заручниками амбіцій деяких місцевих політиків стали жителі міста Черкаси. На дорогах сталося більше сорока аварій, яких могло б не бути. Тому наступного року обов’язково потрібно залучати приватних підприємців, які на платній основі будуть прибирати місто. Громадяни платять податки і вони мають відчувати комфортні умови пересування містом. А монополію для КП “ЧЕЛУАШ”, на жаль, не вийде зробити, адже у нього не вистачає техніки, аби забезпечити оперативне прибирання снігу в першу добу.

- Аби члени виконкому проголосували за виділення додаткових коштів за зимове утримання доріг, то КП “ЧЕЛУАШ” мав би змогу залучити судпідрядників для прибирання і місто би швидше би прибрали від наслідків негоди..

- Вони могли б заключати договори на субпідряд до 200 тисяч гривень. Але цих коштів недостатньо. Максимум вистачить заправити автомобіль і трохи попрацювати.  На такі речі потрібно завчасно проводити тендер. Тому на наступний рік я чекаю якісну підготовку для вирішення цього питання як від комунального підприємства, так і він департаменту ЖКК. От всі кричать про 60 мільйонів на утримання доріг. Можливо, це і великі кошти, але це не означає, що всі вони будуть використані. Є підрядник, який отримує замовлення від департаменту ЖКК на прибирання снігу або території. Він робить цю роботу, приносить акт і ми тоді вже оплачуємо роботу. Є чиновник, який перед підписання акту має перевірити виконану роботу. Тому тендер на зимове потрібно розблоковувати.  І місто слід розбивати:  КП “ЧЕЛУАШ” закріпимо за одним або декілька мікрорайонами, а іншу частину міста віддамо підрядникам, які будуть брати на себе повний спектр комунальних послуг, в залежності від пори року.

- Це виходить, що міська влада відмовляється надалі розвивати власне профільне комунальне підприємство?

- Якби можна було одразу для “ ЧЕЛУАШУ” закупити ще 50 одиниць техніки і закрити це питання – ми би так і зробили. Але ресурсів на все одразу не вистачить. Наголошую – ми будемо продовжувати розвивати КП, тільки поступово. Наприклад, зараз працюємо над тим, щоб придбати у лізинг 11 комбінованих машин, які можна було б використовувати для різної роботи протягом всього календарного року. Порівняйте, у якому стані було підприємство раніше і який у нього технічний арсенал став вже за моєї каденції.

Про перевізників, їхній шантаж та проїзд по 5 грн

- Мене ця ситуація вкрай обурила. Будемо давати відповідну оцінку тим перевізникам, які пішли на батальний шантаж, та ще й коли на вулиці було мінус 15 градусів морозу. Такі речі є взагалі неприпустимими. Я розумію, що час не стоїть на місці, можливо, і варто піднімати ціну. Але між міською владою та перевізниками мають бути партнерські стосунки.  Із позиції сили вони із нами розмовляти точно не будуть.

У жителів міста позиція чітка: якщо вони платять 5 грн, то мають отримати за це якісні послуги.  Це ж ні для кого не секрет, що є у перевізників старі маршрутки, які фактично на ходу розвалюються, кондуктори із водіями подекуди ведуть себе неадекватно, графік руху існує формально і його ніхто не дотримується. Із понеділка  (12 березня. – Ред) ми сядемо із представниками великих автобусних підприємств і будемо обговорювати меморандум під загальною концепцією: “Що жителі Черкас отримають в обмін на те, що буде підвищена ціна на проїзд в автобусах до 5 грн?”.

Про транспортну реформу

- Зараз багато активістів презентують власне бачення транспортної реформи в Черкасах. І це добре. На мою думку, транспортна реформа – це нові автобуси, тролейбуси, дотримання графіку руху, можливо, валідатори і трекери, окремий диспетчерський центр, єдиний квиток і один замовник постачання послуг.

- А гроші на транспортну реформу взагалі у бюджеті є?

- На комплексне проведення транспортної реформи у місті Черкаси на сьогоднішній день коштів немає. Єдиний варіант – це кредит ЄБРР, який можна залучити на закупівлю нових тролейбусів. Я вірю, що саме за цим транспортом майбутнє, оскільки він є екологічним. Також можу констатувати, що у місті не вистачає профільних фахівців для проведення такої масштабної роботи. Зараз на КП “Черкасиелектротранс” працює молодий хлопчина Павло Мосійчук – наче здібний. Вивчаємо питання, аби зробити його заступником директора, який буде опікуватися саме впровадженням транспортної реформи на комунальному підприємстві.

- У контексті останнього шантажу перевізників, чи не розглядалися варіанти у майбутньому закупити для КП “Черкасиелектротранс” і автобуси?

- Ми зараз працюємо над цим питанням. Є бачення, щоб придбати автобуси і щоб вони їздили у ті мікрорайони, де немає тролейбусної лінії. Тільки навряд вартість проїзду у них буде менше, ніж сьогодні містяни сплачують приватним перевізникам. Саме через економічну складову. А якщо там будемо перевозити пільговиків, то дотацію для комунального підприємства доведеться давати вдвічі більше, ніж зараз.

- А що потрібно зробити, аби на вулицях Черкас перестали їздити тролейбуси, яким більше двадцяти років?

- За останні два роки ми закупили 23 нових тролейбуси, замінили 120 зупинок. Ще потрібно придбати близько 50 тролейбусів і тоді питання буде остаточно закрите.

Про розвиток Черкас у 2018-му

- Цьогоріч бюджет розвитку буде не такий великий у порівнянні із минулим роком (тоді було трохи більше 500 млн грн. – Ред). Нам на 240 млн грн. залишилися перехідні об’єкти – це третя черга бульвару Шевченка, вулиці Героїв Дніпра, Першотравнева, Сурікова, Мєндєлєєва, Сумгаїтська. Із вільних залишків залишилося 90 млн грн. Я думаю, що до 20 березня бюджет розвитку буде затверджений депутатами.

- А чому така разюча різниця із бюджетами розвитку попередніх двох років?

- Я вам можу сказати, що децентралізація – це солодкі казочки, які нині розказують Президент України та його команда. Лише у перший рік моєї роботи міським головою було більш-менш.  Тоді на міський бюджет перекинули фінансування тролейбусного парку. Але ж був акциз від продажу пального і сигарет. Але вже потім цей акциз у нас забрали, проте додатково держава додала повноважень із фінансування ПТУ та технічних працівників у медичних закладах. Загалом всіх навантажень від держави міський бюджет Черкас отримав на 450 млн грн. Тому нам доводиться із кожним роком все більше брати на себе фінансовий “удар”.

- Який же буде основний вектор розвитку Черкас у 2018 році?

- Мої пріоритети незмінні: ремонт доріг та тротуарів, нові тролейбуси. Також будемо більше уваги приділяти медицині: ми вже купили новий томограф, велику кількість обладнання у пологовий будинок, зробили ремонти у фоє поліклінік.  Також сподіваюся, що нарешті закінчимо ремонти у освітніх закладах, які вже фактично на фінішній прямій із минулого року.  Не забудемо про спортивний напрямок: запланували відкрити зал із дзюдо, ще декілька футбольних полів із штучним покриттям на територіях шкіл. Можливо, держава дасть кошти на будівництво баскетбольної арени та Льодового палацу.

- А як так виходить, що в місті діє мораторій на встановлення МАФів, а вони всеодно з’являються ледве не щодня? Це далеко не той розвиток, який подобається містянам.

- Я вам скажу відверто: ці МАФи мене вже дістали. Підприємці не мають взагалі сорому. Вони якимось чином домовляються в РЕМІ і спокійно собі підключаються до електрики. Це хіба нормально? Тому обіцяю – скоро будемо діяти жорстко.  У мене перед очима приклад міського голови Дніпра Бориса Філатова, який приїхав із технікою та почав зносити незаконні споруди. Так, муніципальна інспекція не допрацьовує у цьому напрямку, але ж є лише 12 інспекторів на місто із населенням у триста тисяч людей. Тому зараз хочемо долучати до цієї роботи  інспекції ще й голів КСНів.

Про нового секретаря міськради та депутатів

- На сьогодні мені комфортно працювати із Ярославом Нищиком.  Зрозуміло, що ще зарано робити якісь глобальні висновки: ще пройшло дуже мало часу після обрання нового секретаря міської влади. А от як людину та політичного діяча я знаю його давно – разом були на Майдані. 

- Чи готові співпрацювати із екс-секретарем Черкаської міської ради Олександром Радуцьким?

- Звичайно, якщо він буде себе конструктивно вести. Останні декілька місяців як раз все було навпаки. Але якихось образ у мене до нього немає. Така політична доля.

- А щодо “Партії Вільних демократів” та “Громадянської позиції”?

- Теж саме. Я взагалі розумію, чому ПВД знаходиться в опозиції. Їхній кандидат на виборах міського голови мені програв. Тому в демократичному суспільстві прийнято, що програвші переходять в політичну опозицію до переможців. Це цілком зрозуміла позиція.  Як міський голова,  готовий працювати із усім депутатським корпусом,  без виключення.

Підготував Сергій Стасько 

У матеріалі використані фото Артема Ківака, телеканалу Антена, Руслана Зорі, прес-служби Черкаської міськради.

Читайте нас у Telegram-каналі. Там коротко і ясно.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter

Останні новини

24 листопада 2024
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал
12:31
Черкащанин тікав крізь засніжені гори до Румунії
09:33
На Черкащині захисники неба знищили два "шахеди"
08:34
Загинув на місці: у Черкасах водій наїхав на пішохода
23 листопада 2024
18:59
Як вимикатимуть світло на Черкащині 24 листопада
16:21
У Черкасах насмерть збили жінку
13:22
Військовий із Черкас перебуває у Пентагоні
12:36
Черкаська громада попрощалася з двома мужніми воїнами
11:32
Скільки зараз коштують квартири у Черкасах
09:20
У Черкасах в останній шлях провели маму загиблого військового
22 листопада 2024
20:03
Рушники черкаської майстрині представили у Марокко (ФОТО)
19:00
Храму на Уманщині передали рукописну ікону 19 століття
18:18
На Черкащині знищили 7 безпілотників: є пошкодження
18:00
Стало відомо графік відключення світла на Черкащині на 23 листопада
17:04
Британія визнала корупціонером власника черкаського "Азоту" Фірташа та запровадила проти нього санкції
16:18
На Уманщині внаслідок автотрощі загинули дві людини, ще одна - постраждала
16:09
Черкащан запрошують написати повідомлення для капсули часу
15:46
У Черкасах сталася аварія
15:29
Житель Уманщини, який ухилявся від сплати аліментів, отримав новий вирок
14:14
У Черкасах у Свято-Михайлівському соборі встановили військових частин гарнізону
13:39
Правоохоронці з'ясовують обставини розстрілу собак на Черкащині
13:05
Укрзалізниця анонсувала запуск нового поїзда з Харкова до Черкас
12:33
У Черкасах попрощалися із молодими захисниками