Реклама
Реклама
03.02.16 09:04

Сепаратисти вкрали на Черкащині раритетні паровози (ФОТО)


Реклама
Сепаратисти вкрали на Черкащині раритетні паровози (ФОТО)

 

У 2010-2011 роках на територію Донецької області із Черкащини було перегнано 5 раритетних паровозів. Це сталосяу часи, коли Черкаською областю керував Сергій Тулуб.

Цього року сепаратисти так званої ДНР на 9 травня для своїх "святкувань" можуть задіяти ці потяги, щоб не зганьбитися як минулого року. Тоді акція "Поезд Победы" "прославилася" тим, що у ній був задіяний паровоз Ер 775-07, пише Козацький край.

Як виявилося, він був виготовлений не тільки через 10 років після закінчення Другої світової війни, так ще й не в СРСР, а в Угорщині.

«Масова депортація» уцілілих старовинних паровозів з Черкащини розпочалася наприкінці зими 2010 року. Витягли з депо черкаської Христинівки (хоча потім донецькі газети писали, що «старічкі ржавєлі под откритим нєбом») і погнали на Донецьк водночас три паровози: «Сормовський посилений» 1949 року, так звану «Ерку» 1953 року випуску і названий на честь головного більшовицького чекіста Фелікса Дзержинського ФД 20-2714 1939 року випуску.

Причому, називаючи, звідки прицупили в Донецьк «трофеї», місцеві журналісти навіть не спромоглися уточнити, в якій області знаходиться Христинівка і написали просто: «паровози прібилі із-под Одєсси»…
Цього здалося мало: рознюхали, що на смілянській станції Шевченка є «Емка» 1933 року випуску. Під час Другої світової цей паровоз входив до «ОРКП НКПС» – особливого резерву колони паровозів Народного комісаріату шляхів сполучення. Ці паровози виконували особливі завдання Ставки Верховного Головнокомандування – зокрема, евакуювали з-під Сталінграда полоненого німецького фельдмаршала Паулюса і його штаб. «Емку» теж забрали на Донецьк…

Цей паровоз з Христинівки жваво бігав залізними дорогами України і Європи. Тепер він - у полоні "ДНР"...

Останнім у Черкащини відібрали чудовий паровоз, який машиністи лагідно називали «Сомом». СО (Серго Орджонікідзе) 17-3146 – майже стотонна потужна залізнична машина 1941 року випуску. Майже до самої «експропріації» часів влади «донецьких» паровоз винаймала київська тур фірма «Джерело» і катала по всій Україні, Росії і Європі багатих туристів з Німеччини, Нідерландів, Британії, США, Японії, Швеції… До паровоза, який у каталогах європейських тур фірм називали «вікном в Україну», чіплявся «готель на колесах» – декілька старовинних відреставрованих вагонів, у кожному з яких було по сім купе.

Туристи в дорозі могли скупатися під душем не виходячи зі свого вагону, а могли сходити до окремого вагона з міні-сауною, могли посидіти у вагоні-ресторані, де шеф-повар готував на замовлення національні блюда практично усіх країн світу, а могли послухати живу музику у спеціальному вагоні з концертною залою. У складі команди, яка обслуговувала туристичний поїзд, були власні повари, музиканти, охоронці…
Автору цих рядків вдалося поспілкуватися з останнім машиністом «Сома», Валерієм Коваленком, який нині живе у Христинівці.

Він розповів: «Найчастіше екскурсії на паровозі замовляли німці і голландці – вони люблять старовинну екзотичну техніку. Возив їх на Джанкой, Ізмаїл, Рахів, Львів, Білгород-Дністровський…
Паровоз був дуже надійним, хоч і повільним – їздив в основному з швидкістю 40-45, іноді 60-70 км на годину.

На 240 кілометрів топка «з’їдала” 13-15 тонн вугілля.
Якось у гірському тунелі на перевалі в Західній Україні від перенапруги «вистрілили» водночас усі лампочки й датчики – порозліталося скло і настала темрява… Коли виїхали з тунелю на світло – треба було бачити очі німецького банкіра-туриста, який напросився їхати з нами в кабіні!

Іншим разом у кримській Феодосії прикордонники розбили прикладом вікно в нашому паровозі – подумали, що потужний прожектор «на носі» машини подає комусь у морі сигнали…

Але кожного разу наш «Сом» ремонтувався, тримався в ідеальному технічному стані. Шкода, що тепер він служить не Україні…»
Цей паровоз на Донецьк погнали взимку 2011 року, а в Христинівці, де колись було півсотні паровозів у депо, лише встановили на постамент недіючий паровоз, який притягли зі станції Цвіткове Городищенського району…

Читайте нас у Telegram-каналі. Там коротко і ясно.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter

Останні новини

25 листопада 2024
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал
20:01
На Черкащині оновили графік відключення світла на 26 листопада
19:02
На Черкащині понад 4 тисячі осіб захворіли на ГРВІ та ковід за тиждень: де найвищі показники захворюваності
18:05
Спортсменка з Черкащини виборола "срібло" чемпіонату Європи з боксу
17:04
У Смілі невідомий викрав під час благодійного концерту гроші, які діти збирали для ЗСУ
16:37
Черкащани зможуть отримати послуги у ЦНАПі через електронну пошту
15:44
В Умані проведуть в останню путь полеглого гранатометника
15:32
Якою буде погода на Черкащині цього тижня
14:43
У селі на Уманщині відкрили Алею Слави
14:12
Через Черкащину курсуватимуть два поїзди зі сходу на захід
13:41
У Черкасах жінка з ножем пограбувала у під'їзді мешканку одного з будинків 
12:34
На Золотоніщині водій в'їхав у металевий відбійник: постраждала пасажирка (ФОТО)
12:16
Назавжди 25: у Смілянську громаду "на щиті" повернувся захисник
11:32
У черкаському парку висадили алею з ялин
11:04
Скільки немовлят з'явилося на світ у Черкасах за тиждень
10:55
На честь захисника із Золотоноші відкрили меморіальну дошку
10:40
У Черкасах в одному із мікрорайонів не буде гарячого водопостачання та опалення 
09:49
Черкаські богатирі встановили два рекорди України та здобули 25 нагород Кубку Києва
09:33
На Черкащині сили ППО збили 17 БпЛА
09:13
На Золотоніщині під час пожежі будинку загинув чоловік
24 листопада 2024
18:33
Як вимикатимуть світло на Черкащині 25 листопада
14:48
У Черкасах перевірили роботу розважальних закладів
12:31
Черкащанин тікав крізь засніжені гори до Румунії