Реклама
Реклама
03.02.16 09:04

Сепаратисти вкрали на Черкащині раритетні паровози (ФОТО)


Реклама
Сепаратисти вкрали на Черкащині раритетні паровози (ФОТО)

 

У 2010-2011 роках на територію Донецької області із Черкащини було перегнано 5 раритетних паровозів. Це сталосяу часи, коли Черкаською областю керував Сергій Тулуб.

Цього року сепаратисти так званої ДНР на 9 травня для своїх "святкувань" можуть задіяти ці потяги, щоб не зганьбитися як минулого року. Тоді акція "Поезд Победы" "прославилася" тим, що у ній був задіяний паровоз Ер 775-07, пише Козацький край.

Як виявилося, він був виготовлений не тільки через 10 років після закінчення Другої світової війни, так ще й не в СРСР, а в Угорщині.

«Масова депортація» уцілілих старовинних паровозів з Черкащини розпочалася наприкінці зими 2010 року. Витягли з депо черкаської Христинівки (хоча потім донецькі газети писали, що «старічкі ржавєлі под откритим нєбом») і погнали на Донецьк водночас три паровози: «Сормовський посилений» 1949 року, так звану «Ерку» 1953 року випуску і названий на честь головного більшовицького чекіста Фелікса Дзержинського ФД 20-2714 1939 року випуску.

Причому, називаючи, звідки прицупили в Донецьк «трофеї», місцеві журналісти навіть не спромоглися уточнити, в якій області знаходиться Христинівка і написали просто: «паровози прібилі із-под Одєсси»…
Цього здалося мало: рознюхали, що на смілянській станції Шевченка є «Емка» 1933 року випуску. Під час Другої світової цей паровоз входив до «ОРКП НКПС» – особливого резерву колони паровозів Народного комісаріату шляхів сполучення. Ці паровози виконували особливі завдання Ставки Верховного Головнокомандування – зокрема, евакуювали з-під Сталінграда полоненого німецького фельдмаршала Паулюса і його штаб. «Емку» теж забрали на Донецьк…

Цей паровоз з Христинівки жваво бігав залізними дорогами України і Європи. Тепер він - у полоні "ДНР"...

Останнім у Черкащини відібрали чудовий паровоз, який машиністи лагідно називали «Сомом». СО (Серго Орджонікідзе) 17-3146 – майже стотонна потужна залізнична машина 1941 року випуску. Майже до самої «експропріації» часів влади «донецьких» паровоз винаймала київська тур фірма «Джерело» і катала по всій Україні, Росії і Європі багатих туристів з Німеччини, Нідерландів, Британії, США, Японії, Швеції… До паровоза, який у каталогах європейських тур фірм називали «вікном в Україну», чіплявся «готель на колесах» – декілька старовинних відреставрованих вагонів, у кожному з яких було по сім купе.

Туристи в дорозі могли скупатися під душем не виходячи зі свого вагону, а могли сходити до окремого вагона з міні-сауною, могли посидіти у вагоні-ресторані, де шеф-повар готував на замовлення національні блюда практично усіх країн світу, а могли послухати живу музику у спеціальному вагоні з концертною залою. У складі команди, яка обслуговувала туристичний поїзд, були власні повари, музиканти, охоронці…
Автору цих рядків вдалося поспілкуватися з останнім машиністом «Сома», Валерієм Коваленком, який нині живе у Христинівці.

Він розповів: «Найчастіше екскурсії на паровозі замовляли німці і голландці – вони люблять старовинну екзотичну техніку. Возив їх на Джанкой, Ізмаїл, Рахів, Львів, Білгород-Дністровський…
Паровоз був дуже надійним, хоч і повільним – їздив в основному з швидкістю 40-45, іноді 60-70 км на годину.

На 240 кілометрів топка «з’їдала” 13-15 тонн вугілля.
Якось у гірському тунелі на перевалі в Західній Україні від перенапруги «вистрілили» водночас усі лампочки й датчики – порозліталося скло і настала темрява… Коли виїхали з тунелю на світло – треба було бачити очі німецького банкіра-туриста, який напросився їхати з нами в кабіні!

Іншим разом у кримській Феодосії прикордонники розбили прикладом вікно в нашому паровозі – подумали, що потужний прожектор «на носі» машини подає комусь у морі сигнали…

Але кожного разу наш «Сом» ремонтувався, тримався в ідеальному технічному стані. Шкода, що тепер він служить не Україні…»
Цей паровоз на Донецьк погнали взимку 2011 року, а в Христинівці, де колись було півсотні паровозів у депо, лише встановили на постамент недіючий паровоз, який притягли зі станції Цвіткове Городищенського району…

Читайте нас у Telegram-каналі. Там коротко і ясно.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter

Останні новини

07 травня 2024
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал
20:01
У Каневі демонтували постамент та погруддя Олега Кошового
19:00
Синоптики попереджають, коли очікувати пік похолодання на Черкащині
18:00
Житель Чигирина проведе 5 років за ґратами за перешкоджання мобілізаційним заходам
17:03
У Черкаській області зафіксували майже 5 тисяч хворих
16:41
У Черкасах відбулась сутичка між прихожанами УПЦ МП та містянами
16:14
Черкаси отримали дві нові модульні котельні установки
15:44
Понад 5 років та ухилявся від виїзду: на Уманщині виявили міграційника-нелегала
15:23
У Черкасах у поминальний день проїзд у тролейбусах буде безкоштовним
14:36
У Черкасах визначилася з претендентом на посаду директора дитячої обласної лікарні
13:44
На війні загинув військовий із Звенигородщини
12:54
Житель Черкас під час застілля побив до смерті знайомого, якого пустив до себе пожити
12:09
У Черкасах повідомили про замінування одного із готелів
11:54
На Черкащині чоловік наловив риби майже на мільйон гривень
11:30
Президент вручив орден рідним загиблого захисника із Чигиринщини
10:59
Назавжди 21: під час ракетного обстрілу загинув черкаський військовий
10:32
Тимчасово без світла: у Черкасах знеструмлені деякі будинки
09:43
Під час аварії загинув рятувальник із Звенигородщини
09:08
В Умані в центрі міста утворилося провалля (ФОТО)
06 травня 2024
20:02
На Уманщині в останню путь провели військового
19:20
На Черкащині попрощалися з Миколою Теліженком
18:01
У Черкасах тимчасово зміняться маршрути руху деяких тролейбусів 
17:12
На Черкащині поліцейські поремонтувати пенсіонерці велосипед