Шанс для черкаського тролейбуса. Як має змінитися електротранспорт у наступні чотири роки? (ВІДЕО)
Реклама
У Черкасах 5 жовтня міські депутати ухвалили програму розвитку електротранспорту на 2017- 2020 роки. Вона мусить допомогти працювати КП "Черкасиелектротранс" беззбитково, збільшити кількість тролейбусів, поліпшити якість перевезень у Черкасах.
Про це інформує "Громадське ТБ. Черкаси".
Врятувати "Черкасиелектротранс"
За словами директора КП "Черкасиелектротранс" Петра Кучера, попередня програма змогла зупинити економічне падіння підприємства. Завдяки їй зараз їздить більше тролейбусів, є вечірні рейси, а на підприємстві працює 400 осіб.
– Я вважаю, що в останні роки ремонт тролейбусів виконувався неефективно. Передбачені Державною програмою розвитку міського електричного транспорту на 2007-2017 бюджетні кошти на закупівлю нових машин не виділили. У 2012-му році ми мали 20 млн грн боргу. Зараз цю суму ми скоротили до 3,8 млн. До того ж, були затримки у виплаті зарплат.
Нова ж програма спрямована на те, щоб підприємство не несло збитки і працювало згідно з вимогами громадян. Завдяки їй, КП "Черкасиелектротранс" зможе отримувати 10 млн грн на рік . Але для цього необхідно буде повністю модернізувати підприємство. Зробити це буде не так просто, кажуть місцеві активісти, адже проблем у електротранспортній системі Черкас дуже багато.
На чому їхати?
Зараз у місті діють 14 тролейбусних маршрутів та спеціальні рейси. У підприємства є 100 тролейбусів. Їхній середній вік – 20 років. Значна частина тролейбусів парку застаріла і їх варто оновлювати. Проте робити це треба не одноразовими придбаннями, а щоб новий транспорт в Черкасах з’являвся щороку, впевнений активіст Валерій Мироненко.
– Крім цього, вкрай не вистачає молодих водіїв, більшість із них – пенсійного або передпенсійного віку. Через кілька років їм потрібна буде молода заміна, – зазначає він.
Розвиток комунального електротранспорту в місті – це єдине, що може вплинути на приватних перевізників, упевнений Валерій Мироненко. Щоб конкурувати, їм доведеться покращувати якість послуг.
Серед проблем місцевий активіст Павло Мосійчук також називає дублювання маршрутів. Тролейбуси працюють не у всіх районах міста, в районі "Митниця" взагалі немає тролейбусної лінії.
Операція "Модернізація"
На реалізацію програми з міського бюджету щороку будуть виділяти кошти, але на що саме їх спрямують – вирішуватимуть депутати.
До кінця 2020-го року в Черкасах планують створити диспетчерське управління з GPS-відслідковуванням та обліком пасажирів. Така система контролю за громадським транспортом дозволить підприємству заробляти 7 млн грн на рік. На підприємстві мають скоротити неефективні робочі місця.
З’явиться автоматизована система оплати за проїзд, місто облаштують “розумними зупинками”. У планах – відремонтувати старі тролейбусні лінії та збудувати нові. До 2020-го тролейбусні маршрути можуть з’явитися на вулицях Гагаріна, Сержанта Смірнова, Героїв Дніпра та Гетьмана Сагайдачного.
За чотири роки тролейбусники хочуть придбати 32 нових тролейбуси за середньою вартістю до 5 млн за одну машину. Також до 2020-го придбають 16 відремонтованих по 700 тис. грн. При цьому, щороку списуватимуть по 12 старих тролейбусів. Вирішать і проблему із водіями – готуватимуть по 20 водіїв щороку. Нарешті у черкаських тролейбусах з’явиться Wi-Fi. Вартість проїзду зростатиме щороку, і у 2020-му може піднятися до 5 грн. А от проїзний квиток коштуватиме 300 грн (зараз він вартує 120 грн).
Та найважливіше: як покращити якість транспортних послуг, тепер обіцяють запитувати у громади міста.
Програма – не панацея
Транспортна реформа для Черкас мусить об’єднати всі види транспорту, вважає активіст Павло Мосійчук.
– Я пропоную пересадочну схему руху та розподіл маршрутів на районні та місцеві. Пасажир мусить платити не за перебування в транспорті, а за поїздку в цілому і може здійснювати пересадки за квитком між різними видами транспорту.
Несправедливим Павло вважає і те, що пільговики в нашому місті можуть їздити лише на тролейбусах. Право пільгового проїзду мусить діяти на всіх видах громадського транспорту.
За інформацією "Черкасиелектротрансу", нині пільговим проїздом користується майже половина населення міста – близько 130 тис. громадян.
Утім уся ця програма може так і лишитися кольоровим "фантиком", якщо міська влада не знайде кошти на її втілення. Досвід попередніх років показує: гроші на розвиток тролейбусів виділялися епізодично. Так, зрушення і справді є. За два останні роки у місті з’явилося 23 нових тролейбуси. Але – 15 із них подарував «Азот». Часто представники влади відверто саботували ініціативи, покликані покращити пасажирський сервіс у Черкасах.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter