Тепла вода замість гарячої: як черкащанам платити за недоотримані градуси
Реклама
У Черкасах цього сезону на часі водне питання.
Частина будинків досі залишається без гарячої води – гідравлічні випробування із літа поступово переходять на осінь. Інша частина "щасливчиків", які все ж мають гарячу воду, її недоотримають у температурному вимірі. Що робити, коли замість гарячої із крану тече тільки тепла вода, сайт vikka.ua дізнавався у постачальника.
"Що це за знущання? При нормі температури гарячої води 50-55 градусів у нас на Г ероїв Дніпра, 5 ледь за 33! І за цю воду платити як за гарячу?! За новими тарифами! Терпіти таке знущання споживачі не повинні", – нарікає у Facebook екс-депутат Черкаської міської ради Наталія Коваленко.
Окрему тему, присвячену питанню гарячої води створили черкасці і на місцевому форумі. Тут здебільшого нарікають на відсутність гарячої води, проте є й скарги на недостатньо прогріту воду. Так, зокрема мешканець кооперативного будинку, що на Митниці, зі своєю проблемою вже навіть і до постачальника звертався.
"Вода подається не вище 40 градусів. Причому вночі температура вища, а потім протягом дня знижується. А може бути й так: вода 48-50 градусів, а через годину-дві – вже 40. Таке враження наче щось з рецеркуляційним насосом у бойлерній. Я не дуже в цьому розбираюсь. Походи в ТЕЦ нічого не дали. Там кажуть, що воду дають за нормами, а бойлерна не їхня. Голова кооперативу (жінка) теж розводить руками. Каже, що нічого не може зробити", – йдеться у дописі.
Виконавчий директор ПАТ "Хімволокно" (Черкаська ТЕЦ) Олег Долина посилається на Постанову Кабміну "Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості". Зокрема у ній чітко прописано, що температура гарячої води повинна бути не менше 50 градусів.
Якщо ж якість наданих послуг не відповідає вказаній нормі, споживач має право на перерахунок, тобто оплачуватиме послугу частково. Так, якщо температура води знижується до 45-49 градусів, оплата послуги зменшується на 10% за весь період, коли було зафіксоване відхилення. Якщо вода прогрівається від 40 градусів до 44 градусів, то оплата за неї зменшується на 30%. Якщо температура води нижче 40 градусів, за неї можна платити за тарифом холодної води.
Проте, щоб зробити перерахунок, відповідний акт має скласти інспектор, попередньо зафіксувавши відхилення.
"Для перерахунку мають бути підстави. Цією підставою є акт. Наш інспектор приходить до споживача і фіксує неналежної якості теплоносій. В акті ставить свій підпис наш представник, представник споживача, а також представник балансоутримувача будинку. У цьому разі проводиться відшкодування", – зазначає Олег Долина.
Порядок перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг теж визначається Постановою Кабміну. Так, у разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі. У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги.
Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter