Професійній освіті в Україні - нове бачення розвитку
Реклама
Притримувався такої думки і нині не змінив своїх поглядів - професійну (професійно-технічну) освіту необхідно піднести на новий щабель розвитку, забезпечити не лише навчання загальнодержавним професіям, а й значно оновити матеріально-технічну базу, закупити обладнання, матеріали, техніку, обладнати майстерні, навчальні кабінети, тобто створити комфортні і дієві умови навчання, де учні, студенти отримають максимально високий рівень знань і навичок. На жаль, із такими завданнями самотужки навчальним закладам не впоратись, в першу чергу, про них має дбати держава.
Таку думку відстоював, коли у Верховній Раді України ухвалювали рішення про передачу фінансування профтехосвіти на місцевий рівень. Я не голосував за це рішення, бо вважаю, що професійно-технічні навчальні заклади готують спеціалістів для всієї країни, а тому і підтримка має бути загальнодержавна. Відомо, що у своїй роботі як депутата-мажоритарника від 197 виборчого округу я завжди ставив в пріоритет розвиток освітньої і медичної галузей. Не буду тут перераховувати все те, що нам вдалось спільними зусиллями за весь час мого обрання досягти, але зазначу, що неабияке місце посідає і робота на розвиток професійно-технічної освіти.
Золотоніський професійний ліцей. Попереднього року і цьогоріч кілька разів відвідував цей заклад і дізнався про майже зубожіння матеріально-технічної бази. Студенти навчаються за обладнаннями зразків 90-років(!) Хоч нам спільно з керівництвом ліцею довелось чимало попрацювати, але минулого року значні здобутки ми таки отримали. За моїм поданням держава спрямувала субвенцію - 250 тис. грн. на заміну вікон гуртожитку ліцею, 180 тис. грн. на новий комп’ютерний клас.
Працюючи наприкінці вересня у Черкасах, я відвідав Черкаський професійний ліцей. Приємно вражений їх ентузіазмом, натхненню розвивати заклад: майстерню для мулярів створили власними силами, є майстерня для слюсарів-складальників радіоелектронної апаратури та приладів, будівельний центр для підготовки мулярів, планують створити центр енергоефективних систем, заклад самотужки намагається оновлювати техніку для навчання. У ліцеї навчаються понад 500 учнів, яких навіть без досвіду роботи ладні забирати працювати закордон. Якість навчання – відмінна.
Відвідуючи такі заклади переконуєшся - ось де наш потенціал розвитку економічно успішної країни. І ми не маємо права полишити ці заклади на самовиживання, а простягнути їм руку підтримки.
Як свідчать офіційні дані управління освіти Черкаської облдержадміністрації, на 2018 рік на модернізацію професійно-технічної освіти виділено вдвічі більше коштів, ніж торік, а саме – 100 млн гривень на створення сучасних навчально-практичних центрів на базі закладів професійної освіти. Уряд 21 лютого цього року розширив перелік професій, які є дефіцитними і отримають підтримку держави - додав ще 6 професій – підготовка за ними тепер відбуватиметься за кошти держбюджету. Міністерство освіти і науки України 20 вересня запропонувало для громадського обговорення проект Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту», де нагадують, що зауваження та пропозиції прийматимуть до 20 жовтня цьогоріч. Закликаю освітян, всі рівні влади звернути особливу увагу на цей законопроект, адже від його реалізації залежить і рівень нашої освіти і економіка держави.
Владислав Голуб, народний депутат України.
Спеціально для Zmi.ck.ua
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter