Як черкащанам повернути неякісний товар до магазину
Реклама
Від купівлі неякісного товару не застрахований ніхто. Проте не всі наважуються повертати брак. Комусь не вистачає часу, комусь терпіння, а ще комусь знань. Втім, навіть за законом повернути за гарантією товар можна не всякий. І не завжди.
Про це інформує Черкаський край.
Найперше — кожен товар має свій гарантійний термін. Протягом цього часу продукт має нормально працювати чи використовуватися. А в разі поломки товару, виробник, продавець чи сервісний центр повинні його безкоштовно відремонтувати або замінити.
Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію, на етикетці або в будь-якому іншому документі. Для харчових продуктів та іншої продукції, споживчі якості якої з часом можуть погіршуватися, встановлюється термін придатності, який позначається на етикетках. Він і вважається гарантійним терміном. Й обчислюється з дати виготовлення. Водночас, на такі сезонні товари як взуття, одяг та інші вироби гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону. Приміром, гарантійний термін на зимове взуття рахують з 15 листопада, а на літнє — з 15 травня.
За законом, усі вимоги споживача розглядаються лише після пред’явлення розрахункового документа. Він засвідчує факт продажу, містить дату та видається при покупці. Для товарів, на які встановлено гарантійний строк, потрібно показати техпаспорт чи інший документ з відміткою про дату продажу. Тобто відремонтувати, обміняти чи повернути товар можна лише в межах гарантійного терміну. А також за наявності товарного або касового чека, заповненого паспорта на товар або гарантійного талона.
Якщо ж товар зламався чи вийшов з ладу не з вашої вини і гарантійний термін ще актуальний, ви маєте право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) або ж відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
За законом, споживач має право пред’явити одну з цих вимог, а якщо її не виконають — заявити іншу. Іншими словами, хоч вимагає і покупець, але варіанти обирає продавець.
Важливий момент. Якщо протягом гарантійного терміну були виявлені істотні недоліки або фальсифікація товару, то в цьому випадку вибирає вже споживач.
Є два варіанти:
1) розірвати договір і повернути сплачені за нього гроші;
2) замінити товар на такий самий чи на аналогічний з тих, що є у наявності.
Таким чином, обміняти або повернути товар можна лише у випадку, якщо недолік виявився істотним. При цьому у його появі повинен бути винен виробник чи продавець. А для підтвердження цього, швидше за все, доведеться провести експертизу.
Відтак, обмін або повернення товару можна вимагати лише у випадку, якщо поломка сталася не з вашої вини. І її хоча б один раз намагалися усунути.
Тепер про те, як виглядає сам процес. Ви купили неякісний товар чи виявили згодом, що він неякісний. Берете товар і документи на нього та йдете туди, де його придбали. Далі продавець, виробник, сервісний центр зобов’язані прийняти товар неналежної якості й задовольнити вимоги покупця. При цьому доставка великогабаритних товарів та їх повернення споживачеві здійснюється за рахунок продавця, виробника чи сервісного центру.
Вимога про заміну бракованого товару має задовольнятися негайно, якщо товар є в наявності. Якщо потрібно перевірити дефект, це роблять упродовж 14 днів або за домовленістю сторін. Якщо ж товару немає, то його заміну повинні провести протягом двох місяців з моменту подання відповідної заяви.
Гарантійний ремонт також має деякі особливості. Зокрема, усунути недоліки товару зобов’язані протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги або за згодою сторін в інший строк. Для деяких товарів, наприклад, мобільних, холодильників, комп’ютерів, продавець повинен створювати так званий обмінний фонд товарів. З нього споживачу надається товар аналогічної марки, причому з доставкою. А за кожний день затримки виконання цієї вимоги та за кожний день протермінування ремонту, споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% від вартості товару.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter