Як правильно їздити на машині у нічний час, щоб не потрапити в аварію
Реклама
Виїзд на дорогу - це завжди певний ризик. Більше того, він ще більше підвищується, коли на дворі вже ніч. Тим паче, що у цей час починають даватися в знаки фізіологічні властивості людського організму: активізуються процеси гальмування, настає втома після денних навантажень, слабшає пильність та швидкість реакції. Тому на нічній дорозі водій авто має бути максимально уважним і дуже обережним.
Гадаємо, у цьому контексті декілька порад будуть далеко не зайвими.
Водій, скло протри…
Перед поїздкою головну увагу варто звернути на світлові пристрої автомобіля, почистити скла, перевірити роботу фар. Брудне лобове скло - джерело підвищеної небезпеки, оскільки одночасно ускладнює огляд і розсіює освітлення, що виходить від фар автомобілів, що їдуть по зустрічній смузі.
…і світло підбери
Підберіть яскравість освітлення приладової панелі. Занадто тьмяне утруднить сприйняття показань приладів, зайво яскраве стане додатковим джерелом роздратування для очей. Перемикач внутрішнього дзеркала ставимо в положення для нічної поїздки.
Отже, обережно поїхали нічними Черкасами!
1. Абсолютно точно просто необхідно ввімкнути ближнє світло, як тільки почало темніти. Вас повинні бачити всі інші учасники дорожнього руху. Їзда з відключеними ближніми фарами небезпечна і для Вас, і для них. При зупинці габаритні вогні повинні залишатися включеними, особливо якщо ділянка дорого не освітлений зовсім або освітлений погано. Ви повинні або з’їхати з дороги повністю, або відігнати машину якнайдалі на крайню смугу, і ще незабути ввімкнути у потрібному випадку аварійний сигнал.
2. Недостатній огляд із авто є одним із найнебезпечніших факторів під час їзди на нічній дорозі. Водіям доводиться інтуїтивно орієнтуватися в ситуації, оскільки вся видимість – це метрів двадцять дороги, яку освітлюють фари вашої автівки. Звідси зрозуміло, що чим вища швидкість, тим менше шансів можна миттєво оцінити обстановку на трасі.
3. Підступним “прийомчиком” є можливість засліплення зустрічним автомобілем. Якщо при роз’їзді із зустрічним автомобілем водій залишає дальнє світло, він тим самим показує свою невихованість та неповагу до оточуючих (Про етичні норми поведінки на дорозі водіїв ми писали декілька номерів тому). У такому разі виникає небезпека миттєвого засліплення. На жаль, від цього ніхто ніхто не застрахований. Як таких ліків від цієї хвороби не існує.
Автолюбитель Олексій Разников радить у такий момент дивитися трохи вбік, направляючи увагу авто на узбіччя. Якщо Ви здалеку помітили не вимкнуте дальнє світло зустрічного автомобіля, при зближенні з ним можна зробити наступне: перейти на ближнє світло метрів за 200 до роз’їзду і тримати дистанцію до автомобіля що йде попереду.
Також можна такому зустрічному нагадати про дорожній етикет - посигналити короткими спалахами дальнього світла. Якщо небезпеки не уникнути, тримайтеся ближче до правої сторони дороги і дотримуйтесь достатнього для можливих маневрів бічний інтервал по відношенню до зустрічного транспорту. Не полінуйтеся і, за можливістю, зверніть увагу на можливі дефекти, нерівності на дорозі. Такі на перший погляд дрібнички можуть у підсумку виявитися вирішальним і, на жаль, фатальними.
4. Нічний форсаж. Любителям відомого голівудського фільму та швидкої їзди не зайвим буде нагадати, що нічній обгони один одного навіть більш важкі і небезпечні, ніж вдень. Тож у момент виїзду на сусідню смугу збільшуємо швидкість. Продовжуючи рух, переконайтеся, що автівка, яку ви наразі обганяєте, знаходиться в полі зору. А коли вже з нею знаходитесь на одній лінії , то вже можна переключитися на дальнє світло (у випадку якщо це дозволяє зустрічний рух) – так можна буде краще зрозуміти ситуацію на дорозі.
5. За словами Олексія Разникова, у водіїв є досить гарний прийом поведінки на нічній трасі – це вибрати так званого “лідера” - автомобіль, які йде спокійно, впевнено, з постійною швидкістю. Вам залишається лише спокійно їхати за ним і дотримуйтеся дистанції. Такий хід дозволить мати час на реакцію у зв’язку із зміною ситуації на нічній трасі, якщо “лідер” припустився помилки.
P.S. Але, як не дивно, у нічних мадрах дорогами міста є і свої переваги. Зокрема, мало машин, дороги не завантажені і мало перешкод руху. Але це жодному разі не повинно розслабляти. Та й статистика говорить, що аварій ночами мало не половина. Припускаю, що порожня траса лише підштовхує водія до збільшення швидкості. Тому чітко усвідомте - в автоперегонах участь не берете! Гарної дороги!
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter