Підкуп, гречкосійство та депутатський секонд-хенд: у Черкасах презентували "Музей виборчого трешу" (ФОТО)
Реклама
"Музей виборчого трешу" відкрили сьогодні, 25 серпня, в Черкасах на базі UA: Черкаси. Це виставка експонатів з підкупу виборців, чорного піару та політичної реклами. Вона буде тривати до 15 вересня. Вхід – вільний.
Про це повідомляє кореспондент Zmi.ck.ua.
Ідея створити таку виставку організаторам прийшла минулого року. Перед парламентськими виборами її вперше презентували в Києві. Цього ж року вона відбудеться у восьми містах, Черкаси – п’яті.
За словами комунікацій ниці Руху Чесно Ірини Вівчар, перед місцевими виборами вирішили поїхати в регіони та на філіях "Суспільного" організувати такі виставки, аби виборці могли краще ознайомитися із підкупами, гречкосійством та трешовою передвиборчою агітацією.
"У нас був архів за вісім років роботи, тому матеріал мали. Крім того, ми кинули клич у соціальних мережах про те, щоб приносили експонати. Також читачі бачили оголошення та надсилали практично все, що мало брендування політиків чи партій. І потім ми обирали ті, що підходять. Вивчали ці явища й потім відтворювали їх в експозиції", – зазначає Ірина Вівчар.
Так, на виставці можна побачити плакати про концерти від іменитих зірок, оплачені кандидатами в депутати.
"Цікавим прикладом є експонат 2006 року, на якому є чинний президент Володимир Зеленський під слоганом: "Політика – це весело". Насправді забуваються політичні історії, а тут Зеленський був ще в іншій ролі. Музика й розваги активно використовують. Піком концертних турне була компанія Кучми, він увів це в моду. Зараз це не в таких масштабах відбувається. Але деякі зірки встигають за один день виступати на різних округах, за різних кандидатів", – розповідає Ірина Вівчар.
Окрім концертів, депутати часто маніпулюють темами родини та релігії, які викликають довіру та створюють позитивний імідж. Проте, за словами організаторів, дитина не може бути знята на фото та відео без згоди батьків.
"А політики часто приходять у школи та створюють «фотозони». Вони часто приходять не з порожніми руками, а з подарунками іменними: щоденниками, зошитами. Діти не голосують на виборах, але голосують їхні батьки, вчителі. І ці бренди залишаються в полі зору тривалий час", – зазначає Ірина Вівчар.
На виставці також представлені матеріальні речі, які кандидати люблять дарувати своїм виборцям: парфуми, шампанське до Нового року, аптечка від Башинського, зошити та ручки, насіння, продукти харчування. А також є навіть "депутатський сеонд-хенд".
"Бідність – це сестра гречкосійства. Купувати їжу, одяг – це все ще дорого для українів і цим маніпулюють політики. Вони обов’язково ці інвестиції відіб’ють через вигоди для власного бізнесу або бізнесу родичів, попіаряться ще на субвенціях тощо. Дуже часто, щоб маскувати свій підкуп, політики використовують благодійні фонди. Партії не мають звітувати про свої надходження та про те, хто дає їм гроші, як вони витрачають їх. Тому ми ніколи не дізнаємось, скільки вони витрачають на благодійній фонд", – зазначає одна з організаторок.
Також наголошують, що агітація – це нормальний спосіб комунікації з виборцями. Політики можуть її здійснювати будь-якими способами та засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter