У Черкасах та області контролери РЕМ обходять будинки вже з планшетами (ФОТО)
Реклама
У Черкаському міському й районному, а також у Чорнобаївському районному РЕМ контролери навідуються до споживачів вже не з папірцем та ручкою, а з планшетами.
Про реалізацію проекту віддаленого доступу під час зустрічі з представниками всіх районів електричних мереж Черкаської області розповів директор з інформаційних технологій та зв'язку ПАТ "Черкасиобленерго" Олексій Шевченко.
Впровадження сучасних електронних технологій стартувало в жовтні минулого року. Загалом по трьох РЕМ області станом на сьогодні планшетами забезпечено близько півсотні працівників.
За словами Олексія Шевченка, в інших районах області проект впровадять, як тільки будуть придбані близько 400 планшетів, якими треба забезпечити решту 19 районів електричних мереж. Цей проект має розповсюдитися і на юридичних абонентів.
У програмі є інформація про борги споживача, покази його лічильника за останні три роки, номер лічильника, договору, адреса та прізвище споживача. Також у системі зазначено, яким способом були передані показники. Є окрема вкладка – пломби.
"Ми знімаємо показники в останні 9 днів місяця. Раніше нам роздруковували наші обходи на папері, зараз видали планшети – це спростило роботу. Зараз ми знаходимося біля лічильнику, коли вводимо особовий рахунок – бачимо всю інформацію по абоненту: коли оплачував, яким способом та інше. Судячи з витрат електронергії, можемо зробити висновок , чи лічильник справно працює, адже якби показники різко змінилися – це могло свідчити про несправність. Коли ми вводимо всі показники, вони того ж дня потрапляють в базу і це дуже спрощує роботу взагалі обленерго.
Але, як з усією технікою, в роботі з планшетами є певні мінуси – наприклад, погодні умови. Не завжди ми працюємо у багатоповерхівках, є і приватний сектор, і в дощ, звісно, ми не будемо користуватися планшетом, а будемо все таки вносити показники на папір, а потім вже в приміщенні – в планшет", - розповіла контролер черкаського міського РЕМ Ірина Козлова.
Також, зазначимо, що не у всіх місцях працює мобільний зв’язок, особливо це стосується сільської місцевості, а тому фахівці працюють над тим, щоб додаток дозволяв буферизувати в момент відсутності зв’язку накопичені покази.
За словами Олексія Шевченка, за допомогою планшету контролер має можливість відповісти на питання споживача, наприклад, про його приєднання, які в нього параметри лічильника.
"Крім того це дозволяє бачити траєкторію руху наших працівників. Ми чітко бачимо, скільки абонентів обійшов контролер. Система буде вдосконалюватися, з часом вона отримає статус закінченого додатку Android, де буде автоматично передаватися траєкторія руху контролерів і історія відзнятих показів електричних приладів обліку, щоб уникнути чисельних скарг. Тобто це спростить документацію діяльності наших працівників", - зазначив директор з інформаційних технологій та зв'язку ПАТ "Черкасиобленерго".
Як він розповів, труднощів у пристосуванні до нововведень у працівників РЕМ не повинні виникати, адже інтерфейс створений максимально простий.
"Від працівника потрібно тільки ввести логін та пароль. Він далі бачить свій маршрут і одразу потрапляє в той функціонал, що йому потрібен. Працівники, які взагалі не користувалися комп’ютерам, їм треба трішки навчитися, зміни в нашій роботі стимулюють їх до цього. Скільки не розказував про наші досягнення, наприклад, про електронний кабінет споживача на сайті обленерго кабінет, про те, що можна передати покази через вайбер – як з’ясувалося, ті наші контролери, які взагалі не брали в руки електронні пристрої, відкидали від себе цю інформацію як ту, яка містить якусь небезпеку, і працювали за старинкою - тобто олівець, ручка і аркуш. А після впровадження цієї системи, вони самі мобілізувалися в освоєнні комп’ютерних можливостей і активно розповсюджують інформацію про це серед абонентів", - розповів Олексій Шевченко.
Він зауважив, що електронні способі передачі показників лічильників значно облегшують роботу обленерго, адже побутові споживачі мають звичку передавати показники в останній день.
"Абонентів у нас понад 660 тисяч – уявіть, яка кількість, це практично не можливо по телефону передати, а електронні способи це дозволяють. Зараз щомісяця приріст мінімум 5 тисяч абонентів. які долучаються саме до електронних способів передачі інформації. Особливою популярністю користується чат у вайбері, який дозволяє не лише передати всі показники лічильників, а й зв’язатися із оператором", - сказав Олексій Шевченко.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter