Як черкащанам обирати терапевтів, педіатрів і сімейних лікарів
Реклама
Вже у квітні в Україні стартує національна кампанія з вибору лікаря. Кожен обиратиме собі терапевта, педіатра чи сімейного лікаря без прив’язки до місця прописки.
Після того, як знайдете бажаного фахівця, із ним потрібно буде підписати декларацію. Це швидкий та простий процес, головне – взяти всі документи й уважно слідувати інструкціям.
Про це інформує Громадське ТБ: Черкаси.
"Якщо ви вже маєте лікаря, який доглядає вас або членів вашої родини, ви до нього звикли та довіряєте, просто підпишіть з ним декларацію. Якщо лікар, який вів вас до початку кампанії з вибору лікарів, не влаштовує, саме час знайти того, кому ви готові довірити своє здоров’я. Декларація підписується безстроково і діє до моменту, поки ви не вирішите змінити лікаря. Що раніше ви почнете шукати свого лікаря, то більше у вас буде вибору та впевненості, що саме цей лікар вам підходить", – переконує в.о. міністра охорони здоров’я України Уляна Супрун.
Лікар первинної допомоги обстежує пацієнта та призначає необхідні аналізи, забір більшості з яких буде проводитися одразу в амбулаторії. На основі отриманої інформації він ухвалює рішення про лікування. За потреби лікар дає направлення до профільних спеціалістів.
Що ще входитиме в його обов’язки:
- профілактика захворювань у груп ризику
- вакцинація
- видача медичних довідок та лікарняних листків
- видача рецептів за програмою відшкодування вартості ліків «Доступні ліки», зокрема рецепти на ліки для хронічних хворих
- планування візитів телефоном, згодом – онлайн
Коли ваш лікар у відпустці або на лікарняному, заклад первинної медичної допомоги або сам лікар, якщо це приватна практика, забезпечує на цей час заміну. Якщо ви перебуваєте у чужому місті, і вам необхідна допомога, можна звернутися до найближчого чергового центру первинної допомоги.
Для чого підписувати декларацію?
Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватися у конкретного лікаря. Підписуючи декларацію, ви повідомляєте державі, що оплата за ваше обслуговування має надходити у конкретний медзаклад.
Водночас декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: у будь-який момент ви можете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.
Ви вільні у своєму виборі – не мусите підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання. Однак лікар може відмовити вам у підписанні декларації, якщо уже набрав максимально рекомендовану кількість пацієнтів: сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт – 2 000, педіатр – 900.
Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюють у селах. Наприклад, якщо у селі проживає 2 000 людей, то всі вони отримають змогу підписати декларацію з сімейним лікарем. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме Національна служба здоров’я України.
Для тих черкасців, які ще не визначилися зі своїм сімейним лікарем, на сайті Черкаської міської ради розмістили інформацію про фахівців, які працюють у закладах охорони здоров’я міста. Там, зокрема, є інформація про досвід роботи лікаря та його кваліфікацію.
Як підписати декларацію з лікарем?
Для підписання декларації з лікарем:
- Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. Із собою потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини.
Заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Уточніть цю інформацію у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/
- Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров’я». Це зробить уповноважена особа закладу першої медичної допомоги: у різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар.
Декларації укладаються тільки в електронній формі – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Щоб пересвідчитися, що декларацію підписує реальна людина і унеможливити будь-які спроби шахрайства, введено підтвердження за допомогою СМС-коду, який надходить на номер вашого мобільного телефону.
Якщо у вас немає мобільного – не проблема: для підтвердження уповноважена особа медзакладу сфотографує чи відсканує оригінали ваших документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.
- Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» примірник декларації для перевірки.
Уважно перевірте усі свої дані. Якщо помітили помилку – скажіть про це уповноваженій особі медзакладу. Декларацію роздруковуватимуть до тих пір, поки все не буде правильно.
- Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» ще один примірник декларації.
Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.
- Пацієнт підписує два примірники декларації.
Один із примірників залишається у вас, інший – у медзакладі.
- Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров’я».
Ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар. Цей процес розпочнеться одразу, коли медзаклад увійде у реформу: автономізується та укладе договір з НСЗУ.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter