26.01.25 15:32

У Черкасах на одному маршруті два перевізники "борються" за пасажирів: в чому причина


Реклама
У Черкасах на одному маршруті два перевізники

 

На автобусному маршруті №4 працюють два перевізники, через автобуси курсують з перервою у пʼять хвилин та вимушені "боротися" за пасажирів.

Про це пише "Суспільне".

У грудні члени виконкому Черкаської міської ради ухвалили рішення про організацію конкурсу з перевезення пасажирів у зв’язку із закінченням або розірванням договорів на шести маршрутах. Зокрема на маршруті №4 обрали нового перевізника. Та із таким рішенням не погоджується попередній говорячи про порушення в конкурсі, розповів Суспільному директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Сергій Отрешко.

Загалом, з його слів, у місті 19 автобусних маршрутів загального користування. Їх обслуговує сім перевізників, частина з яких місцеві.

Кондукторка Галина Цибенко працює на підприємстві "Медіт-сервіс" з 2007 року, на цьому маршруті понад 10 років. У 2022 році міськрада уклала з фірмою договір на перевезення пасажирів. У грудні 2024 року провели новий конкурс, де переміг перевізник з іншого міста. Доки справа розглядається в судах, вони продовжують працювати:

"Наша робота ускладнилася більше ніж на половину. Час між інтервалами руху зменшився. Ну для людей це може й не погано, ну для нас — це погано, бо це наша зарплата. Ну в нас перший графік виїжджає о 6:36 з Рябоконя і ми до восьмої години їздимо. Ми їздимо, ну і вони ж їздять. Ще такого на моїй пам’яті не було. Ми їздили було два перевізники, то той перевізник не захотів виконувати умови, не захотів ставити валідатори. Наші директора погодилися, поставили все, поставили валідатори, накатали маршрут, зробили все, тут приїжджають ці, і все їм відай".

Додала, що водії та кондуктори працюють позмінно — два через два дні. А перед виїздом щоранку проходять огляди згідно з вимогами:

"Медсестра дивиться, перевіряє нас, водіїв перевіряє, тиск міряє, чи все добре, чи водій в адекватному стані, чи кондуктора в адекватному стані. Це ж все серйозна робота. Робота з людьми — це серйозна робота. А в них, я не знаю, що у них там робиться".

А от кількість пасажирів зменшилася, бо тепер доводиться за кожного боротися з конкурентами, додала Ганна:

"Звичайно, ми не розраховували на таке, ну якось воно неправильно. Люди нічого не говорять, людям таке. Ну вони ж бачать що новий перевізник, просто питають що новий перевізник, хто це, що це, а чого вони тут, а чого так?"

Коли на одному маршруті 18 автобусів від двох перевізників, то про відпочинок і обід часто доводиться забути, розповів водій перевізника "Медіт-сервіс" Микола Сосновський. На зупинках всі не поміщаються, тому виникають конфлікти:

"Зупинка не призначена для скількох маршруток, тим більше «мани» ці — вони великі і нема де стати. Тут та більш як десять сьогодні зранку. У два ряди стояли. Тролейбус не може проїхати".

За 10 років роботи на цьому маршруті їздили по графіку з більшим інтервалом, нині кожні п'ять хвилин, розповів Микола.

"У нас графіки є, ну по ньому не виходить їхати через кожні пʼять хвилин. Все у нас розписано. 18 машин, у нас девʼять і є графіки на девʼять машин, а їх 18. Поїхав на ту сторону обідати, вони під’їдуть і поїдуть. І ти знову стоїш пів дня доки поїдеш".

Новий перевізник маршруту №4 — ТОВ "Епітранс". За даними сайту YouControl вони зареєстровані у Білій Церкві. Водій Олександр Сиченко до цього працював у Києві, та вже другий тиждень виїжджає на маршрути у Черкасах. Мають все за вимогами договору.

У автобусі нового перевізника їхала Тетяна Жим. Два роки тому переїхала із Краматорська. Маршрутками користується не часто та цією поїздкою задоволена:

"На тих, що я їздила, там були кондуктори, на цьому — немає, ну на перші двері я зайшла, заплатила, на середні вийшла. Водію оплатила і все гаразд було. І водій охайний, такий ввічливий. Ну подобається, а стосовно двох перевізників я просто не знаю".

Тиждень на маршруті водій Олег Річков. Працювати починають із 6:30 ранку і до 21-ї години.

"Я в цій фірмі вже понад 10 років, я в Києві в цій фірмі проробив, зараз тут. Я сам перейшов, тому що я тут із Золотоноші, місцевий".

Працює без кондукторів:

"Загалом ми вже звикли, в Києві всі роблять без кондукторів. Я 10 років в Києві відпрацював без кондуктора. Це вже звичка. В основному зараз більш ніж половина пасажирів їде безготівкою, по валідаторах".

Доки працює інший перевізник, то також їздять з інтервалом у пʼять хвилин. Та додав, ситуацією здивований:

"Це перебір, ну я не знаю, напевно наші виграли, машини хороші. То хтось має лишитися, хто правий, а я не знаю. Це не ми вирішуємо, там керівництво є. Ну ніби вони мають піти, вони програли".

Та йти не збираються, бо вважають проведений конкурс незаконним, розповів директор приватного підприємства "Медіт-Сервіс" Сергій Діский. У 2022 році міськрада підписала з ними договір на три місяці, після завершення продовжила його дію на період війни та ще рік після її завершення.

"Це було 19.12.2022 року. Договір набирає чинності з моменту його підписання на період дії воєнного стану України і протягом одного року після війни. Ось чітко написано".

Та у серпні 2024 року міськрада оголосила новий конкурс серед перевізників на шість маршрутів громадського транспорту, серед яких і №4, додав Сергій Діский.

Серед вимог до учасників:

  • пасажиромісткість не менше 50 місць із рівнем екологічної безпеки не нижчим від ЄВРО-5;
  • 50% автобусів запропонованих на об’єкт конкурсу мають бути пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
  • кількість автобусів — вісім одиниць, + 1 резервна машина.

До участі не допускаються:

  • перевізники, які визнані банкрутами або які проходять процедуру ліквідації як суб’єкти господарювання;
  • подали до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі;
  • не мають достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов’язковими умовами конкурсу;
  • мають несплачені штрафні санкції, накладені "Укртрансбезпекою".

 

Документи подали два учасники – "Медіт-Сервіс" та "Епітранс". Очікували на чесні результати конкурсу, розповів Сергій Діский:

"Євро-5 — це, якщо всі автобуси Євро-5, то з ними укладають договір на пʼять років. Якщо автобуси не відповідають цим критеріям, то з ними укладають договір всього на рік. Ми проходимо за цими критеріям. У нас автобуси свої, своя база, механіки, медики — у нас все своє. Тобто ми проходимо. А вони не проходять".

Зі слів Сергія Діского, під час першого засідання виконкому, коли ознайомлювалися з документами, комісія проголосувала не допускати до конкурсу, тому що документи подані не в повному обсязі. Їх зняли.

"23-го числа суд виніс рішення: визнати неправомірним та скасувати рішення Черкаського виконкому міської Черкаської ради від 13.08 — воно незаконне Визнати неправомірним та скасувати рішення конкурсного комітету з проведення конкурсів на переможця пасажирських перевезень по даному маршруту рішенням Черкаської міської ради. Але вони кажуть, воно ще не вступило в законну силу і проводять 24 грудня, конкурс. Засідання виконавчого комітету, де признають його переможцем на пʼять років і тут же укладають з ним договори", — пояснив пан Сергій.

Представник перевізника, який знаходиться у Черкасах спілкуватися і коментувати цю ситуацію відмовився. Підприємство зареєстроване у Білій Церкві, тому телефоном зв’язалися із його керівником. Спочатку він повідомив що немає часу, далі перестав відповідати на телефонні дзвінки. Тому 22 січня ми відправили їм інформаційний запит.

Конкурс провели, бо в перевізників завершився термін дії тимчасових договорів, розповів директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Сергій Отрешко. Порушень під час обрання переможця не вбачає, тому з ним уклали договір на пʼять років.

"Умови конкурсу найважливіші були дві — це місткість автобусів і їхній клас екологічності. Тобто це Євро-5, не Євро-2, перевезення якими здійснює «Медіт-транс», наприклад, на четвертому маршруті — це екологічні вимоги. І місткість автобусів. Тобто це автобуси класу не нижча, ніж «Отаман», а не «Богдан».

І що каже закон? Якщо є хоч один претендент на участь в конкурсі, який повністю відповідає вимогам, то розглядаються тільки його пропозиції. А пропозиції перевізників, транспортні засоби яких не відповідають умовам конкурсу, не розглядаються взагалі. Вони розглядаються тільки в тому випадку, якщо немає жодного претендента, у якого автобуси б відповідали запитам. Тоді між гіршими з найгірших вже обирається.

На момент подачі документів виробнича база орендована у цього перевізника була. Ба більше, ці дані перевіряються не виконавчим комітетом, а інформація про наявність або відсутність бази отримується за інформацією «Укртрансбезпеки»", — пояснив Сергій Отрешко.

Отримавши 30 грудня документ із рішенням виконкому знову подали позов до Черкаського окружного адміністративного суду, розповів Сергій Діский.

"Суд почав працювати з третього числа і ми подаємо ухвалу про забезпечення позовів. Знову суд нам ось ухвалює це все. І, головне, що набирає чинності з моменту його підписання і негайно набирає чинності, в законну силу".

"Наразі відсутнє жодне судове рішення, яке б набрало законної сили, розповів Сергій Отрешко:

"Жодне судове рішення, повторюю, яке б набрало законної сили щодо неправомірних дій виконавчого комітету ЧМР. Натомість законодавче поле на сьогодні виглядає так: договір з перевізником «Медіт-транс» припинив свою дію, в момент прийняття рішення виконавчим комітетом, про визначення ТОВ «Епітранс» переможцем на четвертому маршруті.

Додатково можу зазначити, що наш адміністративний місцевий окружний суд штампує ухвали і рішення, ну, вибачте за таке слово, але по-іншому назвати це не можна, і на користь, скажімо так, незадоволених перевізників, які практично всі скасовуються потім в апеляції в Києві за нашими скаргами апеляційними.

Рішення, на яке посилається «Медіт-транс», також прийнято окружним судом, але це перша інстанція, воно не набрало законної сили, нам зараз подана апеляція, і ми сподіваємося, що в апеляції в черговий раз закон переможе і так само неправомірне рішення буде скасовано".

Зі слів Сергія Діского, після того, як на рішення суду ніякої реакції не отримав, передали документи до "Укртрансбезпеки" та Державної виконавчої служби України.

"Суд призупинив дію конкурсного комітету до вирішення в суді. Але вони на суд не дивлячись, виїжджають. І от вже два тижні без всяких законних прав їздять по маршруту. І це не їздять, це гонки, це справжні гонки. А ми ж возимо пасажирів, де відповідає кожен водій за безпеку руху".

17 січня за участі цих двох перевізників вже відбулася дорожньо-транспортна пригода, розповів Сергій:

"Моя машина побита і їхня побита машина. І це, слава Богу, що без травмованих. Там секунди, тільки діти вийшли з задніх дверей, метр відступили від автобуса і в цей момент б'є автобус мого автобуса, нового автобуса, розбив весь зад. Тепер вже йдемо в страхову компанію. Коли прийде комісар страхового управління, зроблять знімки, коли дозвіл дадуть на ремонт".

Міськрада також направила лист до "Укртрансбезпеки", повідомив Сергій Отрешко.

"Укртрансбезпека — державний орган, єдиний орган, який має право накладати штрафні санкції за неналежне здійснення перевезень пасажирських. Наразі є два перевізники, у якого є чинний договір, один з них — це «Епітранс». Між виконавчим комітетом і перевізником укладений договір, на підставі якого він здійснює перевезення. І «Медіт-транс» — договір з яким припинив свою дію, але він вважає, що він продовжений і заходів реагування з боку «Укртрансбезпеки» ми не спостерігаємо. Буде відсутня реакція місцевої «Укртрансбезпеки», буде скарга на головний офіс, потім міністерство транспорту і таке інше".

Ми звернулися по коментар до "Укртрансбезпеки" та відповіді не отримали. Тому 21 січня відправили інформаційний запит, відповідь на який вони мають надіслати впродовж пʼяти робочих днів.

Сергій Діский розповів, якщо ситуація не вирішиться роботу втратить щонайменше пів сотні осіб його підприємства.

"Я боюсь за колектив, що їм робити, куди їм діватися, як їм дітей годувати, чим дітей годувати, як їх одягати і взувати. Оце саме страшне і вони на мене дивляться: ну що? А я кажу що робимо все в правовому полі. От в правовому полі як вирішиться, так воно й вирішиться. Лізти через себе на інші маршрути я не піду".

Міська рада має забезпечувати прозорість таких конкурсів аби не виникало конфліктних ситуацій, розповів транспортний аналітик Олександр Гречко. Та якщо перевізника обрали на конкурсі, підписали договір та дозвіл, то він єдиний, хто може надавати послуги.

"Якщо проводяться конкурси, то вони проводились, по-перше, прозоро, для того, щоб громада розуміла, як це відбувається, за якими ключовими критеріями. І, звичайно, щоб там надавалася чітка і зрозуміла якість послуг, якщо вона не буде виконуватись, то цей перевізник втрачав можливість перевозити пасажирів і проводився новий конкурс, наприклад, без залучення вже цього перевізника".

Утім, як додав Олександр Гречко, часто перевізники не дотримуються заявлених на конкурсі стандартів:

Оскільки в Києві і в деяких містах України є ситуація, коли перевізники подають на конкурси гарну пропозицію з інклюзивними автобусами, з великою кількістю. І це все продовжується рівно один тиждень після підписання договору. Далі перевізники бачать, що їх ніхто не контролює, що на них не накладуться ніякі санкції, вони зменшують кількість автобусів, заміняють обіцяні, які підпадають під вимоги екологічних стандартів, інклюзивні, на старіші, які десь підрихтовані, але все одно вони напіврозвалюються, без кондиціонерів, незручні для пасажирів. Це просто для того, щоб як-небудь надавати послуги перевезення. Не якісно, а як-небудь".

Читайте нас у Telegram-каналі. Там коротко і ясно.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter

Останні новини

27 січня 2025
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал
09:40
У Черкаській області під час пожежі постраждали батько та син
09:15
“Пішли проти ОВА”: як голосували депутати Черкаської облради з ліквідації МСЕК
08:22
На Черкащині знищили 7 ворожих БпЛА
26 січня 2025
17:27
Заробляли до трьох мільйонів щомісяця: черкасець зі спільниками друкував фейкові документи для ухилянтів
15:32
У Черкасах на одному маршруті два перевізники "борються" за пасажирів: в чому причина
12:50
В одному із мікрорайонів Черкас люди у військовій формі намагалися проникнути до чужих осель
12:23
У деяких комунальних закладів Черкащини відбудуться кадрові призначення серед керівництва
11:04
Запропонував допомогти та пограбував: у Черкасах чоловік викрав у військового гроші
08:03
У Черкасах затримали чоловіка, який вистрелив у юнака та вдарив жінку на зупинці 
25 січня 2025
21:35
У Черкасах сталася стрілянина: є травмовані
17:02
Залишили послання на зупинці: у Черкасах вандали кинули виклик комунальникам
15:58
У прокуратурі розпочали розслідування ураження ворогом енергетичної інфраструктури Черкащини
13:31
У Черкасах водій збив дитину на пішохідному переході 
11:34
Вибито півсотні вікон: у Черкаській ОВА повідомили деталі наслідків ворожої атаки
11:05
Виніс телефони та ювелірні прикраси: у Черкасах чоловік пограбував ломбард 
09:59
Нічна ворожа атаками дронами Черкащини: які наслідки
06:56
У Черкасах частина жителів без світла
24 січня 2025
20:30
Уманчанка вела стрім у Тік-тоці з російським прапором на обличчі: дівчину передали СБУ 
19:18
У Черкасах невідомі викрали систему освітлення біля інсталяції присвяченій зниклим захисникам 
18:11
"Це показник ставлення до очільника ОВА", - депутат про провал голосування з ліквідації МСЕКу
17:36
"На утримання всієї Черкаської обласної ради йде близько 50 млн на рік", - депутат
17:04
У Смілі "на щиті" повернувся військовослужбовець